اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اوباما قتل 3 دانشجوی مسلمان را بی‌رحمانه و ظالمانه توصیف کرد



باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا با تقبیح قتل سه دانشجوی مسلمان در شهر چپل هیل این اقدام را "بی‌رحمانه و ظالمانه" توصیف کرد.

آقای اوباما در بیانیه‌ای گفت که هیچ کس در آمریکا نباید به خاطر "ظاهر" یا "شیوه عبادتش" هدف قرار بگیرد.
 
این بیانیه آقای اوباما پس از آن منتشر می‌شود که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه از سکوت آقای اوباما در مورد قتل این سه جوان انتقاد کرده بود.
 
روز چهارشنبه، کاخ سفید، دفتر رئیس جمهوری آمریکا، با صدور بیانیه‌ای گفته بود که برای اظهار نظر در مورد این واقعه، در انتظار نتیجه تحقیقات پیرامون انگیزه قتل است.
 
در حالی که مظنون این حادثه در بازداشت به سر می‌برد پلیس در حال تحقیق در مورد انگیزه این قتل‌ها است.
 
خانواده مقتولین این قتل‌ها را ناشی از نفرت می‌دانند.
 
روز یازدهم فوریه مردی در شهر چپل هیل در ایالت کارولینای شمالی آمریکا سه دانشجوی مسلمان را با شلیک گلوله کشت.

ضیا شادی برکات، یُسر محمد ابوصالحه و رزان محمد، مقتولان این حادثه بودند

اخبار,اخبار بین الملل ,باراک اوباما


ضیا شادی برکات، ۲۳ ساله دانشجوی رشته دندانپزشکی، همسرش یُسر محمد ابوصالحه، ۲۱ ساله و خواهر همسرش رزان محمد، ۱۹ ساله مقتولان این حادثه بودند و مراسم تشیع جنازه آنان روز گذشته با حضور هزاران نفر در چپل‌هیل برگزار شد.
 
در مراسم خاکسپاری این سه نفر، پدر یُسر و رزان گفت که دو دختر و داماد او قربانی "تنفر مذهبی" شده‌اند و قاتل را متهم کرد که به خاطر عقاید دینی این سه نفر، آنان را به قتل رسانده است.
 
پس از انتشار خبر قتل این سه نفر نیز، به نقل از برخی منابع پلیس محلی گزارش شد که احتمال دارد انگیزه قاتل، نفرت مذهبی بوده باشد.
 
دیگر منابع پلیس گفتند که ممکن است قتل با انگیزه شخصی صورت گرفته باشد زیرا کریگ هیل همسایه سه فرد مقتول بود و بین آنان سابقه اختلاف و درگیری لفظی در مورد استفاده از پارکینگ وجود داشته است.
 
همسر قاتل نیز گفته بود که این قتل‌ها صرفا به دلیل اختلاف بر سر مسایل شخصی روی داده و شوهرش دارای تعصب خاص مذهبی نبوده است.

اخبار بین الملل - عصر ایران

 

 


ویدیو مرتبط :
تداوم اعتراض آمریکایی ها به قتل ۳ دانشجوی مسلمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل سه دانشجوی مسلمان به دست یک آمریکایی + عکس



اخبار,اخبار بین الملل ,قتل مسلمانان در آمریکا

پدر، مادر و خواهر قربانیان جنایت «چپل هیل» که در آن، ۳ دانشجوی مسلمان به دست یک افراطی نژادپرست آمریکایی به قتل رسیدند، در یک کنفرانس خبری در این باره صحبت کردند.

پلیس ایالتی کارولینای شمالی اعلام کرد که یک مرد 46 ساله آمریکایی را به اتهام قتل سه مسلمان ساکن آن کشور بازداشت کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری رادیو فرانسه، پلیس آمریکا جسد سه جوان دانشجو به نام های «ضیاء شادی برکات» 23 ساله و همسرش «اویُسر محمد ابوصالحه» به همراه خواهر وی «رزان محمد ابوصالح» را که هر سه با شلیک گلوله از ناحیه سر در شهر 'چیل هیل' در کارولینای شمالی به قتل رسیده بودند، در پارکینگ پیدا کرده است.

آقای «کریک استفان هیکز» 46 ساله، متهم به قتل این سه جوان دانشجو در بازداشت پلیس به سر می برد.

به نوشته این پایگاه خبری، همسر متهم به قتل می گوید وی به خاطر دعوا بر سر پارکینگ آنها را به قتل رسانده و «تنفر مذهبی» انگیزه آن نبود است.

وی همچنین گفته که همسرش بر سر پارکینگ با دیگر همسایگان از مذاهب گوناگون نیز دعوا داشته است اما پدر دو خواهر مقتول می گوید: دو دخترش به صورت «اعدام» به قتل رسیده اند. خانواده مقتولان بر این اعتقادند که انگیزه قتل «نفرت مذهبی» بوده است.

متهم پس از انجام قتل در پارکینگ دانشگاه خود را تسلیم پلیس کرد.

پلیس شهر «چیل هیل» در نخستین بیانیه خود اعلام کرده که تحقیقات اولیه نشان می دهد جنایت در پی «بروز اختلافات ادامه دار بر سر پارکینگ در محل اقامت» صورت گرفته است.

به نوشته این منبع خبری، قاضی پرونده روز چهارشنبه بعد از نخستین بازجویی از متهم، دستور زندانی شدن وی را صادر کرد.
اخبار بین الملل - ایرنا