اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بان كی‌مون: تمامی افراد مسئول کشتار در لیبی باید محاکمه شوند



 

 

بان كی‌مون: تمامی افراد مسئول کشتار در لیبی باید محاکمه شوند

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که تمامی اقدامات برای توقف کشتار در لیبی و جلوگیری از هرگونه خشونت علیه شهروندان این کشور در دستور کار قرار دارد و دنبال می‌شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، «بان كی‌مون»، دبیرکل سازمان ملل متحد چهارشنبه در کنفرانس خبری گفت:«پرونده کشتار در لیبی بررسی خواهد شد و تمامی افراد مسئول باید در دادگاه محاکمه شوند.»

دبیر كل سازمان ملل متحد كه در نیویورک با پرسش‌های جدی خبرنگاران در مورد ناتوانی سازمان ملل در مورد توقف کشتار در لیبی روبه‌‌رو شده بود، اطمینان داد که نمایندگانی را راهی منطقه می‌کند و از هر اقدامی که شورای امنیت تصویب کند، حمایت خواهد کرد.

بان كی‌مون در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌كه نتیجه کار شورای امنیت تاكنون تنها یک قطعنامه در محكومیت كشتار لیبی بوده، چه انتظاری می‌توان داشت و گفت‌وگوی ۴۰ دقیقه‌ای بان كی‌مون با «معمر قذافی» چه نتیجه‌ای داشته است، گفت: «برخی اقدامات در دست بررسی است.»

این در حالی است که در اتحادیه اروپا، «نیکلا سارکوزی»، رئیس‌جمهوری فرانسه از اتحادیه اروپا درخواست کرده لیبی را مورد تحریم قرار دهند.

لیبی از سال ۲۰۰5 میلادی، شش سال پیش که از فهرست تحریم های بین‌المللی خارج شده، پذیرای سرمایه‌گذاران اروپایی از جمله شرکت «توتال» فرانسه، «انی» ایتالیا، «رویال داچ شل» از هلند و انگلیس و شرکت‌هایی از ترکیه بوده است.

گزارش‌ها حاکی است بیشترین سرمایه‌گذاری متوجه ایتالیا است که در صنایع نفتی لیبی سرمایه‌گذاری زیادی کرده و از این بابت خسارت‌هایی را متحمل می‌شود.

آلمان و فنلاند هم پیش از این تقاضای تحریم لیبی و افراد نزدیک به معمر قذافی را مطرح کرده بودند که با مخالفت ایتالیا، قبرس و مالت روبه‌رو شده است.

خبرگزاری «رویترز» گزارش داده است که درگیری در میان شرق و غرب لیبی ادامه دارد و بنغازی در دست مخالفان است و طرابلس هم در وضعیت نامتعادل و ناپایداری قرار دارد.

شبكه خبری «بی‌بی‌سی» نوشته شماری از افرادی که از آنها به عنوان ارتش لیبی یاد می‌شود، مزدورهایی هستند که برای مدت متمادی معمر قذافی آنها را به عضویت ارتش خود درآورده که از دیگر کشورهای آفریقایی مثل کنگو و چاد وارد شده‌اند و اصلیت لیبیایی ندارند.

در گزارش رویترز آمده که بنغازی به عنوان مهد بروز ناآرامی‌ها در لیبی، در جشن و سرور بوده و مردم از این که توانسته‌اند شهر را از دست نظامیان آزاد کنند، ابراز خوشحالی کرده‌اند....../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
ورود بان كی مون به ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

"بان‌كی‌مون" وارد تهران شد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

"بان‌كی‌مون" وارد تهران شد

خبرگزاری آنا: دبیر کل سازمان ملل برای شرکت در اجلاس جنبش عدم تعهد وارد تهران شد.

به گزارش خبرگزاری آنا، دبیر کل سازمان ملل علیرغم فشارهای بسیار از سوی کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی برای شرکت در اجلاس جنبش عدم تعهد وارد تهران شد.

قرار است بان‌کی‌مون ظهر امروز با حضور در مجلس شورای اسلامی ضمن دیدار با لاریجانی در ضیافت ناهار وی شرکت کند.

همچنین دبیر کل سازمان ملل عصر امروز نیز با سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار خواهد کرد.

پیش از این بسیاری از رسانه‌های غربی از عدم حضور دبیرکل سازمان ملل برای شرکت در اجلاس تهران خبر دادند که علت آن را باید در فشارهای غرب و صهیونیست‌ها جستجو کرد و برهمین اساس روزنامه صهیونیستی هارتص در خبری مدعی شد که فشارهای وارد شده بر "بان‌کی‌مون" از سوی غرب برای عدم حضور وی در تهران، او را برای شرکت در اجلاس تهران مصمم‌تر کرده است./آنا