اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازداشت دختر ۱۴ساله عضو داعش دراسپانیا



اخبار,اخبار بین الملل ,گروهک تروریستی داعش

 

اخبار بین الملل - بازداشت دختر ۱۴ساله عضو داعش دراسپانیا

این منبع همچنین اعلام کرد: دختر 14 ساله بازداشت شده هم‌اکنون به اتهام ارتباط با سازمانی تروریستی در مرکز نگهدای کودکان و نوجوانان تحت بازداشت قرار دارد.

منایع قضایی اسپانیا از بازداشت یک نوجوان ۱۴ ساله اسپانیایی به اتهام تلاش برای پیوستن به گروهک تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بنابر اعلام یک منبع قضایی در اسپانیا، یک دختر 14 ساله به اتهام تلاش برای پیوستن به گروهک تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش)  در عراق و سوریه بازداشت و به مرکز نگهداری کودکان و نوجوانان اسپانیا منتقل شد.

بنابر اعلام همین منبع، بازداشت این نوجوان 14 ساله در حالی صورت می‌گیرد که یک دختر 19 ساله دیگر نیز چندی پیش به همین دلیل بازداشت شده بود که مدتی بعد بنا به حکم دادستانی مشروط به ممنوعیت خروج از کشور موقتا آزاد شد.

این منبع همچنین اعلام کرد: دختر 14 ساله بازداشت شده هم‌اکنون به اتهام ارتباط با سازمانی تروریستی در مرکز نگهدای کودکان و نوجوانان تحت بازداشت قرار دارد.

بر اساس این گزارش، وزارت کشور اسپانیا روز دوشنبه گذشته نیز از بازداشت دو زن در این کشور به اتهام تلاش برای پیوستن و عضویت در گروهک تروریستی داعش خبر داده بود.

اخبار بین الملل - فارس

 


ویدیو مرتبط :
تجاوز به دختر ۱۴ساله توسط داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازداشت رهبر گروه جذب عضو برای داعش در مراکش + عکس



 اخبار بین الملل -  بازداشت رهبر گروه جذب عضو برای داعش در مراکش + عکس

 رسانه‌های اسپانیایی از دستگیری محمد سعید محمد رهبر گروه الناظور که موفق شده چندین جوان را به سفر به سوریه و عراق متقاعد کند، خبر دادند.

به گزارش (ع) ـ ابنا ـ هماهنگی امنیتی میان اسپانیا و مراکش، به بازداشت تنی چند از یک گروه عضوگیری به نام «ناظور» برای داعش از جمله «محمد سعید محمد» رهبر این گروه در مراکش شد.

سعید محمد یک اسپانیایی مراکشی تبار است که برای جذب جوانان جهت عضو شدن در گروه تکفیری داعش به چند کشور از جمله مالی سفر کرده است.

بر اساس این گزارش، وی در برخی گروههای افراطی فعالیت می‌کرد و موفق شده چندین جوان را به سفر به سوریه و عراق، جهت همراهی با گروه داعش متقاعد کند.

وی از تجربه یک سرباز اسپانیایی مراکشی تبار استفاده کرده و در شهر مراکشی اسپانیایی «ملیله» به فراگیری چگونگی بکارگیری سلاح و مواد منفجره پرداخته است.

روزنامه‌های اسپانیا، روز شنبه ۲۷ سپتامبر ویدئویی از دستگیری محمد سعید محمد رهبر گروه الناظور را بر روی سایت‌های خود پخش کرده‌اند.

این فیلم ویدیویی نشان می‌دهد که محمد سعید، توسط افراد مسلح نقاب دار که احتمالا از نیرهای امنیتی مراکش بودند، دستگیر شده است.

برخی تحلیگران بر این باورند به دلیل شمار زیاد مراکشی‌ها در گروه داعش، این گروه تروریستی به تهدیدی واقعی برای مراکش تبدیل شده است.

 

اخبار,اخباربین الملل, دستگیری محمد سعید محمد

 

اخبار,اخباربین الملل, دستگیری محمد سعید محمد

 اخباربین الملل - ابنا