اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

این شغل‌ها در سال جدید بیشتر خواهان دارند



اخبار ,اخبار اقتصادی ,اشتغال

 

اخبار اقتصادی - این شغل‌ها در سال جدید بیشتر خواهان دارند

تقاضا برای شغل‌های مربوط به زمینه های مالی و اقتصادی هر روز رو به افزایش است. طبق گزارش آماری Career builder تا پایان سال 2014 ، 35 درصد به فرصت های شغلی در بخش خدمات مالی افزوده خواهد شد.

کوین نپ از مسئولین این مؤسسه می گوید : در واقع رشد فرصت های شغلی در بخش خدمات مالی و اقتصادی بیشتر از زمینه های دیگر است که خبر خوبی برای افراد جویای کار است.


این وضعیت نتیجه مستقیم بهبود بازار سهام و افزایش فرصت های شغلی پس از رکود اقتصادی بزرگ اخیر است.

وی افزود : عامل دیگری نیز در به وجود آمدن این وضعیت نقش دارد و آن این است که متخصصین اقتصادی کمک بزرگی برای سر پا نگه داشتن اقتصاد شرکت های کوچک و بزرگ به حساب می آیند. این امر پس از رکود اقتصادی اخیر از اهمیت زیادی برخوردار شده است.


شرکت های بزرگ و کوچک و حتی تاجران شخصی امروزه به دنبال متخصصین خبره و ماهر در زمینه های اقتصادی برای رسیدن به اهداف اقتصادی خود هستند. رشد سریع تقاضای کار در مشاغل مربوطه خود گواه این امر است.

حتی کسانی که دارای تخصص کافی در زمینه های اقتصادی و مالی نیستند نیز می توانند از این فرصت استفاده کنند. بسیاری از افرادی که در بخش های غیر مالی مشغول به کار هستند.

 

در کارهای روزانه خود بارها با مسائل مالی و اقتصادی سر و کار دارند و تا حدودی مهارت های اولیه را در این زمینه دارند. به کمک آموزش های لازم و کسب مدارک مختلف می توانند از این فرصت استفاده کنند و تجربیات خود را در قالب یک کار و شغل جدید عرضه کنند.


طبق گزارشات آماری شغل های زیر در بخش خدمات مالی و اقتصادی رشدی سریع را در سال آینده خواهند داشت.

1. تحلیلگر اعتباری
با درآمد متوسط 30 دلار در ساعت بیش از 5000 فرصت شغلی در سه سال گذشته به این بخش اضافه شده و روند رشد آن امسال نیز ادامه خواهد داشت.

2. تحلیلگر مالی
با درآمد متوسط 82. 36 دلار در ساعت با 7 درصد رشد شغلی در 3 سال گذشته رو به رو بوده است.

3. دبیر مالی
وظیفه تحلیل ریسک های اقتصادی را بر عهده دارد و با درآمد متوسط 45 دلار در ساعت با 6 درصد رشد شغلی در طی سال های 2010 تا 2013 رو به رو بوده است.

4. مشاور مالی شخصی
با درآمد 32 دلار در ساعت با رشد 6 درصدی در سه سال گذشته رو به رو بوده است.

5. مشاور اعتباری
با درآمد 19 دلار در ساعت فرصت های شغلی در این زمینه 5 درصد در سه سال گذشته رشد داشته است.

6. آزمونگر اقتصادی
وظیفه اطمینان از تبعیت شرکت ها و افراد از قوانین و ملزومات مدیریت مالی و اقتصادی را بر عهده دارد و با متوسط درآمد 64. 36 دلار در ماه با رشد 5 درصدی در سه سال گذشته مواجه بوده است.

7. حسابدار و مأمور رسیدگی به امور مالی
با درآمد متوسط 30 دلار در ساعت با افزایش 5 درصدی در فرصت های شغلی مربوطه در سه سال گذشته رو به رو بوده است.

اخبار اقتصادی - بازار خبر

 


ویدیو مرتبط :
گلی که 25 سال قبل باعث نجات شغل فرگوسن شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایجادبیش ازیک میلیون شغل تاپایان سال جاری



 

 

ایجادبیش ازیک میلیون شغل تاپایان سال جاری

 

بیش از یک میلیون شغل تا پایان سال جاری در کشور ایجاد می‌شود

 

معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت کار و امور اجتماعی گفت: بر اساس تعهدی که استانداران تمام استان ها دارند، در مجموع دست‌کم یک میلیون و ۴۵ هزار شغل تا پایان سال جاری با مساعدت دستگاه‌های اجرایی در کشور ایجاد می شود.

"حمید حاجی عبدالوهاب" در جریان سومین سفر هیات دولت به استان چهارمحال و بختیاری در نشستی با خبرنگاران استان افزود: تمام تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده و سهم هر شهرستان نیز مشخص شده است. وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از بنگاه‌های زودبازده در زمان حاضر در سطح کشور فعال هستند، اظهار داشت: از سوی وزارت کار و امور اجتماعی به استان ها ابلاغ شده تا مسوولان ذیربط با بررسی همه جانبه، تمام بنگاه‌های در معرض آسیب را که برای ادامه فعالیت نیازمند اعتبارات هستند، را شناسایی و معرفی کنند . عبدالوهاب ادامه داد: یکی از سیاست های دولت برای تامین کسری اعتبارات این بنگاه‌ها، افزایش سرمایه در گردش از طریق تسهیلات بانکی برای توسعه فعالیت های اقتصادی است.

وی گفت: بنگاه‌های زودبازده از جمله مراکز اقتصادی هستند که در سراسر دنیا در پنج سال نخست فعالیت دوره آسیب پذیری را پشت سر می‌گذارند و بعد از آن سیری رو به رشد خواهند داشت. معاون وزیر کار و امور اجتماعی، اجرای طرح‌های خاص حمایتی از افراد نخبه، اتمام طرح‌های نیمه‌تمام، اعطای وام ارزان قیمت و کاهش تشریفات گرفتن وثیقه از متقاضیان را از جمله اولویت‌های برنامه‌های دولت برای ایجاد فرصت‌های شغلی دانست...../تحلیل:وزارت کار و امور اجتماعی