اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بايدراندمان توليد، انتقال وتوزيع برق اصلاح شود



 

 

رييس‌جمهور:

بايد راندمان توليد، انتقال و توزيع برق اصلاح شود


امروز‌ روش‌هاي تامين و توزيع انرژي در‌دنيا به سرعت در حال تغيير است و ضرورت دارد كشور‌ما نيز با ابتكار و استفاده از شيوه‌هاي جديد اين‌گونه تغييرات را در سيستم‌هاي انرژي اعمال كند.

ایلنا: رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه راندمان كار در بخش آب و برق در كشورمان پايين است،‌خاطر‌نشان‌كرد: در توليد، انتقال و توزيع برق راندمان فعاليت‌ها از سطح پاييني برخوردار است كه بايد اصلاح شود.
به گزارش ايلنا، محمود احمدي‌نژاد صبح امروز در ديدار وزير و معاونين و مشاورين وزارت نيرو با اشاره به اهميت انرژي و آب و برق در جهان اظهار داشت : امروز انرژي مهمترين مساله دنيا محسوب مي شود و ضرورت دارد سطح كشورمان را در اين عرصه هر‌چه بيشتر تقويت كنيم .
رييس‌جمهور با اشاره به اينكه اقدامات خوبي در طول دوران پس از پيروزي انقلاب اسلامي در صنعت آب و برق صورت گرفته است بر ضرورت تقويت و گسترش فعاليت در اين بخش تاكيد كرد‌ و‌گفت: كشورمان اين ظرفيت را دارد كه در صنعت آب و برق وارد عرصه‌هاي بين المللي شود و در صادرات خدمات فني - مهندسي به جايگاه ارزشمندي در منطقه و جهان دست پيدا كند .
احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه راندمان كار در بخش آب و برق در كشورمان پايين است ،‌خاطر‌نشان كرد: در توليد ، انتقال و توزيع برق راندمان فعاليت‌ها از سطح پاييني برخوردار است كه بايد اصلاح شود.
رييس‌جمهور همچنين بر ضرورت كاهش هزينه پروژه‌هاي بخش آب و برق تاكيد كرد و گفت‌: وزارت نيرو از جمله وزارتخانه‌هايي است كه به نسبت ساير وزارتخانه‌ها از كادر تخصصي بسيار بالايي برخوردار است از اين رو بايد با استفاده از اين ظرفيت و با برنامه‌ريزي و ارزيابي‌هاي اقتصادي بر كاهش هزينه پروژه‌ها پيشتاز باشد.
وي خاطر‌نشان كرد:‌ ايران تنها كشوري است كه گسترده از دو‌شبكه سراسري انرژي گاز و برق برخوردار است در حالي كه اين دو شبكه قابل ادغام با يكديگر هستند و مي‌توان با طراحي روش‌هاي نو هزينه شبكه سراسري را كاهش داد.
رييس‌جمهور خاطر‌نشان كرد‌: امروز‌روش‌هاي تامين و توزيع انرژي در‌دنيا به سرعت در حال تغيير است و ضرورت دارد كشور‌ما نيز با ابتكار و استفاده از شيوه‌هاي جديد اين‌گونه تغييرات را در سيستم‌هاي انرژي اعمال كند و البته دولت نيز از اقدامات انجام شده در اين عرصه كاملا پشتيباني خواهد كرد .
در اين نشست همچنين تعدادي از معاونين وزير نيرو در سخناني پيشنهادات و درخواست‌هاي خود را براي بهبود شرايط كاري با رييس‌جمهور درميان گذاشتند...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
انتقال برق به صورت بی سیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمله به خطوط انتقال برق ایران به عراق



 

 

ایرنا: در وزارت برق عراق روز چهارشنبه اعلام کرد : در جریان حمله خرابکارانه علیه خطوط انتقال برق از ایران به عراق یک پلیس کشته و دو پلیس دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بغداد، مصعب المدرس، سخنگوی وزارت برق عراق گفت:خط انتقال نیرو ۴۰۰ مگاوات که از شهر کرمانشاه در ایران نیروی برق را به استان دیاله در عراق منتقل می کند ، روز سه شنبه مورد حمله خرابکاری قرار گرفت که در نتیجه آن ۴ دکل برق تخریب و این خط انتقال نیرو نیز قطع شد.

وی افزود: این حمله در منطقه 'لیک حمرین' واقع در حدود ۵۰ کیلومتری شمال شرقی بعقوبه انجام شد که طی آن ۴ دکل برق سقوط کرد و یک پلیس کشته و دو پلیس دیگر زخمی شدند.

وزارت برق عراق روز دوشنبه از برقراری این خط جدید انتقال برق با قدرت ۴۰۰ مگاوات با فاصله ۳۰۰ کیلومتر از ایران به جنوب بغداد خبر داده بود.

۴ خط انتقال برق با قدرت مجموعاً یک هزارمگاوات در حال حاضر برق را از ایران به عراق که دچار کمبود برق مصرفی است منتقل می‌کند..../ایرنا