اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اینترنت در عراق مجانی می شود


به گزارش شیعه آنلاین، وزارت ارتباطات عراق با صدور بیانیه ای رسمی قیمت جدید تعیین شده برای تماس های بین المللی و اینترنت را اعلام کرد. در همین راستا "سمیر علی الحسون" سخنگوی وزارت ارتباطات عراق اعلام کرد که اینترنت در یک سال آینده برای شهروندان عراقی در سراسر این کشور به صورت مجانی ارائه خواهد شد.


وی در مورد علت مجانی بودن اینترنت در یک سال آینده در عراق گفت: ما در حال تکمیل طرح اینترنت شامل در سراسر عراق هستیم و به همین دلیل هنوز از اینترنت پر سرعت برخوردار نیستم لذا تصمیم گرفته ایم تا پایان این طرح، اینترنت را به صورت مجانی به شهروندان ارائه دهیم.

منبع: عصر ایران


ویدیو مرتبط :
تبلیغ مجانی در اینترنت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بررسی راه اندازی اینترنت بی سیم مجانی در سراسر آمریکا



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

بررسی راه اندازی اینترنت بی سیم مجانی در سراسر آمریکا

دولت آمریکا طرحی را برای راه اندازی اینترنت بی سیم گسترده و قوی در سراسر این کشور بررسی می کند.

به گزارش عصر ایران، روزنامه واشنگتن پست نوشت: دولت فدرال آمریکا می خواهد شبکه های اینترنت بی سیم (وای فای) عظیمی را در سراسر این کشور راه اندازی کند؛ شبکه ای که بسیار قوی و با پوشش گسترده باشد تا مصرف کنندگان اینترنت بتوانند از آن برای مکالمات تلفنی و ورود به اینترنت بدون پرداخت هزینه های موبایل ماهانه استفاده کنند.

این روزنامه اضافه کرد: پیشنهاد ارائه شده از سوی کمیته فدرال ارتباطات، صنایع مخابراتی آمریکا را به لرزه درآورد. هزینه اجرای این طرح 178 میلیارد دلار پیش بینی شده است. همچنین فعالیت های گسترده ای برای اقناع تصمیم گیران برای بررسی این پیشنهاد آغاز شده است.

البته طرف های زیادی هم در مخالفت با این پیشنهاد، صف آرایی کرده اند که می توان به شرکت های بزرگی چون گوگل، مایکروسافت و دیگر شرکت های فعال در بخش فناوری اشاره کرد.

حامیان این پروژه می گویند که خدمات وای فای مجانی برای همه، ابتکارات و تجهیزات جدیدی را به وجود خواهد آورد که می تواند برای اکثر آمریکایی ها و به ویژه فقرا سودمند باشند.

براساس این گزارش، این امواج وای فای نسبت به اینترنت وای فای فعلی که در منازل و ادارات استفاده می شود، بسیار قوی تر است. این اینترنت جدید می تواند از دیوارهای ضخیم بتن عبور کند و در مناطق جنگی و کوهستانی نیز دریافت شود.

امواج این اینترنت همچنین در همه مناطق شهری و بسیاری از مناطق روستایی و کم توسعه قابل دسترسی است.

امواج وای فای جدید همچنین باعث می شود خودروهای بدون راننده بتوانند با دیگر خودروها در فاصله یک مایلی ارتباط برقرار کنند یا اینکه این امکان فراهم می شود که بتوان با دستگاه نظارت بر قلب مریض از بیمارستانی با بیمارستان دیگر تماس برقرار کرد.

در صورت موافقت کمیته مخابرات فدرال، راه اندازی این شبکه های مجانی وای فای، چند سال آینده طول خواهد کشید./عصرایران