اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

باران کوثری در کوچه بی‌نام + عکس


منصور لشگری‌قوچانی درباره «کوچه بی‌نام» که در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر حضور دارد، گفت: اگرچه رویکردمان نمایش یک معضل در یک خانواده جنوب شهری است اما قصه فراتر از خانواده ،جامعه را به تصویر کشیده است.

خبرگزاری ایسنا: منصور لشگری‌قوچانی درباره «کوچه بی‌نام» که در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر حضور دارد، گفت: اگرچه رویکردمان نمایش یک معضل در یک خانواده جنوب شهری است اما قصه فراتر از خانواده ،جامعه را به تصویر کشیده است.

تهیه‌کننده «کوچه بی‌نام» که فیلمش در بخش مسابقه سودای سیمرغ سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، ادامه داد: ما معتقدیم با یک قصه خوب، بازی‌های چشمگیر و موضوعی سرگرم‌کننده، مخاطب نه تنها از دیدن فیلم خسته نخواهد شد،حتی امید به آینده پیدا خواهد کرد و ضمن آنکه امیدواری زیادی به جوایز جشنواره فیلم فجر داریم.

باران کوثری در کوچه بی‌نام + عکس

به گفته‌ی او؛ سینمایی «کوچه بی‌نام» یک درام خانوادگی است. من به شخصه معتقدم می‌توان اکثر مشکلات اجتماعی امروز را در خانواده حل و فصل کرد، به شرط آنکه از یک سو اعضای خانواده پذیرای نقاط قوت و ضعف یکدیگر و از سوی دیگر، آگاه به معضلات روز جامعه باشند.

وی تجربه جدید هاتف علیمردانی را به طور کلی متفاوت از تجربیات قبل او دانست و اظهار کرد: «کوچه بی‌نام» چه از لحاظ فرم و چه از لحاظ قصه‌گویی و چه از لحاظ موضوع، فیلمی به شدت متفاوت با آثار قبلی هاتف علیمردانی و رشد بسیار چشمگیر این کارگردان است و مطمئنم از این جهت با استقبال گسترده‌ای بین منتقدان، اصحاب رسانه و مردم در جشنواره فیلم فجر روبرو می‌شود.

لشگری‌قوچانی افزود: «کوچه بی‌نام» معضلات اجتماعی و خانوادگی اکثر مردم ایران را مطرح می‌کند. داستان فیلم از یک خانواده جنوب شهری و متوسط اجتماعی وام گرفته شده اما به هیچ وجه قصد نداشتیم که به بر اساس تصویر معمول در سینمای ایران، مشکلات ناشی از کم‌پولی، سنت و... را نمایش دهیم، بلکه سعی کردیم زندگی واقعی را در بستر یک داستان روی پرده ببریم که مخاطب احساس غریبی با تصویر نشان‌داده شده نکند.

باران کوثری در کوچه بی‌نام + عکس

وی در عین حال خاطرنشان کرد: اگرچه معضل و بستر درام در «کوچه بی‌نام» بر پایه یک خانواده جنوب شهری بنا شده است اما چنین معضلاتی در طبقات مرفه جامعه نیز به نوع و شکل دیگر وجود دارد و گاهی اثرات آن معضلات بر اساس اعتقادات آن‌ها متفاوت است.

تهیه‌کننده «کوچه بی‌نام» با تاکید بر اینکه «خانواده» در این فیلم نقش اول را می‌زند، بیان کرد: درست است که گاهی فیلم اجتماعی با توجه به مشکلات امروز جامعه، می‌تواند داستانی تلخ داشته باشد اما مهم، نحوه برخورد با مشکلات و پذیرش آن‌هاست؛ به طوری که این معضلات می‌تواند باعث فروپاشی خانواده و یا برعکس، استحکام آن شود. ما در «کوچه بی‌نام» تمام تلاش‌مان را انجام دادیم که علی رغم نمایش معضل در بستر داستان، فیلمی تلخ را پیش روی مردم نگذاریم چراکه معتقدم اگر وجه سرگرمی در یک فیلم به درستی لحاظ نشود، کارکرد پیام آن نیز به کلی از بین می‌رود.

باران کوثری در کوچه بی‌نام + عکس

لشگری‌قوچانی با ابراز امیدواری از اینکه «کوچه بی‌نام» تبدیل به یکی از پدیده‌های سی و سومین جشنواره فیلم فجر شود، گفت: خوشبختانه پس از نمایش فیلم به چند دوست از میان اساتید روانشناس و جامعه‌شناس دانشگاه، منتقدان و اصحاب رسانه بازخورد بسیار خوبی گرفته‌ایم و اغلب دوستان، «کوچه بی‌نام» را فیلمی تاثیرگذار، عمیق و در عین حال سرگرم‌کننده و سینمایی دانستند.

این تهیه‌کننده سینما در پایان سخنانش درباره تهیه‌کنندگی دو فیلم «کوچه بی‌نام» به کارگردانی هاتف علیمردانی و «عصر یخبندان» مصطفی کیایی که در بخش مسابقه جشنواره فجر حضور دارند، اظهار کرد: تهیه‌کننده خوب، تهیه‌کننده‌ای است که فضایی به وجود آورد که عوامل فیلم در کمال آرامش به فعالیت بپردازند و بتوانند خلاقیت‌شان را بروز دهند. اگر این اتفاق بیفتد، در پشت صحنه فضای گرمی ایجاد می‌شود که باعث می شود هم فیلم با نشاط از آب در بیاید و هم خلاقیت افراد به درستی استفاده شود.

باران کوثری در کوچه بی‌نام + عکس

«کوچه بی‌نام» داستان دو خانواده در کوچه شهید بی‌نام است که جایی در جنوب شهر زندگی می‌کنند. آن‌ها دچار معضل بزرگی در درون خود می‌شوند و حاج مهدی (فرهاد اصلانی) که معتمد خانواده و محله است، راه را در تعامل در درون خانواده می‌داند اما این تمام ماجرا نیست... .


ویدیو مرتبط :
باران کوثری در"کوچه بی نام"/مامان ...تا حالاعاشق شدی؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باران کوثری در حال آب بازی در پارک آب و آتش+عکس



تصاویر باران کوثری, بیوگرافی باران کوثری

باران کوثری در حال آب بازی در پارک آب و آتش+عکس

در حالی که فیلمبرداری دومین ساخته سینمایی بلند رضا درمیشیان با عنوان «عصبانی نیستم» به تازگی به پایان رسیده در تازه ترین تصویر منتشر شده از فیلم، باران کوثری بازیگر نقش اصلی آن را با سر و صورتی خیس می بینیم.

در حالی که فیلمبرداری دومین ساخته سینمایی بلند رضا درمیشیان با عنوان «عصبانی نیستم» به تازگی به پایان رسیده در تازه ترین تصویر منتشر شده از فیلم، باران کوثری بازیگر نقش اصلی آن را با سر و صورتی خیس می بینیم. هایده صفی یاری این روزها در حال تدوین این فیلم است.

باران کوثری در نمای بالا در لوکیشنی واقع در پارک آب و آتش در حال آب بازی دیده می شود./ شبکه ایران