اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولین واکنش روسیه به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران



اخبار, تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

 

اخبار سیاست خارجی  - روسیه: تحریم های جدید آمریکا علیه ایران مغایر با روح توافق نامه ژنو است

وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه با انتشار بیانیه ای از اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران ابراز نگرانی و اعلام کرد: این اقدامات مغایر با روح و مفاد توافق نامه ژنو است.

به گزارش ایرنا در این بیانیه گفته شده است: مسکو از تصمیم روز پنجشنبه وزارت امور خارجه و وزارت دارایی آمریکا برای قرار دادن تعدادی از اتباع و سازمان های ایرانی در فهرست تحریم ها به شدت نگران شده است.

در بیانیه گفته شده است: جالب توجه است که این دومین تصمیم واشنگتن در این زمینه در دو ماه اخیر است.

در بیانیه آمده است: این تصمیم در حالی گرفته شده است که برنامه اقدامات مشترک که توسط وزرای خارجه گروه 1+5 و ایران تنظیم و روز 24 ماه نوامبر در ژنو امضا شده با موفقیت اجرا می شود.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود گفته است: بارها اعلام کرده ایم که این گونه تصمیم ها مغایر با روح و مفاد توافق ژنو است که در آن مقرر شده است واشنگتن از اعمال تحریم های جدید در رابطه با فعالیت های هسته ای ایران خودداری کند.

در بیانیه آمده است: این اقدام آمریکا را غیرقابل قبول و مغایر با قوانین بین المللی می دانیم. همچنین هر گونه تلاش برای تعمیم قوانین داخلی آمریکا درباره کشورهای دیگر و استفاده از تحریم علیه شرکت های و کشورهای دیگر را که بطور صادقانه مفاد قطعنامه های شورای امنیت در باره ایران اجرا می کنند، رد می کنیم.

در بیانیه گفته شده است: این نکته که گسترش فهرست تحریمی آمریکا در آستانه مذاکرات برای تنظیم موافقت نامه جامع در باره حل و فصل مساله هسته ای ایران انجام گرفته، نگران کننده است.

وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرده است: این گونه اقدامات آمریکا به حفظ شرایط توافق هسته ای ژنو کمک نمی کند و به روند مذاکرات هسته ای ایران ضربه می زند.

 

---------------------------

 

 

اخبار بین الملل - اعتراض شدید مسکو به اقدام ضدروسی کانال تلویزیونی آمریکایی سی.ان.ان

وزارت امور خارجه روسیه دراعتراض به اقدام ضدروسی کانال تلویزیونی آمریکایی سی.ان.ان مبنی بر قرار دادن یک بنای یادبود جنگ دوم جهانی شوروی در فهرست زشت ترین بناهای جهان، نماینده این کانال در مسکو را احضار کرد.

 

 

اخبار, زشت ترین بناهای جهان

 

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، دراعتراض به اقدام سی.ان.ان در قرار دادن بنای ˈشجاعتˈ شهر برست بلاروس درفهرست زشت ترین بناهای جهان، فیل برک نماینده کانال سی.ان.ان در روسیه به وزارت خارجه احضار ومراتب اعتراض شدید روسیه به این اقدام کانال آمریکایی اعلام شد.

بنای شجاعت درنزدیکی شهر ˈبرستˈ بلاروس قرار دارد و به یاد سربازان کشته شده شوروی سابق وزنان وفرزندان آنها که درشهرک مرزی با لهستان ساکن و در نخستین حمله ارتش آلمان نازی به شوروی جان خود را از دست دادند، ساخته شده است.

کانال تلویزیونی سی.ان.ان دو روز پیش در تارنمای خود فهرستی از بناهایی را که به ظن تهیه کننده آن زشت ترین بناهای جهان هستند، منتشر کرد وبنای شجاعت برست هم درمیان آنها قرار دارد و به دنبال اظهارات اعتراض آمیز مقام های بلاروسی و روسیه، امروز این بنا از فهرست یاد شده حذف شد.

به گزارش وزارت خارجه روسیه، به نماینده دفتر سی.ان.ان در مسکو اعلام شد که این اقدام کانال تلویزیونی آمریکایی علیه بنای یادبود ˈشجاعتˈ که به یاد مدافعان قهرمان قلعه برست ساخته شده ، غیرقابل قبول و انزجار آور است.

در گزارش آمده است: به خبرنگار آمریکایی گوشزد شد که توهین به بنای یادبود سربازان شوروی که زندگی خود را در راه پیروزی بر فاشیسم داده اند، غیرقابل توجیه و نابخشودنی است.

در گزارش یادآوری شد: نماینده سی.ان.ان معذرت خواهی کرد و از این اقدام کانال آمریکایی ابراز تاسف کرد.

اخبار - ایرنا


ویدیو مرتبط :
‫واکنش روسیه به تحریم های آمریکا‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد روسیه از تحریم جدید آمریکا علیه نفت ایران



انتقاد روسیه از تحریم جدید آمریکا علیه نفت ایران

مسکو: افزایش تحریم‌های ایران راه‌حل پایان مناقشه هسته‌ای نیست

وزارت خارجه روسیه در واکنش به اقدام جدید مجلس نمایندگان آمریکا برای اقزایش تحریم‌های ایران، اعلام کرد این اقدامات به پایان مناقشه هسته‌ای کمکی نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، مسکو روز پنج‌شنبه در واکنش به تصویب طرح افزایش تحریم‌های ایران در مجلس نمایندگان آمریکا، اعلام کرد افزایش تحریم‌ها به حل مناقشه هسته‌ای ایران، کمکی نمی‌کند.

مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج‌شنبه طرحی را به تصویب رساند که تلاش می‌کند فروش نفت ایران را محدودتر کند. این طرح تازه به تصویب اولیه رسیده و تا تبدیل شدن به قانون باید چند مرحله دیگر را پشت سر بگذارد.

«گنادی گاتیلوف» معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به این مصوبه، تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران را کافی دانست و گفت مصوبه جدید «غیرسازنده» است.
وی در این مورد به خبرگزاری «اینترفکس» گفته است: هدف از هر تحریم جدید تنها سخت‌تر کردن شرایط اقتصادی ایران است، اما به حل موضوع منع گسترش تسلیحات کمکی نمی‌کند.

روسیه یکی از اعضای شورای امنیت است و بارها مخالفت خود با افزایش تحریم‌های ایران را اعلام کرده است./فارس