اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازداشت اوباش فرمانیه حین عربده‌ كشی


این دو متهم هنگام عربده‌کشی و درگیری در چهارراه فرمانیه بازداشت شدند.

خبرگزاری مهر: در 48 ساعت گذشته علاوه بر اجرای طرح جمع‌آوری اراذل و اوباش منطقه خاوران و اتابك طرح‌های مختلفی از سوی یگان‌های انتظامی پایتخت به اجرا در آمده كه در مجموع آن قریب به 120 تن از اراذل اوباش و مخلان امنیت در سطح پایتخت شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ علیرضا محرابی، رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ، با اعلام خبر دستگیری هفت تن از اراذل و اوباش محدوده شمال تهران گفت: این متهمان در راستای تدابیر رییس پلیس تهران بزرگ و درخواست شهروندان مبنی بر اجرای طرح امنیت محله محور و برخورد با اراذل و اوباش توسط ماموران پایگاه سوم پلیس امنیت عمومی و ماموران یگان امداد پایتخت شناسایی و بازداشت شدند.

 محرابی افزود: در این طرح محل‌های‌آلوده و جرم‌خیز حوزه سرکلانتری سوم تحت‌نظر و پوشش قرار گرفت که در آن اراذل و اوباشی كه اقدام به ایجاد درگیری، مزاحمت برای نوامیس، عربده‌كشی و اخلال در نظم عمومی کرده بودند از سوی ماموران این یگان شناسایی شدند.

 محرابی با بیان اینكه با توجه به اطلاعات ارایه شده از سوی شهروندان ساکن این محدوده هفت تن از اراذل و اوباش سطح دو و سه که با اقدامات خود باعث اخلال در نظم عمومی و سلب آسایش شهروندان شده بودند، بازداشت شدند،گفت: این هفت شرور که «مهدی»،«محمد» ،«مجید»، «علی»، «شاهرخ»، «امیر»، «بهمن» و «علی» نام دارند در این طرح بازداشت و بر اساس اتهامات وارده به پایگاه سوم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ منتقل شدند که در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف و برای سیر مراحل قضایی به دادسرا منتقل شدند.

 به گفته رییس پلیس امنیت عمومی پایتخت در بازرسی از محل اختفای متهمان، یک دستگاه موتورسیکلت سنگین، مقداری موادمخدر، تعدادی از آلات استعمال موادمخدر، دو دستگاه تجهیزات دریافت از ماهواره و آلات و ادوات لهو و لعب و قمار کشف و ضبط شد که به همراه پرونده تشکیل شده به دادسرا منتقل شد.

دستگیری بیش از 100 تن در طرح پاكسازی پارك‌ها و تفرجگاه‌ها


 همچنین دركنار اجرای این طرح در شمال پایتخت، سرهنگ محسن خانچرلی،رییس پلیس پیشگیری فاتب نیز صبح امروز ضمن تشریح عملکرد نیروهای زیرمجموعه این پلیس در اجرای طرح پاکسازی تفرجگاه‌ها و پارک‌ها، از دستگیری 23 شرور و 22 سارق در 48 ساعت گذشته خبرداد و گفت: 10 پارک ویژه، 10 پارک مهم و 73 پارک و تفرجگاه عادی تحت اجرای این طرح درآمد که در آن با به کار گیری نیروهای متخصص از مجموعه سرکلانتری‌های یازده‌گانه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، کلیه این مناطق از لوث وجود معتادان، اراذل و اوباش، سارقان و مزاحمان نوامیس شهروندان پاک شد.

 وی افزود: در این راستا 22 سارق که با اقدامات خلافکارانه خود باعث بروز دردسر و مشکل برای شهروندان شده بودند، شناسایی، بازداشت و به کلانتری محل منتقل شد و همچنین به 679 تن از کسانی که به نوعی مرتکب تخلف و ناهنجاری‌های اجتماعی شده بودند، تذکر داده شد.

