اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بانوی اول کره‌ شمالی ناپدید شده است


همسر رهبر جوان کره شمالی که چندین بار تصاویر وی از تلویزیون این کشور پخش شده بود، اخیرا مدتی است که از انظار عمومی ناپدید شده و گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است به خاطر عدم استفاده از نشان وفاداری به بنیانگذار کره شمالی بر روی پیراهن خود، دیگر توجهی به او نمی‌شود!

خبرگزاری ایسنا: همسر رهبر جوان کره شمالی که چندین بار تصاویر وی از تلویزیون این کشور پخش شده بود، اخیرا مدتی است که از انظار عمومی ناپدید شده و گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است به خاطر عدم استفاده از نشان وفاداری به بنیانگذار کره شمالی بر روی پیراهن خود، دیگر توجهی به او نمی‌شود!

 همه مردم کره شمالی باید از این نشان‌ها که بر روی آن چهره کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره شمالی نقش بسته است، استفاده کنند تا وفاداری خود به وی را اثبات کنند.



"ری سول جو" که پیشتر خواننده یک گروه موسیقی بوده، در ماه ژوئیه به طور رسمی، همسر کیم جونگ اون، رهبر جوان کره شمالی معرفی شد و در مراسم‌های مختلف رسمی در کنار او ظاهر شد. اما او به جای استفاده از نشان مذکور از یک سنجاق سینه دخترانه استفاده می‌کرد.

رسانه های کره جنوبی گزارش دادند، بیش از 40 روز است که خبری از ری سول جو نیست.

 این موضوع گمانه‌زنی‌های بسیاری را ایجاد کرده است از جمله اینکه دیگر به او توجهی نمی‌شود و یا اینکه به خاطر بارداری در انظار عمومی حاضر نمی‌شود.


ویدیو مرتبط :
کیم جونگ اون و بانوی اول کره شمالی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حضور بانوی اول کره شمالی در میان حضار


رسانه‌های کره‌شمالی از حضور همسر کیم جونگ در مجامع عمومی، پس از دو ماه غیبت خبر دادند.

خبرگزاری ایسنا: رسانه‌های کره‌شمالی از حضور همسر کیم جونگ در مجامع عمومی، پس از دو ماه غیبت خبر دادند.

این خبر در حالی اعلام شد که شایعاتی‌ در خصوص غیبت ری سول جو‌، همسر کیم جونگ اون به دلیل رفتار ناشایست یا بارداری منتشر شده بود.

حضور همسر کیم جونگ اون در محافل‌ عمومی به همراه همسرش نشان از سنت‌گریزی آشکار رهبر جدید کره شمالی از شیوه‌های معمول پدرش کیم جونگ ایل بود ‌که به ندرت در جمع رسانه‌ها حاضر می‌شد.

ری به همراه کیم جونگ اون روز دوشنبه در یک مسابقه فوتبال و یک کنسرت‌ موسیقی حاضر شد، که این حضور خوشحالی و‌ هیجان حضار را به همراه ‌داشت.



فعالیت‌ها و حضور‌ آن‌ها در جمع رسانه‌ها و محافل عمومی‌ کمتر نشان از اوضاع و اتفاقات درون این دولت منزوی دارد که‌ در روابطش با همسایگان و کشور‌های‌ غربی به دلیل مسائل هسته‌ای به بن‌بست ‌رسیده است.

کیم‌ جونگ ‌ایل، رهبر سابق کره شمالی که در ماه دسامبر‌ سال گذشته درگذشت‌ در سال 2008 بر اثر ابتلا به سکته قلبی تا یک سال‌ نتوانست در محافل عمومی‌ حاضر شود و پس از آن نیز در سال 2009 با چهره‌ای‌ تکیده و بیمارگونه حاضر شد.

حضور کیم جونگ اون در‌ یک دانشکده نظامی اولین حضور رهبر جوان کره شمالی پس از دو هفته در انظار عمومی بود. به نوشته روزنامه رودونگ سینمون رهبر کره شمالی در سلامت کامل و اعتماد به نفس بالا دیده می‌شد.

آژانس اطلاعاتی کره‌ جنوبی نیز پس از غیبت ری سول جو ‌به گمانه‌زنی‌هایی در رابطه با اینکه ممکن است بزرگان دولت کره شمالی وی را‌ به دلیل رفتار ناشایست تنبیه کرده باشند، پرداخت.

روزنامه چسون ایلبو‌ به نقل از سرویس اطلاعاتی‌ ملی کره در گزارشی از نشست پارلمان در پشت درهای بسته نوشت‌: به نظر می‌رسد بزرگان دولت کره شمالی ری سول را به شکستن مقررات رفتاری متهم کرده‌اند احتمالاتی از بارداری وی نیز وجود دارد.

کره شمالی ‌در ماه ژوییه اعلام کرد زنی که همراه کیم‌ جونگ اون دیده شده، همسر وی است. اما رسانه‌های کره شمالی اعلام نکردند که این دو چه‌ زمانی با یکدیگر ازدواج کردند یا بچه‌ دارند یا خیر.