اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران – استرالیا ساعت 17 ورزشگاه دستگردی


علی دوستی و شاگردانش امیدوارند که برای بازی حساس با استرالیا این آمار به تعدادی برسد که حتی یک صندلی خالی هم در استادیوم دستگردی وجود نداشته باشد و مردم برای تشویق نوجوانان به ورزشگاه بیایند.

تماشا: سایت AFC در آمارهایش تعداد هواداران ایرانی که در بازی های قبلی تیم ملی به ورزشگاه آمده اند را 200 یا 300 نفر اعلام کرده. علی دوستی و شاگردانش امیدوارند که برای بازی حساس با استرالیا این آمار به تعدادی برسد که حتی یک صندلی خالی هم در استادیوم دستگردی وجود نداشته باشد و مردم برای تشویق نوجوانان به ورزشگاه بیایند.

تیم ملی نوجوانان ایران با 9 امتیاز با اقتدار به مرحله یک چهارم نهایی قهرمانی آسیا راه پیدا کرد. شاگردان دوستی برای حضور در جمع 4 تیم پایانی باید با تیم دوم گروه B یعنی استرالیا بازی کنند. با اینکه استرالیا نسبت به عراق حریف سرخت تری است اما علی دوستی در مصاحبه هایش گفته از اینکه با تیم های عربی بازی نمی کند خوشحال است.

در این بازی ایران با لباس سفید بازی می کند و استرالیا آبی می پوشد. این بازی ساعت 17 در ورزشگاه دستگردی برگزار می شود. از روزی که این بازی ها در تهران آغاز شده هر یک از اهالی فوتبال تلاش کرده اند که هر طور می توانند به بازیکنان روحیه بدهند. بازیکنانی مانند جواد کاظمیان و مهدوی کیا در تمرین تیم ملی حاضر شدند.

عادل فردوسی پور هم قرار بود به تمرین برود که البته او نتوانست به وعده اش عمل کند. عبدالله ویسی هم در مصاحبه هایش گفته بود تنها مربی است که به تمرینات تیم ملی رفته. البته مانوئل ژوزه هم شنبه به تمرینات این تیم رفت که نشان می دهد ویسی اشتباه کرده است.

ایران – استرالیا ساعت 17 ورزشگاه دستگردی

در کل همه اهالی فوتبال دست به دست هم داده اند تا با روحیه دادن به بازیکنان، این تیم را برای رسیدن به جام جهانی کمک کنند. با این حال صدا و سیما همچنان علاقه ای به نشان دادن این بازی ها ندارد. اتفاقی که در این مرحله با استقبال علی دوستی مواجه شده تا فشار روحی و روانی کمتری به بازیکنانش وارد شود.

عراق و استرالیا در مرحله قبل هم امتیاز با عراق بود و حتی تفاضل گل و تعداد برد و باخت هایش هم مساوی با این تیم بوده اما به خاطر نتیجه بازی رو در رو در رده دوم قرار گرفته است. در بازی سوم عراق و استرالیا مساوی کردند و در نهایت عراق در ضربات پنالتی موفق به شکست استرالیا شد.

کارشناسانی که بازی های این تیم را دیده اند، توانایی این تیم در بازی سازی از عقب میدان و هافبک های هجومی توانمندشان را از مهمترین عوامل موفقیت استرالیا دانستند. از طرفی ملی پوشان ایران در هر سه بازی مرحله گروهی نشان دادند در وضعیت بدنی فوق العاده ای قرار دارند و در نیمه دوم هر سه بازی تیم برتر میدان بودند.

در اولین مرحله یکی از مشکلات اصلی تیم ملی این بود که با شروع بازی گل می خورد و مدتی طول می کشید تا بازیکنان این تیم از لحاظ روحی به بازی برگشته و گل بزنند. البته با گذشت هر بازی این مشکل در تیم ملی کمتر شد اما همچنان پابرجاست.

ایران در سه بازی سه گل خورده که هر سه گل در نیمه اول بوده. گل اول دقیقه 2، گل دوم دقیقه 3 و گل سوم دقیقه 27 بوده است. همچنین از 9 گلی که بازیکنان تیم ملی زده اند شش گل در نیمه دوم زده شده. استرالیا هم تیمی است که در نیمه اول خوب گل می زند و این شاید بزرگ ترین مشکل دوستی در این بازی باشد.