 ریس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینكه در این طرح‌ها 6 توزیع‌‌کننده موادمخدر و 57 مزاحم نوامیس شهروندان که باعث آزار افراد حاضر در پارک‌های شده بودند نیز دستگیر و برای رسیدگی بیشتر به جرایمشان به مبادی ذیربط معرفی شده‌اند، گفت: همچنین در این طرح 23 تن از اراذل و اوباش سطح دو و سه که اقدام به انجام حرکات خلافکارانه کرده بودند، شناسایی شده و به اتهام‌هایی چون شرارت، ایجاد درگیری و نزاع، مزاحمت و عربده‌کشی به پایگاه‌های پلیس امنیت منتقل شدند.

 خانچرلی با تاكید بر اجرای این طرح در روزهای آتی گفت: در این عملیات‌ها 59 دستگاه موتورسیکلت به علت تخلفات راکبان آن توقیف شد که در بررسی‌های انجام شده از مشخصات و مدارک صاحبانشان مشخص شد که تعدادی از این وسایل نقلیه مسروقه است که پس از صورتجلسه برای تعیین تکلیف به پلیس آگاهی منتقل شدند.

دستگیری زورگیر پارك بی‌سیم


سرگرد امیرهوشنگ امیری، رییس کلانتری 159 بی‌سیم نیز صبح چهارشنبه از دستگیری سارق زورگیر پارك بی‌سیم به هویت «اشکان زاغی» در یک عملیات تعقیب و مراقبت پلیسی خبر داد و در تشریح عملیات ماموران تحت امر خود گفت: در ساعت 20 شب هفتم مردادماه ماموران معاونت پیشگیری کلانتری هنگام گشت‌زنی در پارک بی‌سیم به فردی به نام «محمد-ب»معروف به «اشکان زاغی» که از سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای زورگیر پارک بی‌سیم بوده برخورد کرده و در صدد دستگیری وی برآمدند و در حالی که ماموران لحظه به لحظه به متهم نزدیک می‌شدند تا او را دستگیر کنند،ناگهان نامبرده به محض مشاهده پلیس فرار را بر قرار ترجیح داد و به سرعت متواری شد كه با فرار متهم عملیات تعقیب و گریز پلیسی آغاز و پس از دقایقی متهم در حالی که خود را در یکی از کوچه های اطراف پارک بی‌سیم پنهان کرده بود با اجرای طرح مهار شناسایی و دستگیر شد.

 وی اضافه‌كرد: متهم پس از دستگیری برای تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل و تحت بازجویی‌های فنی قرار گرفت كه در خلال بازجویی‌هامشخص شد متهم به تازگی از چند تن از شهروندان ساکن در محدوده پارک بی‌سیم زورگیری کرده که ضمن تماس تلفنی با مالباختکان، آنان در کلانتری حاضر و «اشکان زاغی» را در مواجهه حضوری مورد شناسایی قرار دادند.

 رییس کلانتری 159بی‌سیم خاطرنشان کرد: پرونده متهم در این ارتباط تشکیل و وی به همراه شاکیان پرونده برای رسیدگی تخصصی به پایگاه پنجم پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ارجاع شد.

انهدام باند چهارنفر زورگیران در غرب پایتخت


 همچنین در سوی دیگر پایتخت، سرهنگ احمد فتوحی رییس كلانتری 154 چیتگر نیز از دستگیری چهار عضو یک باند زورگیری که با تهدید قمه از شهروندان ساکن در غرب پایتخت زورگیری می‌کردند در وردآورد خبر داد و افزود: در ساعت 23 شب هشتم مردادماه مرد جوانی به نام «جواد-ب» 27 ساله به کلانتری مراجعه و اظهار داشت كه چهار جوان با دو دستگاه موتور سیکلت تندرو با تهدید چاقو در شهرک وردآورد اقدام به زورگیری از وی و شهروندان کرده و باعث به وجود آمدن جو ناامنی در منطقه شده‌اند كه به دنبال این موضوع از طریق مرکز پیام کلانتری به تیم‌های گشتی فعال در سطح محدوده اعلام شد و شناسایی و دستگیری عاملان ناامنی‌ها در دستور کار قرار گرفت.

