اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اوقات فراغتی که آسان «پلمب» می‌شود



اخبار,اخباراجتماعی,اوقات فراغت


 اخباراجتماعی - اوقات فراغتی که آسان «پلمب» می‌شود

مدتی می‌شود كه ما هرشب از این خبرها می‌شنویم كه مثلا اماكن فلان رستوران یا كافه را تعطیل كرده است اما حكم‌هایی كه برای آنها صادر می‌شود با یكدیگر تفاوت دارد، برای خود ما چند وقت پیش یك شب آمدند گفتند كه كافه شما سد معبر كرده و باید پلمب كنیم اما اصلا این طوری نبود و پس از چند روز دوباره ما مجوز كار گرفتیم.

«دو هفته‌ای می‌شود كه شب‌ها با ماشین‌های ون می‌آیند و هر بار به یك مغازه یا تذكر می‌دهند یا اخطار پلمب یا كلا پلمبش می‌كنند».

به گزارش اعتماد، لواسان منطقه ییلاقی تهرانی‌ها به شمار می‌آید و معمولا ثروتمندان تهرانی در این شهر خانه‌های ویلایی دارند. در این شهر كوچك افراد سرشناس هم زندگی می‌كنند، از برخی چهره‌های سیاسی تا هنرمندان و ورزشكاران. مدت دو هفته می‌شود كه به گفته كسبه این شهر ون‌های پلیس هر شب اقدام به پلمب رستوران‌ها و كافه‌ها می‌كنند.

 

بیشتر این اخطار‌ها یا پلمب‌ها به كافه‌های این شهر است و با دلایلی از جمله بدحجابی، سد معبر و فساد این مغازه‌ها بسته می‌شوند. وارد لواسان كه شوید از ابتدا تا انتهای آن شبیه بلواری است كه در دو طرف این بلوار مغازه‌های مختلفی وجود دارد اما بیشتر این اتفاق‌‌ها در انتهای لواسان رخ می‌دهد، البته مغازه‌هایی كه برای افراد مشهوری از قشر ورزشكار یا هنرمند است از خطر پلمب در امان است و به گفته خودشان تا امروز برای آنها مشكلی به وجود نیامده است. «اعتماد» در گفت‌وگو با معاونت اجتماعی ناجا ماجرا را از آنها جویا شد كه آنها تاكنون پاسخی به ما ندادند.

دلایل پلمب مشخص نیست
مسوولان شورای شهر لواسان از روی دادن این اتفاق‌ها ابراز بی‌اطلاعی می‌كنند. مجید فتاحی، رییس شورای شهر لواسان در این باره می‌گوید: «برخی از این مغازه‌ها مالكیت تجاری ندارند و بیشتر با سند مسكونی یا غیرمرتبط با آن صنف مشغول به فعالیت هستند كه اگر در این مورد باشد كار اماكن كاملا مطابق با قانون است اما اگر بدون دلیل قانونی اقدام به پلمب واحدهای صنفی كرده، این كار درست نیست و باید مسوولان پیگیری كنند كه ماجرای این پلمب‌ها از كجا آمده است.

 

اگر هم نیروی انتظامی اقدام به این كار كرد دیگر شورای شهر و شهرداری كاری نمی‌توانند بكنند و مسوولان آنها باید پاسخگو باشند. ما تلاش داریم كه با پیگیری از معاون شهردار و نیروی انتظامی متوجه تمام ماجرا شویم و به شما اطلاع می‌دهیم كه چرا این اتفاق‌ها می‌افتد.» گفتنی است كه رییس شورای شهر لواسان تاكنون خبری درباره پیگیری‌های این ماجرا به «اعتماد» نداده است و تلفن همراه خود را پاسخ نداد.

مهدی، یكی از كافه داران لواسان است كه مغازه او در نزدیكی یكی از كافه‌هایی است كه در روزهای اخیر به دلیل بدحجابی پلمب شده است او در این باره گفت: «مدتی می‌شود كه ما هرشب از این خبرها می‌شنویم كه مثلا اماكن فلان رستوران یا كافه را تعطیل كرده است اما حكم‌هایی كه برای آنها صادر می‌شود با یكدیگر تفاوت دارد، برای خود ما چند وقت پیش یك شب آمدند گفتند كه كافه شما سد معبر كرده و باید پلمب كنیم اما اصلا این طوری نبود و پس از چند روز دوباره ما مجوز كار گرفتیم.

 

اصلا دلایل اصلی پلمب كردن این مغازه‌ها مشخص نیست و ما هم نمی‌دانیم چرا چند وقتی است اینگونه با رستوران‌ها و كافه‌ها برخورد می‌كنند، ببینید ما هم موافقیم كه اگر جایی مجوز كار ندارد جلوی فعالیتش را بگیرند اما وقتی جوان‌ها در این مغازه مشغول به كار هستند و با این برخوردها مواجه می‌شوند دچار مشكلات سنگین مالی می‌شوند.»

