اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بدترین‌ خشکسالی کره‌شمالی در قرن‌ اخیر


کره شمالی اعلام کرد،‌ بدترین خشکسالی 100 سال گذشته را تجربه می‌کند که منجر به آسیب فراوان به کشاورزی در این کشور شده است.

ایسنا: خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد، خشکسالی اخیر این کشور سبب شده 30 درصد از شالیزارهای برنج خشک شوند.

این خبرگزاری در گزارشی تصریح ساخت: سطح آب مخازن به پایین‌ترین حد خود رسیده، و رودخانه‌ها و آب‌های جاری در حال خشک شدن هستند.

یک مقام وزارت اتحاد کره جنوبی که نام خود را فاش نساخت گفت، بارش باران در کره شمالی در ماه مه به طرزی غیر عادی کم بود. به گفته این مقام، در صورت تداوم کمبود بارش باران در کره شمالی تا اوایل ماه ژوئیه، تولید برنج و سیب‌زمینی این کشور ممکن است تا میزان 20 درصد به نسبت سال‌های متوسط کاهش یابد. با این حال این مقام گزارش کره شمالی در خصوص تجربه کردن بدترین خشکسالی خود در یک قرن گذشته را تایید نکرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی، گزارش داد به منظور جبران کاهش محصولات کشاورزی، محصولات دیگری که به آب کمتری نیاز دارند در شالیزارهای این کشور کاشته شده‌اند


ویدیو مرتبط :
نظر و دقت دقیق دکتر احمدی نژاد در مورد خشکسالی های اخیر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خشکسالی بی سابقه در کره شمالی


کره شمالی اعلام کرد که با بدترین خشکسالی در یک قرن اخیر روبه‌رو شده و این بحران، کمبود مواد غذایی در این کشور را تشدید خواهد کرد.

خبرگزاری تسنیم: تشدید بحران کمبود مواد غذایی در کره شمالی در شرایطی است که پیش از این یک‌سوم کودکان این کشور با سوء تغذیه روبه‌رو بودند و خشکسالی بی‌سابقه در ۱۰۰ سال گذشته می‌تواند پیونگ یانگ را برای تأمین مواد غذایی با مشکلات بیشتری روبه‌رو کند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی نیز اعلام کرد که شالیزارهای سراسر کشور شامل شالیزارهای برنج به‌علت کاهش شدید بارش باران با خشکسالی بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شده‌اند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی افزود: بدترین خشکسالی در ۱۰۰ سال گذشته همچنان در کره شمالی ادامه دارد و این مسئله خسارات زیادی را به مزارع کشاورزی وارد کرده است.

هماهنگ کننده سازمان ملل برای کره شمالی نیز ماه گذشته نسبت به بحران کمبود مواد غذایی در پی خشکسالی سال گذشته هشدار داده بود. کره شمالی سال گذشته با پایین‌ترین سطح بارش در ۳۰ سال اخیر روبه‌رو شده بود.

تولیدات کشاورزی کره شمالی معمولاً از خشکسالی و جاری شدن سیل در فصل تابستان به‌شدت آسیب می‌بیند. کره شمالی در دهه ۱۹۹۰ میلادی با قطحی مرگباری روبه‌رو شد و به کمک‌های غذایی بین‌المللی وابسته شد ولی حمایت‌های بین‌المللی طی سال‌های اخیر به‌شدت کاهش یافته است.