اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

باند سارقان وحشت متلاشی شد


فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران از انهدام باند پنج نفره سارقان منازل كه با شناسایی ویلاهای پراكنده و با بستن دست و پای ساكنان منزل اقدام به سرقت می‌كردند، خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران از انهدام باند پنج نفره سارقان منازل كه با شناسایی ویلاهای پراكنده و با بستن دست و پای ساكنان منزل اقدام به سرقت می‌كردند، خبر داد.

سرهنگ اصلان با بیان اینكه ماموران انتظامی پاسگاه زركان شهرستان شهریار در حین گشت‌زنی در سطح شهر به فردی به نام «فردین» مظنون و وی را دستگیر كردند، گفت: متهم در بازجویی‌های اولیه به سرقت منزل اعتراف و سارق برای انجام تحقیقات تكمیلی به پلیس آگاهی منتقل شد.

وی افزود: با ارجاع پرونده سرقت به پلیس آگاهی كارآگاهان تحقیقات خود را از متهم دستگیرشده آغاز كرده و «فردین» در بازجویی‌ها،‌ پرده از راز سرقت‌های منزل در سطح شهرستان شهریار، رضی‌آباد و زركان برملاء كرد و مشخص شد متهم با همدستی چهارنفر دیگر با تشكیل باند اقدام به سرقت منازل می‌كرده است.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران با بیان اینكه با اطلاعات به دست آمده، ماموران پلیس آگاهی پس از شناسایی محل تجمع اعضای باند سارقان در یك عملیات غافلگیرانه چهارعضو باند سرقت منازل به نام «رحیم»، «امیر»، «سیروس» و «پرویز» را در زیرزمین منزلی در رضی‌آباد شهریار دستگیر كردند، گفت: اعضای این باند در بازجویی‌های پلیسی اعتراف كردند كه پس از شناسایی منازلی كه در مناطق خلوت قرار داشته یا با شناسایی ویلاهای پراكنده در ساعات پایانی شب با گماردن فرد به عنوان نگهبان در محل سرقت وارد ساختمان شده و با ارعاب و تهدید و بستن دست و پای ساكنان منزل اقدام به سرقت طلا و وجوه نقد آنان می‌كردند.

وی با بیان اینكه سارقان در بازجویی پلیس به 12 فقره سرقت به عنف و یك فقره سرقت احشام در شهرهای شهریار، رضی‌آباد و زركان اعتراف كردند، گفت: متهمان پس از تشكیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شدند.


ویدیو مرتبط :
صاعقه خودروی سارقان را متلاشی کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باند سارقان گوشتخوار متلاشی شد



 

باند سارقان گوشتخوار متلاشی شد

 

اعضای باندی كه با سرقت خودروهای حامل مرغ و گوشت و فروش اموال، از خودروهای حامل آن برای سرقت از منازل استفاده می‌كردند، دستگیر شدند.

 

از مدتی پیش و به دنبال چند فقره شكایت مردمی در پلیس آگاهی تهران مشخص شد سارقان حوالی نیمه شب پس از سرقت خودروهای حامل گوشت و مرغ، ابتدا این اقلام را به فروش رسانده و سپس با استفاده از خودروها برای سرقت از منازل، در مرحله بعدی لوازم باارزش این خودروها را سرقت كرده و آنها را در حاشیه شهر رها می‌كنند.



با افزایش این شكایت‌ها، پرونده در شعبه ۱۷ پلیس آگاهی تهران در دستور كار پلیس آگاهی قرار گرفت و با تحقیقات مقدماتی ابتدا ردپای یكی از سارقان سابقه‌دار به نام یاسر (۳۷ ساله) در این سرقت‌ها شناسایی شد و هنگامی كه ماموران به محل سكونت سابق وی مراجعه كردند، متوجه شدند یاسر پس از دستگیری و هنگام تحمل كیفر در زندان از همسرش جدا شده و اكنون در مكان مشخصی ساكن نیست.

 


با مشخص شدن این موضوع، ماموران پلیس آگاهی در ادامه تحقیقات خود موفق به شناسایی یكی از محل‌های رفت و آمد یاسر (متهم تحت تعقیب) در غرب تهران شدند و پس از چند شبانه‌روز تعقیب و مراقبت وی را كه در حال تردد با یك دستگاه خودروی پرشیای نقره‌ای رنگ بود، شناسایی و دستگیر كردند.

 


با انتقال یاسر به اداره ۱۷ پلیس آگاهی، وی در تحقیقات مقدماتی ابتدا منكر سرقت پس از آزادی از زندان شد اما پس از مشاهده دلایل و مدارك جمع‌آوری شده از سوی كارآگاهان پلیس آگاهی، زبان به اعتراف گشود و همدستان خود از جمله برادرش را به عنوان یكی از اعضای باند سرقت خودروهای حامل گوشت و مرغ معرفی كرد.



● دستگیری در هواكش دستشویی

با اعتراف اولیه متهم، دادیار امیراسماعیل رضوانفر در شعبه چهارم دادیاری دادسرای جنایی دستور دستگیری اعضای این باند را صادر كرد و در اولین اقدام مخفیگاه رجب برادر سركرده باند را شناسایی كردند.



رجب كه محل سكونت و مخفیگاه خود را به دوربین مداربسته مجهز كرده بود، با مشاهده ماموران در اطراف مجتمع محل سكونتش با قطع برق، مخفی شد كه ماموران پس از ورود به محل، سرانجام پس از چند ساعت متهم را در حالی كه داخل هواكش دستشویی مخفی شده بود، دستگیر كردند.



● كشف اموال

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران در این باره به خبرنگار ما گفت: پس از دستگیری رجب در هواكش دستشویی ماموران از محل سكونت وی مقادیر قابل توجهی لوازم منزل و تعدادی رادیوپخش و ۵‌/‌۱ تن برنج را كشف كردند كه هنگام انتقال متهم به پلیس آگاهی یك دستگاه خودروی زانتیای مسروقه نیز از پاركینگ محل سكونت متهم كشف شد.



سرهنگ محمدیان اضافه كرد: در تحقیقات بعدی با شناسایی دیگر اعضای گروه به نام‌های مهدی، جمال، ایمان، بیژن و رحمت این متهمان نیز یكی پس از دیگری در مناطق احمدآباد مستوفی و اسلامشهر دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه آنها مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه كشف شد.



رئیس پلیس آگاهی تهران افزود: متهمان علاوه بر سرقت خودروهای حامل بار در چندین مرحله نیز از مغازه‌های فروش لوازم منزل و قصابی‌ها سرقت كرده‌اند كه تاكنون تعدادی از محل‌های سرقت در تهران و كرج شناسایی شده است.