اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

با ارزمرجع دارو ماشین‌ لوکس خریدند



 خریدماشین لوکس باارزمرجع دارو,علت افزایش قیمت دارو

با ارزمرجع دارو ماشین‌ لوکس خریدند

عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان استان اصفهان با ابراز نگرانی از گران شدن قیمت دارو گفت: با وجودی که مجلس مخالف گران شدن قیمت دارو بود اما متاسفانه دولت و وزارتخانه ارز مرجع دارو را حذف کردند.

مجتبی خلیقی نژاد اظهار داشت: زمانی که با ارز مرجع ماشین های لوکس می خرند یا قلاده سگ، به طور قطع ارزی نمی ماند که بخواهند هزینه دارو کنند.

وی بیان داشت: شاید با تبدیل ارز مرجع دارو به ارز مبادله ای بتوانند از قاچاق دارو جلوگیری کنند و به نفع داروساز شود، اما با افزایش قیمت و کمبود دارو به طور قطع بار سنگینی بر مردم وارد می شود.

عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان استان اصفهان تصریح کرد: مجلس با گران شدن قیمت دارو در فضای حساس کشور که سبب نارضایتی عمده مردم می شود، مخالف است.

وی با اشاره به اینکه قیمت دارو مطابق ارز مرجع دارو برابر با هزار و 224 تومان و طبق دلار و ارز مبادله ای دو برابر بهای ریالی آن می شود، ادامه داد: به منظور جلوگیری از قاچاق دارو باید قیمت جهانی شود که فی نفسه این اقدام درست است اما با مدیریت ضعیف و بی حساب این کار صورت گرفت.

خلیقی نژاد اضافه کرد: دارو تنها کالایی است که به طور مستقیم تحت نظر دولت است و در وضعیتی که بانک ها اعلام کردند ارز مرجع نمی دهند، این اقدام صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر هیچ شرکت دارویی زیر بار خروج محصولات دارویی خود از گمرک نمی رود، زیرا هنوز نرخ جدید دارو به آنها اعلام نشده است، ادامه داد: به تبع آن در سطح داروخانه ها با کمبود دارو مواجه شدیم که طبق جلسات و تعاملات صورت گرفته با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو مقرر شد داروخانه ها با تبادل دارو مابین خود از برگشت نسخه های دارویی خودداری و جوابگوی نیاز مردم باشند.

عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان استان اصفهان گفت: شرکت های دارویی که داروها را با 150 میلیون تومان وارد می ساخت الان باید با 300 میلیون تومان موجودی داشته باشد که بتواند دارو را وارد و با پرداخت های جانبی متضرر نشود./مهر

 

 

 


ویدیو مرتبط :
قیمت برخی از ماشین های لوکس و نیمه لوکس در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ماشین های لوکس قدیمی را عشق است