اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بداخلاقی ،غرور و تکبر باعث می شود برخی خود را اصولگراتر از دیگران بدانند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

خود اصولگرایان هم نمی دانند اصولگریی یعنی چه؟

محسن غرویان،عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با آریا، گفت:الان هرکس خودش را مرجع تشخیص و تعریف اصولگرایی می داند درحالی که دیگران را متهم می کند به غیراصولگرا بودن .


وی تاکید کرد:همه کسانی که مدعی اصولگرایی هستند باید جلسه ای تشکیل دهند و خودشان اصولگرایی را تعریف کنند تا مردم بدانند ملاک معیار اصولگرایی چیست و اصولگرا چه کسی است .

این استاد دانشگاه اظهار داشت:متاسفانه اختلاف بین اصولگرایان آنقدر زیاد شده که واقعا خود آنها هم نمی دانند اصولگریی یعنی چه؟لذا بنده معتقدم برای تعریف اصولگرایی باید نشست هایی برگزار شود .

وی تاکید کرد:اگر اعتقاد به قانون اساسی ،اسلام ،دین و ولایت فقیه ملاک تشخیص اصولگرایی است نباید اختلاف دراین طیف وجود داشته باشد درحالی که امروز شرایط به گونه ای است که خیلی هم توجهی به این مسائل نمی شود لذا به مرور زمان به خاطر همین اختلافات، اصطلاحاتی چون اصلاح طلبی و اصولگرایی اعتبارخودش را از دست داده است درحالی که مقام معظم رهبری چند سال پیش فرمودند اصلا این مرزبندی ها را قبول ندارند از این رو ایشان تعبیری به نام مردمسالای دینی به کار ببرند که به دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا می خورد .


وی اظهار داشت:مسائل و نفسانیات اخلاقی و غرور و تکبر برخی افراد باعث می شود خود را اصولگراتر از دیگر هم طیفانشان بدانند اینکه کسی که فکر خودش را درست تر از دیگران می داند نوعی تکبر است و ریشه این انحصار طلبی ها به بداخلاقی ها در ساحت تفکر بازمی گردد.

 

اخبار سیاسی - آیا

 


ویدیو مرتبط :
نماز چگونه جلوی تکبر و غرور را می گیرد؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هاشمی رفسنجانی: مسؤولان خود را وامدار مردم بدانند/وقایع تلخ قم، اوج بداخلاقی سیاسی بود



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

هاشمی رفسنجانی: مسؤولان خود را وامدار مردم بدانند/وقایع تلخ قم، اوج بداخلاقی سیاسی بود

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: همه مسئولان باید خود را وامدار شور و وفاداری مردم بدانند و برای رفع مشکلات و جلب رضایت آنان بیشتر تلاش کنند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ابتدای جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، از حضور مردم سراسر کشور در راهپیمایی 22 بهمن تشکر و قدردانی کرد و افزود: این حضور، حاکی از درک قابل توجه و بالای مردم از شرایط خاص کشور از گذشته تاکنون است و باید همه مسئولان خود را وامدار شور و وفاداری مردم بدانند و برای رفع مشکلات و جلب رضایت آنان بیشتر تلاش کنند.

وی با ابراز تأسف از وقوع برخی بداخلاقی‌های سیاسی در کشور بویژه حادثه 22 بهمن در قم اظهار کرد: وقایع این شهر در روز 22 بهمن، اوج بداخلاقی‌های سیاسی در کشور بود. قم، شهر مرجعیت و خیزش انقلاب اسلامی است و اتفاقات رخ داده در این شهر آن هم در روز 22 بهمن، روز جشن ملی مردم ایران به هیچ‌وجه در شأن نظام جمهوری اسلامی نبود و کام دلسوزان نظام و مردم را تلخ کرد.

هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: ابعاد این حادثه و حوادث مشابهی که از گذشته تاکنون در نقاط دیگر کشور شاهد آن بوده‌ایم، حاکی از وجود و تقویت جریانی ناسالم از افراطی‌گری در کشور است که اگر در گذشته به طور جدی مورد بررسی قرار می‌گرفت و با علل و ریشه‌های آن برخورد می‌شد، دیگر شاهد تکرار این‌گونه بداخلاقی‌های کور سیاسی در کشور نبودیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز امیدواری کرد: وقایع تلخ شهر قم نیز نباید عادی تلقی شود و انتظار می‌رود به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد تا مسببان آن شناسایی و با آنان برخورد شود.

بر اساس این گزارش، پس از سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با حضور اکثریت اعضا، بررسی و تدوین سیاست‌های کلی نظام در بخش سلامت آغاز شد و کلیات آن به تصویب رسید.

در این جلسه که سرپرست وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رؤسای کمیسیون‌های اجتماعی، بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، قائم مقام سازمان نظام پزشکی و رئیس فرهنگستان علوم پزشکی نیز حضور داشتند، پس از قرائت گزارش کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع و ارائه مصوبات پیشنهادی، اعضا و مدعوین به بحث و بررسی این سیاست‌ها پرداختند و کلیات این سیاست‌ها به تصویب نهایی اعضا رسید.

پس از تصویب کلیات و عبور از این مرحله، اعضا به صورت جزئی وارد بررسی بندهای این سیاست‌ها شدند. بر این اساس مقرر شد ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی، بهداشتی، درمانی و توانبخشی سلامت مبتنی بر اصول و ارزش‌های انسانی و اسلامی و نهادینه‌سازی آن بر اساس مؤلفه‌هایی که در جلسات آینده به تصویب خواهد رسید، انجام پذیرد. ادامه بررسی سیاست‌های کلی سلامت در جلسات آینده مجمع پیگیری خواهد شد.

در پایان جلسه امروز مجمع، محسن رضایی دبیر و سخنگوی مجمع تشخیص مصلحت نظام در یک مصاحبه خبری با خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های خبری مختلف به تشریح پیشینه مطالعه سیاست‌های کلی سلامت در کمیسیون مربوطه مجمع و مباحث جلسه امروز پرداخت./ایسنا