اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بادام هندی قاچاق هم رسید!


پس از قاچاق میوه‌ و حاشیه‌های آن، در آستانه عید نوروز، زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش عرضه قاچاق برخی از اقلام آجیل همچون مبنی بادام هندی مطرح شده که معاون اتاق اصناف تهران با تایید این مطلب، از تشدید نظارت‌ها خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: پس از قاچاق میوه‌ و حاشیه‌های آن، در آستانه عید نوروز، زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش عرضه قاچاق برخی از اقلام آجیل همچون مبنی بادام هندی مطرح شده که معاون اتاق اصناف تهران با تایید این مطلب، از تشدید نظارت‌ها خبر داد و تاکید کرد که بازرسان از همه واحدهای صنفی فاکتور خرید کالا را مطالبه می‌کنند و در صورت نداشتن فاکتور، واحد صنفی مربوطه، متخلف شناخته و برابر قانون با آن برخورد می‌شود.

حسین درودیان اظهار کرد: با توجه به مصرف بالای میوه و آجیل در ایام نوروز بیشتر تخلفات مربوط به میوه و آجیل است و در این بین اقلام قاچاق نیز به چشم می‌خورد.

وی افزود: بازرسان مربوطه در صورتی که با کالاهایی مواجه شوند که مشکوک به قاچاق هستند فاکتور خرید را از آن ها مطالبه می‌کنند و اگر فروشنده فاکتور را ارائه ندهد متخلف شناخته می‌شود.

درودیان در عین حال بیان کرد: بیشتر تخلفات به دلیل عدم ارائه فاکتور خرید به بازرسان، عدم درج قیمت و عدم ارائه فاکتور به خریدار است.

معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف تهران همچنین اظهار کرد: گشت های ویژه نوروزی از روز 15 اسفندماه کار خود را آغاز کردند و این نظارت ها که به صورت ویژه‌تری انجام می شود تا روز 15 فروردین ماه سال 95 ادامه خواهد داشت.

وی گفت: این گشت‌ها متشکل از بازرسان و نمایندگانی از اتاق اصناف، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و وزارت بهداشت است.

درودیان ادامه داد:‌ تا روز 21 اسفندماه نظارت ها بیشتر با تمرکز بر نمایشگاه‌های بهاره صورت گرفت ولی از روز شنبه هفته جاری، نظارت ها به صورت جدی‌تری در همه واحدهای صنفی صورت می‌گیرد.


ویدیو مرتبط :
خواص بادام هندی برای سلامتی - فواید بادام هندی در طب سنتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قاچاق تریاک در پوشش بادام هندی(+تصاویر)



رییس کلانتری 113 بازار از دستگیری زن و مرد جوانی که قصد داشتند مخدر تریاک را در پوشش بادام هندی به کانادا پست کنند، خبر داد.

سرهنگ حسین تمیزی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات این خبر گفت: در ساعت 9:59 صبح روز هجدهم اسفندماه از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارشی مبنی بر کشف بسته ای مشکوک به مواد مخدر در یکی از ادارات پست اعلام شد و به دنبال آن تیمی از عوامل مبارزه با مواد مخدر کلانتری 113 بازار با مراجعه به محل حادثه واقع در میدان امام خمینی خیابان سعدی جنوبی رسیدگی به موضوع را آغاز کردند.
 

اخبار,اخبارحوادث,قاچاق مواد مخدر


وی با اشاره به حضور ماموران در محل ادامه داد: ماموران تحقیقات اولیه خود را آغاز کرده و در جریان آن فردی به نام معلوم از متصدیان اداره پست به آنان مراجعه و اعلام کرد که زن و مرد جوانی به وی مراجعه و قصد ارسال بسته ای آجیل به تورنتوی کانادا را داشته اند، اما به دلیل اینکه بسته بوی تریاک می‌داده به موضوع مشکوک شده و با 110 تماس گرفته است.

رییس کلانتری 113 بازار با بیان اینکه ماموران اقدام به بازرسی از بسته‌مذکور کردند، گفت: در بازرسی از این بسته مشخص شد این زن و مرد مخدر تریاک را به طرز ماهرانه‌ای در بسته های بادام هندی و به شکل بادام هندی درآورده و قصد ارسال آن به خارج از کشور را داشته‌اند.

تمیزی با اشاره به دستگیری این زن و مرد و انتقالشان به مقر انتظامی گفت: این دو متهم که اسفندیار و مریم نام داشتند در بازجویی هایی پلیسی معترف شدند که مواد مخدر مکشوفه را از شهرستان نائین اصفهان به تهران انتقال داده‌اند و بسته بندی و جاسازی مواد نیز در همان شهر انجام شده است.
 

اخبار,اخبارحوادث,قاچاق مواد مخدر


وی وزن مواد مخدر مکشوفه را یک کیلو و 350 گرم اعلام کرد و گفت: متهمان دستگیر شده همچنین ادعا کردند که قصد داشتند مواد مخدر بسته بندی شده را برای یکی از اقوامشان ارسال کنند.

به گفته رییس کلانتری 113 بازار پس از تشکیل پرونده برای دو متهم دستگیر شده، آنان برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ قرار گرفتند.

 

 اخبار حوادث  -  ایسنا