 وی افزود: به همین منظور ماموران دایره تجسس کلانتری ضمن گرفتن مشخصات متهمان تحقیقات خود را آغاز و به اجرای عملیات تعقیب و مرافبت در سطح نقاط جرم‌خیز پرداختند که یکی از واحدهای گشتی حین گشت‌زنی دو تن از متهمان را که در حال پرسه‌زنی بودند مشاهده کرده و در صدد دستگیری آنان برآمدند كه در نهایت دو تن از متهمان به نام‌های «محمود-ع» 24 ساله و «وحید-ر» 25 ساله که در حال پرسه‌زنی با دو دستگاه موتور سیکلت پول‌سار نوک مدادی و موتور سیکلت آپاچی بودند با اجرای طرح مهار دستگیر شدند.

 به گفته فتوحی، متهمان پس از دستگیری مورد بازرسی قرار گرفتند که در بازرسی از آنان دو قبضه قمه و چاقو کشف شد به همین منظور زورگیران جوان به سرعت برای تحقیقات بیشتر به کلانتری منتقل و تحت بازجویی‌قرار گرفتند كه در خلال بازجویی‌ها ضمن این که مالباخته متهمان در را در مواجهه حضوری مورد شناسایی قرار داد، مشخص شد که اعضای باند چهار نفر هستند که دو تن از آنان فبل از حضور ماموران فرار را بر قرار ترجیح داده و گریخته‌اند.

 به گفته رییس کلانتری 154چیتگر متهمان در بازجویی‌ها به جرم خود در رابطه با زورگیری از شاکی اقرار و معترف شدند كه اعمال مجرمانه خود را به اتفاق دو تن از همدستان خود به نام «ابراهیم-ش» 17 ساله و «حسن- خ» 18 ساله انجام داده‌اند كه با توجه به اظهارات متهمان دستگیر شده، آدرس مخفی‌گاه دو عضو فراری باند در قلعه‌حسن‌خان به دست آمد و شمارش معکوس برای به دام انداختن آنان آغاز شد و در دستور کار ماموران عملیات ویژه کلانتری قرار گرفت و در نهایت مخفی‌گاه متهمان در یکی از محلات قلعه‌حسن‌خان شناسایی و با هماهنگی قضایی در یک عملیات ضربتی شناسایی و دستگیر شدند.

 رییس کلانتری 154 چیتگر با اشاره به حساسیت موضوع خاطرنشان کرد: پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و متهمان برای تحقیقات بیشتر و کشف سایر جرایم احتمالی آنان و شناسایی شکات دیگر در اختیار ماموران پایگاه پنجم پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار گرفتند.

دستگیری اوباش فرمانیه حین عربده‌كشی

سرهنگ رحمان نعمتی، رییس کلانتری 123 نیاوران نیز از دستگیری دو تن از اراذل و اوباش سطح سه این منطقه خبرداد و گفت: این دو متهم هنگام عربده‌کشی و درگیری در چهارراه فرمانیه بازداشت شدند.

 نعمتی ادامه داد: پس از شکایت تعدادی از شهروندان ساکن محدوده فرمانیه و نیاوران در خصوص اقدامات شرورانه دو تن از اراذل و اوباش این محدوده، ماموران کلانتری 123 نیاوران برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند و اقدامات ماموران ادامه داشت تا اینکه شب گذشته مجددا تعدادی از شهروندان ساکن این محدوده با پلیس 110 تماس گرفته و اعلام کردند که این دو متهم در چهارراه فرمانیه در حال عربده‌کشی هستند که تیمی از ماموران برای دستگیری هر دو متهم به محل اعزام شدند كه با رسیدن ماموران این دو شرور که اوضاع را بر وفق مراد نمی‌دیدند، فرار را بر قرار ترجیح داده و سعی کردند از محل متواری شوند اما ماموران با اجرای طرح مهار راه آنان را سد کرده و هر دو تن را که سعی داشتند با ایجاد جوسازی و درگیری از محل متواری شوند، دستگیر کردند.

