اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بتمن نبودم که از مرگ مادرم ناراحت نشوم!


دارنده ۲ مدال طلای مسابقات جهانی گفت: خیلی دوست دارم با باروفز کشتی بگیرم و وی باید منتظر من باشد تا انتقام صادق را از او بگیرم و قهرمان المپیک شوم.

خبرگزاری تسنیم: دارنده ۲ مدال طلای مسابقات جهانی گفت: خیلی دوست دارم با باروفز کشتی بگیرم و وی باید منتظر من باشد تا انتقام صادق را از او بگیرم و قهرمان المپیک شوم.

سکوت همیشه هم علامت رضا نیست. گاهی هم آدم‌ها حرف‌های‌شان را، دردهای‌شان را و غم‌‌ها را می‌ریزند داخل صندوقچه سینه و قفلش می‌کنند و کلیدش را می‌‌سپارند به گذر ایام که فراموشی می‌آورد. «مهدی تقوی» روزهای تلخی را پشت سر گذاشته است، تلخ‌تر از قهوه‌های فرانسوی کافه‌نشینان این روزها. خاموشی شمع وجود مادر از یک‌سو و ناکامی در  مسابقات جهانی و المپیک از سوی دیگر.

حالا قهرمان سال 2009 و 2011 جهان تصمیم به بازگشت گرفته است. حالا آرام‌تر شده، باتجربه‌تر که جوان ز حادثه‌ای پیر می‌شود گاهی! بعد از روزها و روزها حرف نزدن و سکوت و سکوت و سیاهی، جوان 26 ساله‌ سوادکوهی لب به سخن گشوده و کلمات به خواب رفته پشت چشمان غمگینش را چیده کنار هم تا بار دیگر دیده شود و همه این‌ها آغار فصل نویی باشد برای آینده‌ای شاید افتخارآمیز برای سرزمین کشتی‌گیران پرافتخار. با ما همراه باشید.

بعد از مدت‌ها بی‌خبری از تو حالا مدتی است که تمریناتت را آغاز کرده‌ای. مهدی تقوی این چند وقت کجا بوده و چه می‌کرده است؟

من ترجیح دادم مدتی سکوت کنم و از میادین دور باشم اما حالا تمریناتم را آغاز کرده‌ام و هر روز با حضور در سالن به صورت اختصاصی کار می‌کنم. این را هم بگویم که تا چند روز پیش وضعیتم برای حضور در اردوهای تیم ملی مشخص نبود که در نهایت ترجیح دادم پس از چند ماه غیبت راهی خانه کشتی شوم و با توجه به اینکه مدت‌ها است از تمرینات گروهی دور بوده‌ام، همراه سایر کشتی‌گیران تمرین کنم.

یعنی می‌توان به حضورت در جام تختی امیدوار بود؟

من به تهران آمده‌ام تا در اردوی تیم ملی ملحق شوم و در این مدت نیز تمریناتم را به صورت اختصاصی دنبال کرده‌ام اما متاسفانه اخیرا از ناحیه کتف دچار آسیب‌دیدگی شده‌ام و به همین دلیل اگر مصدومیت اجازه دهد در جام تختی حضور خواهم یافت.

نظرت در مورد تغییر اوزان چیست؟

با تغییر اوزان وضعیتم خیلی بهتر شده است. خدا را شکر، 70 کیلوگرم وزن ایده‌آل من است و می‌توانم در آن بسیار موفق باشم. با توجه به اینکه تمرینات مناسبی را پشت سر گذاشته‌ام بدم نمی آمد در همین جام تختی نیز روی تشک بروم اما حال وضعیتم مشخص نیست.



 ماجرای خداحافظی‌ات چه بود؟

من خداحافظی نکرده بودم و آن زمان هم فقط اعلام کردم دیگر در وزن 66 کیلوگرم روی تشک نخواهم رفت. وزن 70 کیلوگرم ایده‌آل من است. با قوانین جدید کشتی‌گیران استقامتی می‌توانند موفق‌تر باشند و این موضوع در مورد من هم صدق می‌کند.

شنیده‌ای که صادق گودرزی از کشتی خداحافظی کرده است؟

از خداحافظی گودرزی بسیار ناراحت شدم و فکرم را مشغول کرد. گودرزی در دنیا شناخته شده است و من روزهای خوبی را در کنار او داشتم که هیچ وقت فراموش‌شان نمی‌کنم. دوست دارم در مراسمی از گودرزی تقدیر شود. او 4 سال پرچم ایران را بالا برده و باید قدرش را در ورزش دانست و مانع خداحافظی غریبانه او شد.

نظرت در ارتباط با ریاست رسول خادم بر فدراسیون کشتی چیست؟

خادم از جنس کشتی است و در این رشته و حتی کلیت ورزش ایران باید بیشتر از او استفاده کند. در ورزش باید همه چیزش مانند انتخاب خادم حساب شده باشد. خادم کارهای خوبی کرده و بازگرداندن حیدری و باقی بزرگان به کشتی به سود ورزش اول کشور تمام خواهد شد.

