اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازی با جان دختر خردسال توسط دامپزشک!


دخترک چهارساله مبتلا به فلج مغزی که از روستایی در کردستان برای درمان توسط یک دامپزشک به تهران منتقل شده بود، به خاطر جهیدن سوزن به مری و حلقش در یک‌قدمی مرگ قرار گرفته بود که پس از انتقال به بیمارستان و انجام عمل جراحی نفسگیر، با تلاش پزشکان نجات یافت.

شفاآنلاین: نماینده اداره بازرسی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: این کودک که از بیماری مغزی رنج می‌برد چند روز قبل توسط والدینش از استان کردستان به پایتخت منتقل شده تا از سوی یک دامپزشک که به طور غیرقانونی در زمینه طب سوزنی فعالیت می‌کند، درمان شود. دامپزشک نیز پس از ویزیت بیمار به خانواده این دختر گفته که فرزندشان با طب سوزنی درمان خواهد شد. بعد هم از پدر بیمار خواسته که مبلغ هشت میلیون و 400 هزار ریال به عنوان حق ویزیت و درمان پرداخت کند تا درمان شروع شود.

به گفته نماینده بازرسی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، امروزهم دخترک تحت درمان طب سوزنی از سوی این دامپزشک قرار گرفته است اما هنوز دقایقی از شروع سوزن‌گذاری نگذشته بوده که ناگهان یکی از سوزن‌ها که روی لب دخترک قرار داشته به داخل گلویش پریده وکودک نیمه‌جان بلافاصله به بیمارستان منتقل شده است. پزشکان نیز پس از بررسی‌های لازم فورا دختر کوچک را به اتاق عمل منتقل کرده و تلاش برای نجات وی آغاز شده است. سرانجام پس از عمل جراحی سخت و نفسگیر، سوزن قبل ازورود به ریه دخترک بیرون کشیده شده و او از مرگ حتمی نجات یافته است.

به گفته این کارشناس، دامپزشک متخلف بدون هیچ‌گونه مدرک معتبر در امور پزشکی، خود را متخصص طب سوزنی دارای مدرک از کشور کانادا معرفی کرده است، در حالی که مدرک تحصیلی‌اش دامپزشکی است و به هیچ عنوان حق دخالت در این امور را نداشته است اما طی چند سال اخیر و با تبلیغات گسترده درآمدهای کلانی نیز به جیب زده است.

وی خاطرنشان کرد: این دامپزشک با توسل به طیف گسترده تبلیغات غیر مجاز مبنی در تخصص در طب سوزنی، افراد متعددی را از شهرهای مختلف به محل فعالیتش کشانده و از این‌رو شاکی خصوصی و پرونده‌های قطوری در دادسراهای مختلف دارد. این مسئله نیز از طریق دادسرای جرایم پزشکی، نظام پزشکی و وزارت بهداشت در حال پیگیری است که امیدواریم برخوردهای قانونی لازم هر چه سریع‌تر با وی صورت گیرد تا از وقوع فجایع بعدی توسط وی جلوگیری شود.


ویدیو مرتبط :
بازی زیبای دختر خردسال در سریال بزنگاه ساخته رضا عطاران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازی دختر خردسال با مار افعی + تصاویر



اخبار گوناگون - بازی دختر خردسال با مار افعی + تصاویر

یک پدر در یک فیلم کوتاه به مردم نشان داد که چطور کودک 14ماهه‌اش را یک مار عظیم الجثه کشنده هم بازی می‌شود و خطری او را تهدید نمی‌کند...

به گزارش باشگاه خبرنگاران، یک تربیت کننده مار بسیار حرفه‌ای به نام "جیمی گوارنیو" فیلمی کوتاه از دخترش "آلیزای" 14ماهه در حال بازی کردن با یک مار افعی 13فوتی با ظرفیت کشتن و بلعیدن یک بزرگسال بالغ منتشر کرد.

این کلیپ نشان می‌دهد که کودک خردسال به راحتی با یک مار افعی بزرگ تعامل می‌کند و با او هم بازی می‌شود و او را در ‌آغوش می‌گیرد بدون اینکه ماهیت بسیار خطرناک این مار  افعی در رفتارش تاثیر بگذارد.

اخبار,اخبار گوناگون ,بازی کودک با مار افعی

 
طبق گفته‌های پدر کودک، جیمی مارهای افعی به خاطر نیش‌های کشنده‌شان شهرت بدی در بین عموم دارند، اما این ترس بیخود است که ذهن مردم با آن شست و شو شده است.
 
جیمی بیان داشت:‌ مارها آفریده‌های شیطانی نیستند برعکس آن‌ها می‌توانند موجودات خانگی و اهلی بسیار دوست داشتنی باشند. دختر من اکنون می‌داند که در رابطه با این مار خطری او را تهدید نمی‌کند.

او افزود: همان طور که شما در فیلم مشاهده می‌کنید مار به دور دخترم می‌گردد و با او بازی می‌کند در حالی که اصلا علاقه‌ای به نیش زدن، خفه کردن و یا بلعیدن او ندارد. ترس از مار افعی یک ترس اشتباه است که در ذهن مردم جاسازی شده است.

اخبار,اخبار گوناگون ,بازی کودک با مار افعی

 
این مار افعی که در جنوب قاره آسیا پیدا شده یکی از 6مار بزرگ دنیال محسوب می‌شود اما بعد از این فیلم گویا یک حیوان خانگی محبوب برای بسیاری در نظر گرفته شده است.

این مار  افعی تنها موجود خانگی خانه "کوارنیو" در ایالت میشیگان آمریکا نیست و 29موجود خزنده دیگر نیز در این خانه وجود دارد. شامل مارهای افعی آمریکای جنوبی و تمساح‌های عظیم الجثه.
 
جیمی افزود: برای آن دسته از مردمی که کار من با کودکم را غیر مسئولانه و خطرناک می‌دانند خواهشمندم بر پایه چیزی که می‌دانند قضاوت اشتباه نکنند، مارها می‌توانند موجودات دوست داشتنی باشند اگر شما بخواهید.

اخبار گوناگون - باشگاه خبرنگاران