 وی با بیان اینكه دو متهم که «معین» و «جواد» نام داشتند به کلانتری منتقل و تحت بازجویی قرار گرفتند، گفت: دو متهم به جرایم خود مبنی بر عربده‌کشی، ایجاد اخلال در نظم عمومی و حمل سلاح‌سرد اعتراف و به همراه پرونده تشکیل شده به پایگاه یکم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ منتقل شدند.

 به گفته نعمتی در پرونده این دو متهم جرایمی چون، زورگیری و مزاحمت برای نوامیس شهروندان نیز وجود دارد و در بازرسی از خودروی متهمان دو قبضه قمه و یك عدد چوب بیسبال كشف و ضبط شد.

دستگیری عامل تخریب اموال عمومی در نازی‌آباد

 همچنین در روز چهارشنبه، سرهنگ حسین تمیری، رییس كلانتری 130 نازی‌آباد نیز از دستگیری یكی عاملان تخریب اموال ساکنان شهرک وصال در منطقه نازی‌آباد تهران و تلاش ماموران برای به دام انداختن دیگر متهم پرونده خبرداد .

 گفت: در ساعت یک بامداد نهم مردادماه جاری ماموران کلانتری 130نازی‌آباد از طریق تماس تعدادی از شهروندان تهرانی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در جریان وقوع یک فقره تخریب و قمه‌كشی در آدرس شهرك وصال،بلوار اصلی،نبش خیابان غربی قرار گرفته و رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند و هنگامی که ماموران به محل حادثه رسیدند، مشاهده کردند شیشه یك باب مغازه سوپر ماركت به مالکیت فردی به نام «مجید- ل» و یك دستگاه خودروی 206 متعلق به زنی به هویت «زهرا-ص» تخریب شده است كه طبق اظهارات اهالی محل دو تن به هویت‌های «‏مرتضی-ش» و «امیر- ه» اقدام به تخریب كرده‌اند.


 وی افزود:به دنبال این موضوع ماموران ضمن گرفتن مشخصات ظاهری متهمان از طریق مرکز پیام کلانتری به تمام واحدها و تیم‌های گشتی اطلاع دادند و عملیات خود برای دستگیری دو شرور خطرناک را آغاز کردند و سرانجام پس از انجام ‏تحقیقات گسترده محل سكونت متهمان را شناسایی كرده و با هماهنگی قضایی به آدرس محل سکونت آنان واقع در شهرک وصال مراجعه كردند و هنگامی که ماموران به محل مورد نظر رسیدند مشاهده کردند دو جوان شرور در حال پرسه‌زنی در کوچه محل سکونتشان هستند كه در صدد دستگیری آنان برآمدند اما متهمان به محض مشاهده پلیس متواری شده و با استفاده از تاریكی شب فرار را بر قرار ترجیح دادند و به سرعت گریختند.

 رییس كلانتری 130 نازی‌آباد با بیان اینكه با فرار متهمان عملیات تعقیب و گریز پلیسی آغاز و در نهایت با اجرای طرح مهار یکی از متهمان که «امیر- ه» نام داشت، دستگیر شد، گفت: متهم پس از دستگیری به کلانتری منتقل و ضمن تشکیل پرونده برای بررسی تخصصی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد و اقدامات ماموران کلانتری 130نازی‌آباد برای دستگیری دیگر متهم فراری کماکان ادامه دارد.   


ویدیو مرتبط :
ارازل اوباش شمال تهران بازداشت شدند-حتماببینید-وحشتناک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: بازداشت اراذل و اوباش تهران


53 نفر از اراذل و اوباش تهران در عملیات شبانگاهی پلیس در پنجمین طرح برخورد با اراذل و اوباش دستگیر شدند.

خبرگزاری مهر: 53 نفر از اراذل و اوباش تهران در عملیات شبانگاهی پلیس در پنجمین طرح برخورد با اراذل و اوباش دستگیر شدند.