اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بارش پراکنده و وزش باد شدید در تهران


مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به فعالیت سامانه بارشی در غرب کشور، از نفوذ جریان‌های بارش در سواحل خزر خبر داد و افزود: آسمان تهران در روز آینده نیمه ابری، گاهی ابری، در پاره‌ای نقاط وزش باد شدید، در شهرهای شرقی بارش پراکنده و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به فعالیت سامانه بارشی در غرب کشور، از نفوذ جریان‌های بارش در سواحل خزر خبر داد و افزود: آسمان تهران در روز آینده نیمه ابری، گاهی ابری، در پاره‌ای نقاط وزش باد شدید، در شهرهای شرقی بارش پراکنده و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های هواشناسی، امروز سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال است و سبب ابرناکی، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد خواهد شد که بارش در مناطق سردسیر به صورت برف خواهد بود.

وی اظهار کرد: از بعدازظهر امروز بتدریج در جنوب غرب و غرب از ناپایداری کاسته می‌شود و با نفوذ جریان‌های شمالی بارش در سواحل غربی خزر تشدید می شود و گستره بارش‌ها نواحی مرکزی و تا اواخر وقت شمال شرق کشور را نیز فرا می‌گیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: روز دوشنبه سامانه بارشی در شمال شرق، شرق، نواحی مرکزی و سواحل دریای خزر فعال بوده و سبب بارش باران و برف، وزش باد، گاهی رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ می‌شود، همچنین در این روز بارش در سواحل مرکزی و شرقی خزر و شمال شرق کشور شدت بیشتری خواهد داشت.

به گفته وظیفه، این سامانه روز سه‌شنبه در جنوب شرق، شرق و شمال شرق کشور سبب بارش شده و بتدریج روز چهارشنبه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود، همچنین از امشب نفوذ جریان‌های شمالی سبب کاهش دما در نوار شمالی کشور می‌شود که افت دما در اواخر روز دوشنبه و طی روز سه‌شنبه در شمال شرق کشور محسوس خواهد بود.

وی افزود: روز دوشنبه دریای خزر و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خلیج فارس به‌ویژه شرق آن و تنگه هرمز مواج خواهند بود. همچنین برای روز دوشنبه در برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور و روز سه‌شنبه برخی نقاط جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای استان تهران طی روزهای آینده اظهار کرد: آسمان تهران در روز دوشنبه 9 اسفند، نیمه ابری، گاهی ابری، در پاره‌ای نقاط وزش بادشدید، در شهرهای شرقی بارش پراکنده، در ارتفاعات بارش برف با حداکثر و حداقل دمای 14 و 8 درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه‌ 10 اسفند، کمی ابری، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 16 و 8 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.


ویدیو مرتبط :
فیلم وزش باد شدید و صاعقه در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بارش پراکنده و وزش باد شدید در روزهای پایانی هفته



اخبار,اخبار اجتماعی, بارش پراکنده و وزش باد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: طی روزهای آینده افزایش ابر، بارش پراکنده، وزش باد شدید و جو پایدار برای نقاط مختلف کشور پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، احد وظیفه با اعلام این خبر اظهارکرد: تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر نفوذ توده هوای سرد به سواحل کشور وگذر موج تراز میانی جو از کشور است. روز پنجشنبه (15 بهمن ماه)در برخی مناطق شرق وجنوب‌شرق کشور افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و این سامانه بعدازظهر پنجشنبه ازمرزهای شرقی کشورخارج می‌شود.

وی در ادامه گفت: طی روزهای پنجشنبه و جمعه در شرق و جنوب‌شرق کشور وزش باد شدید در برخی مناطق سبب گرد وخاک و کاهش دید افقی خواهد شد. همچنین پنجشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اضافه کرد: روز جمعه(16 بهمن ماه) در غالب مناطق کشور جو پایدار است که سبب افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی می‌شود. طی روز جمعه دمای هوا افزایش یافته که افزایش دما درسواحل دریای خزر محسوس است همچنین در برخی مناطق استانهای گیلان و اردبیل وزش باد شدید جنوبی رخ خواهد داد.

وظیفه در پایان درباره پیش‌بینی هوای استان تهران گفت: هوای پنجشنبه کمی ابری و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای این روز 12 و 3 درجه سانتیگراد خواهد بود.هوای جمعه کمی ابری درپاره ای نقاط همراه با غبارصبحگاهی است و بیشترین دمای این روز 14 و کمترین آن 4 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اخبار اجتماعی - ایسنا