دو بازیکن ایرانی توانسته اند بیش از یک گل در مرحله یک چهارم نهایی بزنند که یکی از آنها امیرمحمد مظلومی و دیگری سید مجید حسینی، کاپیتان تیم ملی است. سعید عزت اللهی هم پدرش، نادر عزت اللهی مربی تیم ملی است اما بازی خوب سعید نشان داده که دلیل حضورش در ترکیب این رابطه خانوادگی نیست. او یک گل هم برای تیم ملی زده.

استرالیایی ها هم یک بازیکن دو گله به نام مک دونالد دارند که از بقیه بازیکنان این تیم خطرناک تر است. ایران با 9 گل زده در سه بازی بیشترین تعداد گل زده را در میان 16 تیم دارد اما از لحاظ تعداد گل خورده نسبت به تیم های صدر جدول گروه های دیگر شرایط خوبی ندارد. ایران در صورت پیروزی در این بازی، در مرحله بعد باید با برنده بازی ازبکستان – کره جنوبی بازی کند.



برنامه کامل بازی های مرحله یک چهارم نهایی:


عراق – کویت؛ ساعت 13:00 (ورزشگاه دستگردی)
کره جنوبی – ازبکستان؛ ساعت 15:00 (ورزشگاه اکباتان)
ایران – استرالیا؛ ساعت 17:00 (ورزشگاه دستگردی)
سوریه – ژاپن؛ (ورزشگاه اکباتان)


ویدیو مرتبط :
ورزشگاه بازی ایران قطر در استرالیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران – اردن، ساعت 19:00، ورزشگاه النصر


اردن از تیم های عربی است که در مقابل ایران نمایش خوبی داشته و برای ما دردسرساز شده است.

تماشا: اردن که تا چند سال گذشته یک تیم درجه دوم در آسیا محسوب می شد در این چند سال پیشرفت زیادی کرده و به تیمی گردن کلفت تبدیل شده است. حتی اردن را می توان در این چند سال «پدیده فوتبال آسیا» نامید.

اردن از تیم های عربی است که در مقابل ایران نمایش خوبی داشته و برای ما دردسرساز شده است. در زمان برانکو که تیم ملی روزهای خوبی را می گذراند و با قدرت توانست به جام جهانی صعود کند تنها دو باخت را در بازی های مقدماتی در کارنامه ای ثبت کرد که یک باخت به ژاپن در بازی تشریفاتی و یک باخت به اردن در ورزشگاه آزادی بود.

در این دوره هم اردن با عدنان حمد با اقتدار توانست به مرحله دوم مقدماتی جام جهانی صعود کند. اردن ازجمله تیم های آسیایی است که مربیان بزرگی را روی نیمکتش دیده است؛ نلو وینگادا، ادسون تاوارز ازجمله مربیانی هستند که سرمربی اردن بوده اند.

عدنان حمد که جانشین وینگادا شد در 38 بازی 16 برد، 16 تساوی و 9 باخت را به دست آورده است. او بهترین نتیجه را نسبت به سایر مربیان تیم ملی اردن کسب کرده است.

این بازی ساعت 19 در ورزشگاه النصر دوبی برگزار می شود. با اینکه اسامی داوران این بازی اعلام نشده اما به احتمال زیاد داوری از امارات این دیدار را قضاوت خواهد کرد.

تیم ملی اردن در رنکینگ فیفا در رتبه 82 قرار دارد که فاصله زیادی با فوتبال ایران دارد. فوتبال ایران در آخرین رده بندی در رده 47 ایستاده بود و در آسیا هم این دو تیم با همدیگر فاصله دارند. ایران چهارم آسیاست و اردن هشتم.

باوجود ایرانیان زیادی که در امارات حضور دارند پیش بینی می شود که استقبال خوبی از این بازی شود. از آخرین بازی تیم ملی ایران که مقابل اندونزی برگزار شد، نزدیک به 100 روز می گذرد.