اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بارانی که تونل توحید را به دریاچه تبدیل کرد


تونل توحید اگرچه در تسهیل تردد خودروها موفق بوده است اما عدم دقت و شاید تعجیل در تحویل در ساخت آن موجب شده است تا مشکلات فنی بر موفق آمیز بودن آن صحه بگذارد.

بارندگی در تهران هرچند به گفته مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی تهران بدون خسارت بود اما گویا در این  بین تونل توحید از این قاعده مستثنی بود، به طوریکه  همزمان با بارش باران حدود نیم متر آب در تونل توحید جمع شده بود و رانندگان به سختی تردد می کردند و در برخی ساعات ترافیک تونل توحید به دلیل آبگرفتگی بیداد می کرد.

پیش ازهم تونل توحید در زمان بارندگی ها با این مشکلات مواجه می شد اما در مقابل اعتراض اعضای شورای شهر تهران مبنی بر وجود مشکلات فنی از جمله نبود زهکش های لازم برای جمع اوری آبهای سطحی در این تونل مسئولان شهری قول داده بودند که برای این مشکلات فکری کنند.

تونل توحید اگرچه در تسهیل تردد خودروها موفق بوده است اما عدم دقت و شاید تعجیل در تحویل در ساخت آن موجب شده است تا مشکلات فنی بر موفق آمیز بودن آن صحه بگذارد.

حال باید منتظر ماند و دید در پاییز و زمستان بارشهای طولانی چقدر می تواند حادثه ساز باشد؟

منبع: پانا



ویدیو مرتبط :
عبور از تونل توحید ممنوع! ستون های تونل ترک خورده اند!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشف دریاچه در تونل توحید؟!


احمد دنیامالی سازنده تونل توحید درباره حاشیه های اخیر این تونل گفت: اینکه گفته می‌شود در تونل توحید دریاچه کشف شده است اشتباه است و بهتر است همکاران براساس تخصص خود صحبت کنند.

خبرگزاری فارس: احمد دنیامالی در تذکرات پیش از دستور یکصد و هشتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: مکاتباتی که در خصوص مترو صورت گرفته است و مسئولان شهرداری باید در خصوص منابع و کمک‌هایی که دریافت کرده‌اند در سطح شورا اعلام کنند.

وی ادامه داد: همکاران اگر در حوزه خاصی تخصص لازم را ندارند از دیگر افرادی که متخصص آن موضوع هستند پرس و جو کنند اینکه عنوان می‌شود تونل توحید را آب فرا گرفته است درست نیست.

وی گفت: بنده تخصص یک آمپول زدن هم ندارم و در حوزه پزشکی نیز دخالت نمی‌کنم.

دنیامالی یادآور شد: تونل توحید از قبل برای تزریق و آب‌بندی پیش‌بینی شده و بخشی از این اقدام نیز صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: این تونل شمالی و جنوبی است و از این جهت نیز عقل ایجاد می‌کند برای آب‌بندی آن پول زیادی را خرج نکنید چرا که اگر شرقی به غربی بود آب زیادی را جذب می‌کرد.

وی یادآور شد: شاه لوله‌های آب تهران که قدیمی نیز هستند در این مسیر وجود دارد که قرار بود مسیر آن تغییر پیدا کند. اختلافی بین شهرداری و سازمان آب بود که در حال حل شدن است.

دنیامالی یادآور شد: نهایتا اینکه عنوان می‌شود دریاچه در تونل توحید کشف شده است بحث‌های ژورنالیستی است و همکاران باید از این مباحث صرف‌نظر کنند.