اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران، داعش را تهدید کرد


رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: داعش جرأت نزدیک شدن به مرزهای ایران را ندارد و نباید گزارشی که فرمانده نیروی زمینی ارتش ارائه داده بود، رسانه‌ای می‌شد و متاسفم که گزارش ایشان رسانه‌ای شده و برخی از شبهه‌ها را ایجاد کرد. اگر داعش به نزدیکی ۴۰ کیلومتری مرزهای ایران برسد، قطعاً نابود خواهد شد.

خبرگزاری مهر: رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: داعش جرأت نزدیک شدن به مرزهای ایران را ندارد و نباید گزارشی که فرمانده نیروی زمینی ارتش ارائه داده بود، رسانه‌ای می‌شد چراکه برخی از شبهه‌ها را ایجاد کرد.

سردار سرلشگر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی صبح امروز در حاشیه آیین افتتاح مجتمع فرهنگی شهید حسن طهرانی‌مقدم که در سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و اخلاقی امام (ره) و شیوه مبارزاتی وی قبل و پس از انقلاب، گفت: امام راحل در اندیشه‌های خود به اقتصاد مقاومتی توجه ویژه‌ای داشته است و معتقد بودند که ما باید کارخانه‌ها و مراکز تولیدی و منابع‌مان را در این جهت فعال کنیم.

سرلشگر فیروزآبادی ادامه داد: اگر می‌خواهیم که مشکلات امروز کشورمان حل شود، باید هر چه بیشتر به رهنمودهای ایشان توجه کرده و در مسیر آن حرکت کنیم.

وی افزود: داعش جرأت نزدیک شدن به مرزهای ایران را ندارد و نباید گزارشی که فرمانده نیروی زمینی ارتش ارائه داده بود، رسانه‌ای می‌شد و متاسفم که گزارش ایشان رسانه‌ای شده و برخی از شبهه‌ها را ایجاد کرد. اگر داعش به نزدیکی ۴۰ کیلومتری مرزهای ایران برسد، قطعاً نابود خواهد شد.

سرلشگر فیروزآبادی با اشاره به اینکه داعش یک گروه ساختگی و هدفمند است، گفت: بین دیدگاه‌ داعش و دیدگاه اهل سنت تفاوت وجود دارد و اهل سنت به اهل‌بیت عشق می‌ورزد؛ در صورتی که داعش به هیچ چیز پایبند نیست.


ویدیو مرتبط :
داعش : ما به تهران خواهیم آمد (داعش ایران را تهدید کرد)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دو کشور - دو تهدید:‌ از «داعش در عراق» تا «بی‌آبی در ایران»



اخبار اجتماعی - دو کشور - دو تهدید:‌ از «داعش در عراق» تا «بی‌آبی در ایران»

اگر مقاومت عراقی ها در برابر داعش می توانست به قیمت جان شان تمام شود، اندک صرفه جویی ما ایرانی ها در مصرف آب، هیچ هزینه ای برای مان ندارد... هر کدام از ما، لااقل این قدر عُرضه داریم که به طور متوسط در هر روز، فقط یکی دو لیتر کمتر آب مصرف کنیم.

وقتی تروریست های داعش وارد عراق شدند و به سمت موصل - دومین شهر بزرگ این کشور - حرکت کردند، نه تنها مردم در برابر آنها مقاومتی نکردند بلکه حتی نیروهای ارتش و پلیس نیز به وظیفه خود عمل نکردند و فرار را بر قرار ترجیح دادند.

بدین ترتیب، موصل و بعد از آن، چند شهر دیگر عراق سقوط کرد و داعش بر آنها مسلط شد.

 

اخبار,اخبار اجتماعی ,بحران کم آبی

 
عدم مقاومت مردم و نیروهای عراقی در برابر داعشی هایی که تعدادشان اندک بود، مورد نکوهش مردم ایران قرار گرفتند زیرا رفتار منفعلانه عراقی ها در برابر یک گروه تروریستی با مقاومت جانانه مردم شهرهای مرزی ایران در ابتدای جنگ تحمیلی مقایسه شد که در برابر ارتش تا بن دندان مسلح صدام مقاومت کردند و هرگز تن به ذلت ندادند.


***


موضوع داعش در عراق و آب در ایران ، اساساً هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند اما یک مشابهت تأمل برانگیز را می توان در این میان سراغ گرفت.

داعش ،‌هستی عراقی ها را هدف قرار داده است و کمبود شدید آب در ایران هم هستی ایرانی ها را .


عراقی ها در برابر داعش مقاومت نکردند تا این که شهرهایشان سقوط کرد و ما نیز در برابر بحران کم آبی هیچ مقاومتی نمی کنیم و آب را همان قدر مصرف می کنیم که در دوران پر آبی مصرف می کردیم.

هم عراق در معرض تهدید است و هم ایران: تهدید عراق تروریست های داعش است و تهدید ایران بحران کم آبی. اما چون تهدید عراقی ها بمب و موشک دارد و سر و صدا ،‌همه آن را می بینند و بدان اهمیت می دهند ولی تهدید ما ایرانی ها ، آرام و بی سر و صداست اما در میان مدت و دراز مدت، خطر کم آبی در ایران واقعاً‌ از خطر داعش در عراق کمتر نیست.

درست در همین لحظه که این مطلب را می خوانید، میزان آب سدهای کشور به نصف رسیده است و کشور در شرایط مشابه انسانی است که نیمی از آب خود را از دست داده است.

 

اخبار,اخبار اجتماعی ,بحران کم آبی

 
اگر مقاومت عراقی ها در برابر داعش می توانست به قیمت جان شان تمام شود، اندک صرفه جویی ما ایرانی ها در مصرف آب، هیچ هزینه ای برای مان ندارد. بنابراین ، بی هیچ تعارفی باید گفت که بی توجهی ما به بحران آب نیز جای نکوهش دارد چه آن که هر کدام از ما، لااقل این قدر عُرضه داریم که به طور متوسط در هر روز، فقط یکی دو لیتر کمتر آب مصرف کنیم.

اخبار اجتماعی - عصرایران