كافه‌های هنرمندان از خطر پلمب در امان است
مردی كه مسوول كافه یكی از هنرمندان در لواسان بود درباره مشكلات به وجود آمده گفت: «كافه ما به این دلیل كه برای یك هنرمند است معمولا تا امروز دچار این مشكلات نشده است و خدا را شكر اخطار پلمب نداشتیم اما ما هم شنیدیم كه به تازگی برای برخی از رستوران‌ها و كافه‌ها این مشكل به وجود آمده و با آنها برخوردهای شدیدی می‌شود. ببینید در لواسان اقشار مختلفی زندگی می‌كنند كه شاید با حضور كافه و رستوران زیاد موافق نباشند به این خاطر رفتارهای سلیقه‌یی در این باره روی می‌دهد.

 

حالا ممكن است كه با آمدن و رفتن یك رییس سیاست‌ها تغییر كند اما اكنون چیزی كه دیده می‌شود ایجاد فضای ویژه برای مغازه داران لواسان است.» لواسان باغشهری است كه بیشتر خانه‌های آن به‌صورت ویلایی و مدرن بنا شده است. برخی از بناها و ساختمان‌هایی كه در شهر لواسان احداث شده‌اند، چندین سال پیاپی به عنوان شاهكار معماری سال كشور برگزیده شده‌اند. جمعیت ثابت این شهر در حدود 25 تا 30 هزار نفر است كه در ایام تعطیل به 50 هزار نفر هم می‌رسد و مهم‌ترین دلیل استقبال مردم از لواسان آب و هوا و حضور رستوران‌های زیاد در لوسان است. بسیاری از خانواده‌ها در جنوب این شهر كه سد لتیان قرار دارد چادر می‌زنند و ایام تعطیل را آن جا می‌گذرانند.

همه اصناف احتمال پلمب شدن دارند
رضا، یكی دیگر از كافه داران لواسان است، او می‌گوید كه این محدودیت‌ها تنها برای كافه‌ها و رستوران‌ها نیست بلكه به مغازه‌های دیگر هم این اخطارها داده شده است، رضا گفت: «من تعجب می‌كنم از برخی همكاران كه تنها این مشكل را مربوط به كافه‌ها و رستوران‌ها می‌دانند، آنها هرشب با سه، چهار ون می‌آیند و ممكن است به هر مغازه‌یی اخطار دهند یا پلمب كنند، همین چند روز پیش به یك مغازه‌یی كه وسایل شنا و اسكی می‌فروشد اخطار پلمب داده‌اند. این فضای خاصی كه این جا به وجود آمده كاسبی ما را مختل كرده.

 

لواسان به خاطر فضای خانوادگی هم كه دارد در كافه‌ها هم خانواده‌ها می‌آیند و با وجود این اتفاق‌ها اصلا ترجیح می‌دهند كه این طرف نیایند. به نظرم می‌توان در كمال آرامش اگر مغازه‌یی به هر دلیلی تخلفی دارد به آن تذكر بدهند و بعد پیگیر ماجرا شوند، اینگونه مسوولان مغازه می‌توانند مشكلات را برطرف كنند و فضای خاصی هم برای مردم به وجود نیاید.»

هم‌اكنون بیش از 10 مغازه كه كافه یا رستوران و یا... بودند به دلایل مختلف پلمب شده‌اند و در انتظار بازگشایی مجدد هستند برخی از آنها باید چند روز صبر كنند و جریمه پرداخت كنند و بعضی دیگر منتظر رای دادگاه هستند كه بالاخره چه كاری می‌توانند برای بازگشایی مغازه شان انجام دهند. درآمد بسیاری از بومیان این شهر از طریق همین رستوران‌ها و سفره‌خانه‌ها می‌گذرد و تعطیلی این واحد‌های صنفی می‌تواند زندگی‌شان را با مشكلات جدی رو‌به‌رو كند. تاكنون اظهارنظری درباره این اتفاقات از سوی مسوولان نشده و دلیل این اتفاقات در لواسان مشخص نیست.


 اخباراجتماعی - اعتماد


ویدیو مرتبط :
پلمب و فک پلمب دانشکده خبر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رژیم غذایی سالم و آسان برای کاهش وزن



 

رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات فراوان و کم چرب ، به کاهش وزن کمک و از مشکلات روحی جلوگیری می کند.محققان علوم پزشکی استرالیا اعلام کردند : این رژیم ، از افسردگی افراد نیز جلوگیری می کند و از رژیم کم کربوهیدرات ولی سرشار از گوشت و لبنیات بهتر است.

 

غذای سالم

 

محققان 106 فرد چاق یا دارای اضافه وزن رابه مدت یک سال بررسی کردند به یک گروه غذای سرشار از کربوهیدرات مانند نان و برنج و به گروه دیگر غذای کم کربوهیدرات و حاوی گوشت و لبنیات بیشتر دادند.

 

محققان دریافتند افراد تحت رژیم به طور متوسط 13 و 7 دهم کیلوگرم در یک سال وزن کم کردند و هیچ تفاوتی از این نظر بین دو گروه مشاهده نشد.

 

ولی کسانی که رژیم سرشار از کربوهیدرات داشتند و چربی کمی می خوردند کمتر عصبی می شدند ، خشونت در آنان کمتر بود ، افسردگی کمتری داشتند و از نظر روانی ، بهتر رفتار می کردند.

 

به گفته محققان، هر دو گروه از نظر روانی بعد از 8 هفته تقریبا یکسان بودند ولی بعد از یک سال ، گروهی که رژیم پرکربوهیدرات و کم چربی داشتند ، شرایط و تعادل روانی بهتری داشتند.