اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازتاب‌ جهانی سخنان اخیر رهبری در CNN


یک شبکه خبری آمریکایی تاکید کرد که سخنان رهبری ایران علیه رژیم صهیونیستی موجی از همدردی علیه مردم غزه و اتحاد بین سران اسلامی را ایجاد کرد.

خبرگزاری فارس: یک شبکه خبری آمریکایی تاکید کرد که سخنان رهبری ایران علیه رژیم صهیونیستی موجی از همدردی علیه مردم غزه و اتحاد بین سران اسلامی را ایجاد کرد.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» نوشت: نزاع خونین غزه باعث شد تا ایران مجددا خود را در اذهان جهان اسلام و کشورهای عربی مطرح کند.

سخنان هفته گذشته «آیت‌الله خامنه‌ای»، رهبر عالی ایران موجب تحریک سران دیگر کشورهای اسلامی برای اتخاذ رویکردی همانند ایشان و همدردی و حمایت از غزه و حماس شد. البته تنها تفاوت در این جا است که ایران قابلیت ارسال کمک نظامی را به حماس نیز دارد.

در ادامه می‌نویسد: نبرد غزه صحنه‌ای برای نمایش ایران به عنوان یک قدرت شیعه در منطقه و رهبری جهان اسلام بود.

در این میان با گرمی روابط ایران و حماس، جمهوری اسلامی می‌تواند امید داشته باشد که توجه جهان اسلام را به عنوان محافظ فلسطینیان نشان دهد. ایران نیز هیچگاه روابط نظامی خود را با حماس قطع نکرد.

حزب‌الله لبنان نگین ایران در جهان عرب نیز درهای خود را به سوی حماس گشوده است و جهاد اسلامی فلسطین هم اینک نقش میانجی را بین حماس و حزب‌الله ایفاء می‌کند.

هفته گذشته «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان سخنانی را در حمایت از حماس و غزه بیان کرد. هم اینک ایران و حزب‌الله قادرند بر خلاف ترکیه و قطر حماس را تجهیز نظامی‌کنند.

مقام‌های فلسطینی نیز از احتمال سفر «خالد مشعل»، رییس حماس به تهران به دنبال آتش بس خبر می‌دهند. خالد مشعل نیز باید ممنون ایران و حمایت‌های این کشور از حماس باشد.

مقام‌های فلسطینی مستقر در کرانه باختری نیز از میل وافر حماس در تعامل با ایران خبر می‌دهند.


ویدیو مرتبط :
بازتاب نامه رهبری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازتاب جهانی سخنان رهبری در نماز عید فطر


خبرگزاری های خارجی روز سه شنبه با انتشار گزارشهای متعددی به بازتاب فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز عید سعید فطر پرداختند و بویژه سخنان ایشان را پیرامون مسایل غزه مورد توجه قراردادند.

خبرگزاری ایرنا: خبرگزاری های خارجی روز سه شنبه با انتشار گزارشهای متعددی به بازتاب فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در نماز عید سعید فطر پرداختند و بویژه سخنان ایشان را پیرامون مسایل غزه مورد توجه قراردادند.

شبکه تلویزیونی ˈالمیادینˈ با قطع برنامه های عادی خود بخش هایی از سخنان مقام معظم رهبری را به مناسبت روز عید فطر به صورت زنده پخش کرد.

المیادین در خبری فوری به نقل از ایشان اعلام کرد: رهبر ایران تاکید کردند امروز مسئله اول جهان اسلام مسئله غزه است.

شبکه تلویزیونی المیادین افزود: رهبر معظم انقلاب همچنین گفتند که رژیم صهیونیستی در غزه قتل عام می کند و هر کسی که از این رژیم حمایت کند باید محاکمه شود.

خبرگزاری فرانسه نیز با انتشار گزارشی به بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب در نماز عید فطر پرداخت و اعلام کرد رهبر ایران روز سه شنبه اسراییل را به «سگ هار» تشبیه و این رژیم را به «نسل کشی» در غزه متهم کرد.

در این گزارش آمده است: آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی خواستند تا جهان اسلام به مسلح کردن فلسطینی ها اقدام کند.

این خبرگزاری افزود: رهبر معظم ایران در بیاناتی به مناسبت عید فطر مسلمانان گفتند: آنچه مقامات رژیم صهیونیستی انجام می دهند نسل کشی و فاجعه ای تاریخی است.

آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب افزودند: رئیس جمهور آمریکا گفته است که گروههای مقاومت فلسطین باید خلع سلاح شوند تا نتوانند از خود دفاع کنند. ولی ما بعکس می گوییم جهان و به ویژه جهان اسلام باید تا جایی که می توانند مردم فلسطین را مسلح کنند.

در ادامه گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از سخنان رهبر معظم انقلاب آمده است : به گفته رهبر معظم ایران ، آمریکا و کشورهای اروپایی امیدوارند با خلع سلاح کردن گروههای فلسطینی ، اسرائیل بتواند «در هر زمانی به فلسطین و غزه حمله کند بدون اینکه فلسطینی ها بتوانند از خود دفاع کنند».

آیت الله خامنه ای همچنین از نیروهای مقاومت فلسطین که از حقوق خود دفاع می کنند قدردانی کردند.

این خبرگزاری افزود: ایشان تاکید کردند: مردمی در یک سرزمین کوچک با مرزهای بسته و بدون آب و برق محاصره شده اند. این مردم با دشمن مسلحی مثل رژیم صهیونیستی مقابله می کنند. این مردم بدون نشان دادن ضعف از خود مقاومت می کنند و این درسی برای همه ماست.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی مشابه، به بازتاب سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه عید سعید فطر پرداخت.

این خبرگزاری اعلام کرد: آیت الله علی خامنه ای، روز سه شنبه اسراییل را به خاطر حمله به غزه، ˈسگ هارˈ نامیدند و از مسلمانان خواستند تا با مسلح کردن مردم فلسطین به آنان کمک کنند که با نسل کشی به مقابله برخیزند.