اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران درخواست مذاكرات دوجانبه آمریكا را رد كرد



 

ایران درخواست مذاكرات دوجانبه آمریكا را رد كرد

 

یكی از مقامات ایرانی حاضر در تیم مذاكره كننده اعلام كرد جمهوری اسلامی درخواست مذاكرات دو جانبه آمریكا در گفت‌وگوهای استانبول را رد كرده است.

 

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، ابوالفضل ظهره‌وند معاون رسانه‌ای دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران اعلام كرد كه طرف ایرانی درخواست برگزاری یك نشست دو جانبه با آمریكا در حین برگزاری گفت‌‌وگوهای استانبول را رد كرده است.

ظهره‌وند با بیان اینكه كه این تقاضا توسط خانم اشتون مطرح شده است گفت: اگر درخواست گفت‌وگوی دوجانبه درباره نشست استانبول نباشد نیازی به برگزاری چنین گفت‌وگوهایی وجود ندارد.

"فیلیپ كرولی " سخنگوی وزارت خارجه آمریكا پس از برگزاری گفت‌وگوهای روز گذشته میان ایران و نمایندگان گروه 1+5 در استانبول اعلام كرد: ما خواستار تعامل با ایران هستیم، اما كاملا واقع‌بینانه عمل می‌كنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریكا گفت: ما كاملا آماده هستیم تا با ایران دیداری را برگزار كنیم، اما اینكه چنین اتفاقی در روند این مذاكرات می‌افتد یا خیر باید منتظر بمانیم و شاهد نتیجه باشیم.

فیلیپ كرولی تاكید كرد: ما مایلیم تا با ایران وارد تعامل شویم و حضور ما در استانبول نیز نشان‌دهنده همین تمایل است.

منابع دیپلماتیك مرتبط با گفت‌وگوهای ایران و 1+5 در استانبول اعلام كرده اند كه "كاترین اشتون " رئیس سیاست خارجه آمریكا روز گذشته به "سعید جلیلی " دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران پیشنهاد كرد تا با "ویلیام برنز " معاون وزیر امورخارجه آمریكا در امور سیاسی كه در رأس هیئت آمریكایی در نشست استانبول شركت می‌كند، نشست دوجانبه‌ای را برگزار كند.../فارس


ویدیو مرتبط :
رهبری / مذاكرات / آمریكا *2* {حتما ببینید}

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آلمان درخواست آمریكا برای توقف همكاری با ایران را رد كرد



 

 

آلمان درخواست آمریكا برای توقف همكاری با ایران را رد كرد

 

دولت آلمان با رد درخواست سناتورهای آمریكایی برای جلوگیری از همكاری بانك ئی آی اچ هامبورگ با ایران اعلام كرد فعالیت‌های این بانك زیر نظر نهادهای نظارتی آلمان قرار دارد.

در حالی كه گروهی از سناتورهای آمریكا با ارسال نامه ای برای دولت آلمان خواستار توقف همكاری بانك هامبورگ این كشور با ایران شده اند یك سخنگوی دولت آلمان تنها به این سخن اكتفا كرد كه فعالیت‌های این بانك به شدت زیر نظر نهادهای نظارت بر بانكداری در آلمان قرار دارد.

بر اساس گزارش فرانس پرس،اشتفن زایبرت افزود: آلمان فعالیت‌های بانك تجاری هامبورگ موسوم به ئی آی اچ را به شدت تحت كنترل قرار داده است. دولت آلمان هرگونه نشانه‌ای مبنی بر فعالیت‌های مرتبط با برنامه‌ هسته‌ای و مغایر تحریم‌ها توسط این بانك را بررسی خواهد كرد.

اخیرا برخی منابع اعلام كرده اند دو كشور ایران و هند این بانك را به عنوان واسطه پول نفت ایران پذیرفته اند.

در اوایل ماه فوریه سال جاری میلادی تعدادی از سناتورهای دموكرات و جمهوری‌خواه آمریكا در نامه‌ای به گیدو وسترول وزیر امور خارجه آلمان خواستار اقدام دولت آلمان برای توقف همكاری بانك ایرانی آلمانی هامبورگ با دولت ایران شده بودند .

پیش از این روزنامه آمریكایی وال‌استریت‌ ژورنال در گزارشی به نقل از مقام‌های غربی مدعی شده بود بانك تجاری هامبورگ تاكنون معاملاتی به ارزش میلیاردها دلار در خصوص برنامه هسته‌ای و موشكی جمهوری اسلامی انجام داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریكا اعلام كرد نام این بانك را كه در سال ۱۹۷۱ در هامبورگ تاسیس شده‌ به لیست سیاه تحریم‌های خود علیه ایران افزوده است...../تحلیل:عصرایران