* هنوز که هنوز است در ارتباط با المپیک و مسابقات جهانی حرفی نزده‌ای. چه بر سر تقوی در این 2 سال آمد؟

مسابقات جهانی و المپیک برای من تمام شده است. من از 4 ماه پیش از المپیک درگیر بیماری مادرم بودم و باید هم تمرین می‌کردم و هم به مادرم می‌رسیدم. به هر شکل با روحیه‌ای نه چندان خوب به المپیک رفتم و آن اتفاق افتاد. درست چند ماه مانده به مسابقات جهانی بوداپست نیز مادرم درگذشت. قبول کنید هر فرد دیگری هم جای من بود همین اتفاق برایش می‌افتاد. من بتمن نبودم که از مرگ مادرم ناراحت نشوم و چیزی نگویم.

 

در حال حاضر شرایط روحی و روانی‌ات چگونه است؟

من یک‌سری مشکلات که قبل از المپیک برایم پیش آمد را پشت سر گذاشتم و اکنون تنها به تمرین کردن فکر می‌کنم. حتی قصد داشتم در جام تختی هم روی تشک بروم اما کتفم آسیب دیده، هرچند با این شرایط هم شاید کشتی بگیرم. در شرایط کنونی نیازی به وزن کم کردن ندارم و می‌توانم با فکر باز کشتی بگیرم. با وجود جو خوب حاکم بر کشتی می‌توانم به آینده امیدوار باشم.

پیش از مسابقات جهانی حاشیه‌های زیادی داشتی و حتی می‌گفتند تقوی اردو را دور می‌زند و بیرون می‌رود؟

بحثی نیست و من همه چیز را گردن می‌گیرم. قبول دارم حاشیه‌هایی وجود داشت هر چند من اگر اردو را دور می‌زدم برای عیادت از مادرم بود. زمانی‌که مادرم در بیمارستان بستری بود و هر روز مورد عمل جراحی قرار می‌گرفت، چگونه می‌توانستم کشتی بگیرم و در اردو آرام و قرار داشته باشم؟ تمام هستی من مادرم بود و رفتن او ضربه جبران‌ناپذیری به من زد.

البته همان روزها با علیرضا رضایی هم درگیری شدیدی داشتی، درست است؟

بله، من با او درگیر شدم. البته درگیری با رضایی تقصیر من بود و از او معذرت خواستم که چنین اشتباه بزرگی مرتکب شدم. فشار مسابقات و سایر موارد باعث آن درگیری شد اگرچه نمی‌خواستم آن اتفاق رخ دهد.

اکنون رضایی مدیر تیم‌های ملی است. فکری می‌کنی با وجود او اجازه بازگشت به کشتی آزاد به تو داده شود؟

همه چیز دست خدا است و اگر او چیزی را بخواهد، همان می‌شود. اگر کل ایران هم پشت من باشند اما خدا نخواهد، اتفاقی نمی‌افتد و کار پیش نمی‌رود. من حتما باز خواهم گشت و در گذشته فکر می‌کردم که اوزان بدتر از این خواهد شد اما من 26 سال دارم و هستند کسانی‌که در 40 سالگی مدال می‌گیرند. من اکنون کلی تجربه کسب کرده‌ام و مسلما کشتی خواهم گرفت.

این احتمال هم وجود دارد که اگر بخواهی در وزن 70 کیلوگرم کشتی بگیری، المپیک آینده را از دست بدهی.

فعلا به وزن 70 فکر می‌کنم اما تا 2 سال دیگر پس از بازگشت به کشتی یک تصمیم جدی خواهم گرفت و به وزن 74 کیلوگرم خواهم رفت تا در المپیک نیز در این وزن ناکامی 2 المپیک قبلی را جبران کنم. همه چیز کشتی، المپیک است و من هم تلاش می‌کنم تا در المپیک بعدی حضور داشته باشم و مدال‌آوری کنم.

آیا می‌توان امیدوار بود که در المپیک بعدی انتقام گودرزی را از باروفز بگیری؟

خیلی دوست دارم با باروفز کشتی بگیرم و وی باید منتظر من باشد تا انتقام صادق را از او بگیرم و قهرمان المپیک شوم. البته امیدوارم او تغییر وزن ندهد.


ویدیو مرتبط :
چرا از مشکلات زندگی ناراحت نشوم ....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باز هم شایعه‌ مرگ، باز هم تکذیب / پسر شهلا ریاحی: مادرم سالم است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

فرزند شهلا ریاحی بازیگر سینما و تلویزیون شایعه‌ی فوت مادرش را تکذیب کرد.

شایعه‌ی فوت شهلا ریاحی امروز به صورت یک خبر تنظیم شده، در گروه‌های تلگرامی و فضای مجازی اعلام شد.

ریاحی فرزند پسر این بازیگر  به خبرگزاری خبرآنلاین گفت که این خبر صحت ندارد و مادرم در صحت و سلامت کامل است.

پیش از این نیز بارها خبر درگذشت بازیگران و چهره‌های شناخته شده‌ی سینما، تئاتر و تلویزیون ایران از طریق پیامک، وایبر و تلگرام به صورت گسترده‌ای منتشر شده است.

شهلا ریاحی که نام واقعی اش قدرت زمان وفادوست است سال 1305 در تهران به دنیا آمده است. او نام هنری شهلا را برای خود انتخاب کرد و پس از ازدواج با اسماعیل ریاحی کارگردان سینما نام فامیل او را برای خود برگزید. ریاحی در کنار بازیگری نخستین کارگردان زن سینمای ایران هم هست. او سال 1335 و زمانی که 30 سال سن داشت فیلم «مرجان» را کارگردانی کرد.

اخبار فرهنگی -  خبرآنلاین