اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازگشت فخرالدینی به ارکستر سمفونیک


علی رهبری در جریان تمرین ارکستر سمفونیک تهران اعلام کرد که آقای فخرالدینی به ارکستر بازگشته‌اند و قطعا برای تمرین دادن با این نوازندگان همراه خواهند شد.

خبرگزاری ایسنا: علی رهبری در جریان تمرین ارکستر سمفونیک تهران اعلام کرد که آقای فخرالدینی به ارکستر بازگشته‌اند و قطعا برای تمرین دادن با این نوازندگان همراه خواهند شد.

ارکستر سمفونیک تهران از صبح 30 اریبهشت ماه بخش دیگری از تمرینات خود را با حضور نوازندگان جدید آغاز کرده است.

و همچنین معاون امور هنری وزارت ارشاد از این تمرین بازدید کرد.

معاون هنری وزارت ارشاد در هنگام تمرین میان نوازندگان قرار گرفت و خطاب به آنها گفت: آقای رهبری معمولا صریح صحبت می‌کنند و من همیشه به ایشان می‌گویم که ایرانی‌ها اهل تعارف هستند و کمتر پیش می‌آید، اینگونه مثل شما که در خارج از کشور زندگی کرده‌اید صریح صحبت کنند.

علی مرادخانی ادامه داد: امیدوارم ساماندهی ارکسترها به گونه‌ای باشد تا ارکسترها همیشه پابرجا بماند و قائل به یک شخص خاص نباشد.

معاون امور هنری در بخش دیگری از سخنانش گفت: امیدوارم سازمان ارکسترها به گونه‌ای باشد که بتواند مستمر به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

پس از صحبت‌های مرادخانی، علی رهبری نیز در سخنانی اظهار کرد: من بودنم در ایران را به آقای مرادخانی مدیون هستم. ایشان خیلی تلاش کردند که بنده اینجا بیایم به من خیلی امید دادند.

رهبر ارکستر سمفونیک تهران ادامه داد:ما دو ماه با مشکلات زیادی روبرو بودیم و باید با توجه به عادت‌های بدی که وجود داشت ارکستر را تمرین می‌دادیم و خوشبختانه هم اکنون جوانان زیادی در ارکستر در حال ساز زدن هستند و هیچ مشکلی هم وجود ندارد. این نوازندگان نه مشکل اخلاقی و نه مشکل انضباطی دارند.

علی رهبری تصریح کرد: من قول می‌دهم این ارکستر بتواند با افتخار در بزرگترین سالن‌های دنیا اجرا کند و نام ایران را با افتخار مطرح کند.

او در پایان سخنانش یادآور شد: باید این خبر را هم بدهم که آقای فخرالدینی هم خیلی زود می‌آیند و ارکستر را تمرین می‌دهند و بچه‌ها موسیقی ملی اجرا خواهند کرد.


ویدیو مرتبط :
ارکستر سمفونیک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازگشت علی رهبری به ارکستر سمفونیک


علی رهبری در آخرین ماه سال ٩٤ از سمت مدیریت هنری ارکستر سمفونیک تهران استعفا داد و ایران را به مقصد وین (محل زندگی‌اش) ترک کرد اما در دیدار نوروزی علی رهبری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که عصر روز دوشنبه نهم فروردین اتفاق افتاد، عدم پذیرش استعفای مدیر هنری و رهبر ارکستر سمفونیک تهران از سوی علی جنتی اعلام شد.

خبرآنلاین: علی رهبری در آخرین ماه سال ٩٤ از سمت مدیریت هنری ارکستر سمفونیک تهران استعفا داد و ایران را به مقصد وین (محل زندگی‌اش) ترک کرد اما در دیدار نوروزی علی رهبری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که عصر روز دوشنبه نهم فروردین اتفاق افتاد، عدم پذیرش استعفای مدیر هنری و رهبر ارکستر سمفونیک تهران از سوی علی جنتی اعلام شد.

در این برنامه علی رهبری به همراه علی مرادخانی، معاونت هنری وزیر ارشاد، به دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رفتند که در این جلسه وزیر با اظهار رضایت از کیفیت هنری عملکرد علی رهبری و تجلیل از او، اعلام کرد که استعفای ایشان پذیرفته نشده است. همچنین در این باره معاونت هنری ارشاد ضمن تصدیق این مساله گفت که استعفای علی رهبری به هیچ وجه پذیرفته نشده و همکاری با او به‌عنوان مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران کماکان ادامه دارد.

 قرار است در مورد شرایط قرارداد و فعالیت ارکستر در روزهای آینده جلساتی با معاونت هنری وزارت ارشاد برگزار شود تا این مسائل نیز حل شود. ضمنا علی رهبری درباره مشکلات و حواشی پیش آمده در این مدت، بین موزیسین‌ها اعلام کرد که: «همیشه بین ما موزیسین‌ها مشکلاتی وجود دارد اما همواره خودمان آن را به‌صورت مساله‌ای درون‌صنفی از راهی که خودمان می‌دانیم حل کرده‌ایم و خواهیم کرد.»

رهبر بین‌المللی ارکستر سمفونیک تهران درباره حواشی مختلفی که در چند ماه گذشته پیرامون ارکستر سمفونیک تهران روی داده و مطالبی که آن رد و بدل شده است، اعلام کرد: «هدف اصلی بی‌احترامی به دولت یا فرد خاصی نبوده و امید است با همکاری مثبتی که در این جلسه وعده داده شد و در آینده حتما روی خواهد داد، این مسائل و حواشی برطرف شود.»