اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولین گفتگو با ولایتی در سمت جدید


رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، وظایف و اهداف این مرکز را تشریح کرد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، وظایف و اهداف این مرکز را تشریح کرد.

خبرآنلاین نوشت:  علی‌اکبر ولایتی درباره برنامه‌هایش گفت: وظیفه اصلی مرکز تحقیقات استراتژیک انجام پژوهش‌ها درباره سیاست‌های کلی نظام است.

وی افزود: بر اساس قانون اساسی مجمع تشخیص مصلحت بازوی مشورتی مقام معظم رهبری برای اتخاذ سیاست‌های کلی و ابلاغ به دستگاه‌ها و قوای مختلف است که این از مسئولیت‌های رهبری است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: این سیاست‌ها باید بر اساس مطالعات و پژوهش‌های عمیق صورت بگیرد و امیدواریم که بتوانیم خواسته‌های مقام معظم رهبری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را در انجام پژوهش‌های مناسب برای شکل‌دهی به سیاست‌ها محقق کنیم.

ولایتی گفت: دامنه این تحقیقات و پژوهش‌ها بسیار وسیع است و حتما باید از نیروهای جوان و صاحب فکر، نبوغ و اندیشه در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم.


ویدیو مرتبط :
گفتگو با کامیار.اولین کودک گفتگو با کودکان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین ائتلاف انتخاباتی شکل گرفت/ وحدت قالیباف، حدادعادل، ولایتی تا کی دوام خواهد داشت؟



اولین ائتلاف انتخاباتی شکل گرفت/ وحدت قالیباف، حدادعادل، ولایتی تا کی دوام خواهد داشت؟

شمارش معکوس برای انتخابات که شروع می‌شود، خبرهای ائتلاف و انشقاق رنگ و بوی جدی‌تری به خود می‌گیرند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش نامه، نامزدهایی که سودای ریاست در سر دارند در پی مذاکرات و لابی‌های خود و وزن‌کشی رقبا به تحلیلی از وضعیت خود می‌رسند و براین اساس تکلیف خود را مشخص می‌کنند. در این بین برخی مجبور هستند که عطای دولتی شدن را با یکدیگر تقسیم کنند و برخی دیگر تک‌روی می‌کنند و حاضر به ائتلاف نیستند. در حالی که بیش از 40 نفر به عنوان نامزد احتمالی انتخابات آینده مطرح هستند، طبیعی است که از این بین در نهایت 5 -6 نفر در میدان نهایی حاضر باشند و الباقی که شاید خیلی هم شانسی برای رای نداشته باشند، منت بر دیگری بگذارند و به نفع یکدیگر کنار روند.

در بازار بی رمق اخبار انتخاباتی این روزها، خبری در رسانه ها منتشر شده که کمی یخ این رقابت را آب می‌کند و تا مدتی تایید و تکذیب‌ها را در پی خواهد داشت. خبر حاکی از ائتلافی است که به نظر چندان هم پایدار نخواهد ماند، ائتلافی با عنوان 2+1 با ترکیب علی اکبر ولایتی، غلامعلی حدادعادل و محمد باقر قالیباف.

بر اساس خبر منتشر شده، این سه نامزد جدی انتخابات به این نتیجه رسیده اند که در رقابت با یکدیگر زمینه حضور برای جریان رقیب و نامزد دولت را باز خواهند کرد و بر این اساس پذیرفته‌اند که امکانات رسانه‌ای و تبلیغاتی خود را در اختیار این ائتلاف قرار دهند و در نهایت یک نفر را وارد کارزار انتخابات کنند.

این ائتلاف در حالی شکل گرفته که این روزها بحث ورود جامعتین به انتخابات جدی‌تر از قبل مطرح است و هنوز این نهاد تاثیرگذار در شکل دهی به رای مردم، گزینه خود را معرفی نکرده است، که البته با توجه به حضور نامزد روحانی و احتمال ترجیح این دو نهاد به حمایت از نامزد روحانی از پشتوانه جامعتین برخوردار نیست.

از سوی دیگر نگاهی به سابقه اعضای این ائتلاف نشان دهنده عدم توفیق آنها در ائتلاف‌هاست. پیش از این بارها موضوع ائتلاف قالیباف، رضایی و لاریجانی مطرح شده بود و چندین جلسه انتخاباتی نیز میان این سه عضو شاخص جریان اصولگرایی مطرح بود که البته هیچ وقت به نتیجه نرسید. قالیباف خود دارای دستگاه تبلیغاتی قدرتمندی است که بعید به نظر می‌رسد که حاضر باشد امکانات خود را برای پیروزی گزینه دیگری به کار گیرد.

علی اکبر ولایتی نیز در انتخابات سال 84 عملا نشان داد که میلی برای ائتلاف ندارد و در صورتی که شانسی برای پیروزی خود متصور نباشد، عطای رقابت را به لقایش خواهد بخشید.

هرچند که تشکیل این ائتلاف دور از ذهن نیست، اما به نظر می‌رسد تا زمانی مورد حمایت اعضای آن باشد که خود را گزینه نهایی ائتلاف بدانند و در غیر این صورت باید منتظر ماند تا خبر انشقاق منتشر شود./نامه نیوز