اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازداشت سه مظنون حملات پاریس در بلژیک



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل,حمله‌های تروریستی

پلیس بلژیک سه مظنون حمله‌های تروریستی فرانسه را بازداشت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادستانی فدرال بلژیک از بازداشت سه مظنون حمله‌های تروریستی پاریس خبر داد.

پلیس بلژیک در تازه‌ترین عملیات ضد تروریستی در این کشور سه مظنون به مشارکت در حمله‌های تروریستی پاریس را بازداشت کرد.


 احبار  بین الملل  -  ایلنا


ویدیو مرتبط :
تازه ترین خبرها از پاریس؛ بازداشت 5 مظنون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف یک بمب در مرکز بروکسل/یکی از مظنونان حملات پاریس در بلژیک بازداشت شد



اخبار,اخبار بین الملل ,حملات پاریس

در آستانه جدال دوستانه اسپانیا و بلژیک گزارش شد/کشف یک بمب در مرکز بروکسل

انتشار هشدار درباره بمب‌گذاری در مرکز بروکسل پایان ندارد و کشف یک بمب در محله مولن بیک این شهر، بازی دو تیم اسپانیا و بلژیک را تهدید به یک فاجعه انسانی دیگر کرده است.

 جدال دو تیم ملی فوتبال اسپانیا و بلژیک فردا شب در حالی کلید خواهد خورد که هراس از یک انفجار در استادیوم تا مغز استخوان مقامات برگزار کننده و اهالی فوتبال رسوخ کرده است. از دو شب پیش تا کنون نزدیک به 40 نفر در بلژیک بازداشت شده‌اند اما پلیس امنیتی این کشور تنها به خاطر مشکوک شدن به این افراد اقدام به بازجویی و بازداشت کرده و نتوانسته جرم آنها را ثابت کند.

جستجوی خانه به خانه در بروکسل و دیگر شهرهای این کشور ادامه دارد و نیروهای اطلاعاتی فرانسه شک ندارند که بسیاری از تروریست‌ها قبل و بعد از حادثه پاریس وارد بلژیک شده و پناه گرفته‌اند.

کشف یک بمب دست ساز در محله مولن بیک نیز بر این باور رنگ تازه زده و اکنون مقامات فوتبال اسپانیا بیش از هر زمان دیگری از وقوع یک حادثه تلخ در قلب بروکسل هراس دارند. طبق گزارش پلیس بلژیک، بمب کشف شده پس از شناسایی توسط یک ربات پیشرفته خنثی شده اما در برخی خبرها به این نکته نیز اشاره شده که بمبی در کار نبوده و آرمی شبیه به پرچم فرانسه روی یک دستگاه معمولی باعث هراس پلیس و بسته شدن خیابان شده است.

یکی از تروریست‌ها که در لحظه ورود به استادیوم سنت دنیس پاریس بازداشت شده به نام «احمد محمد» گذرنامه سوریه داشته و مدتی در یونان زندگی کرده است، هر چند این خبر هم تنها از سوی منابع فرانسوی تایید شده و الزاما صحیح نیست. احتمال لغو دیدار دوستانه دو تیم ملی اسپانیا و بلژیک هم وجود دارد و مردم اسپانیا با تجمع مقابل وزارتخانه امور خارجه اسپانیا در مادرید خواستار بازگشت تیم ملی به کشورشان هستند.

 

----------------------------


یکی از مظنونان حملات پاریس در بلژیک بازداشت شد

نیروهای امنیتی بلژیک یکی از مظنونان حملات پاریس را در حومه شهر بروکسل بازداشت کردند.

نیروهای امنیتی بلژیک یکی از مظنونان حملات پاریس را بازداشت کردند.

در حالی که تحقیقات درباره حملات تروریستی پاریس و عاملان آن ادامه دارد، برخی خبرها حاکی از حضور چند بلژیکی در حملات به پایتخت فرانسه حکایت دارد.

بر همین اساس، روز یکشنبه نیروهای امنیتی بلژیک چند مظنون به دست داشتن در حملات تروریستی پاریس را در این کشور بازداشت کردند.

به گزارش اسپوتنیک، نیروهای بلژیکی امروز دوشنبه «عبدالسلام صلاح» ساکن حومه بروکسل را که یکی از مظنونان حملات پاریس است،‌ بازداشت کردند.

البته دقایقی پس از انتشار خبر بازداشت «عبدالسلام صلاح»، مقامات و رسانه‌های خبری با اصلاح خبر اولیه خود گزارش دادند که فرد بازداشت شده عبدالسلام نیست و یک مظنون دیگری است.

اسپوتنیک در گزارش اولیه خود نوشته بود: «عبدالحمید اباعود، مغز متفکر این حمله خشونت‌آمیز هم در حومه بروکسل که محل زندگی عبدالسلام صلاح بوده،‌ زندگی می‌کند. به گفته یک منبع خبری،‌ او مغز متفکر پشت چندین حملات برنامه‌ریزی شده در اروپا است». 

روزنامه انگلیسی دیلی میل هم در گزارشی درباره عبدالسلام صلاح نوشت: «این اعتقاد وجود دارد که عبدالسلام یکی از سه برادری بوده که در کشتار پاریس حضور داشتند. از بین 8 نفری که حملات را انجام دادند 7 تن آنها بمبگذار انتحاری بودند».

این رسانه ادامه داد: «پلیس عبدالسلام که زاده فرانسه و ساکن بلژیک است را به عنوان فردی بسیار خطرناک توصیف کرده است. ابراهیم عبدالسلام یکی از برادران او خود را منفجر کرد و دیگری به نام محمد عبدالسلام هم در بروکسل بازداشت شده است».

 

اخبار بین الملل - فارس