اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انفجار کلیسای 2000 ساله بدست داعش


گروه تروریستی داعش دو کلیسای عراق از جمله قدیمی ترین کلیسای خاورمیانه را منفجر کرد.

تابناک: عناصر داعش، روز چهارشنبه، کلیسای الخضراء، بر فراز کوه تکریت جنوبی در شهر تکریت را منفجر کردند.

این کلیسا، قدیمی ترین و مهم ترین اثر مسیحی در عراق به شمار می رفت که تاریخ ساخت آن به صد سال پس از میلاد مسیح برمی گردد.

این کلیسا، در داخل مجموعه کاخ های ریاستی و کنار رود دجله بنا شده بود و در سال 1994، به دستور صدام، رئیس جمهورمعدوم عراق، بازسازی شده بود.

عناصر داعش که از رسیدن ِ ارتش عراق به تکریت و آزادی این شهر بیمناک بودند، دیوارهای کلیسا را بمب گذاری کرده بودند تا در صورت خروج از شهر، با منفجر کردن این کلیسا، به نیروهای ارتش عراق خسارت جانی وارد کنند، اما سرانجام تصمیم خود را تغییر داده و پیش از رسیدن ِ نیروهای عراقی، آن را منفجر کردند.

انفجار کلیسای شهدای ارمنی

گروه تروریستی داعش همچنین ، "کلیسای شهدای ارمنی" را در منطقه "الرشدیه" واقع در دیرالزور سوریه منفجر کرد.

پایگاه خبری "اورینت نت" اعلام کرد که انفجار ناشی از بمب گذاری این کلیسا، به حدی قوی بود که منطقه را به لرزه درآورد و ساختمان کلیسا را کاملا منهدم کرد.

فعالان سیاسی، این اقدام داعش، را گامی دیگر در جهت ویرانی و کشتار و ایجاد ترس و وحشت میان شهروندان در مناطقی که اشغال می کنند، ارزیابی کردند.

گروه تکفیری داعش تاکنون شمار زیادی از ضریح ها، بارگاه ها و ساختمان های مقدس ادیان و مذاهب مختلف را منفجر کرده است.

داعشی ها، کلیسای شهدای ارمنی را در همین راستا، منفجر کردند و پرچم داعش را بر آوار آن، به اهتزاز درآوردند.

کلیسای شهدای ارمنی، مقبره شماری از ارمنی هایی است که در سال 1915، در دیرالزور، کشته شدند.

این کلیسا، توسط "سرکیس بالمانوکیان" طراحی و ساخته شد و در سال 1990 افتتاح شد. در این کلیسا، سازه های هنری متعددی نیز نگهداری می شد.


ویدیو مرتبط :
انفجار کامیون انتحاری داعش بدست حشدالشعبی-عراق-سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داعش تصاویر نحوه انفجار معبد ۲۰۰۰ ساله را منتشر کرد



چندی پیش گروه تروریستی داعش معبد 2000 ساله بل شمیم را در شهر باستانی پالمیرا که در سوریه قرار دارد، منفجر کرد، این کار منجر به ناراحتی بسیاری از باستان شناسان شد.

به نقل از گاردین، دیروز 5 عکس در صفحات اجتماعی منتشر شد که نحوه منفجر کردن معبد بل شمیم در آن مشخص بود. البته هنوز معلوم نیست این عکس ها را خود داعش منتشر کرده یا نه! چرا که زیر یکی از این عکس ها نوشته شده بود : تخریب کامل معبد بل شمیم.


مامون عبدالکریم رئیس آثار باستانی سوریه درباره این اقدام داعش گفت : همه‌ی خاطرات من نابود شد، یک قسمتی از وجودم را از دست دادم احساس می کردم خانه مادری ام نابود شده است.


عبدالکریم که استاد دانشگاه دمشق نیز بود روز تخریب معبد بل شمیم را به عنوان یک روز تاریک،غم انگیز و ترسناک بیان کرد.او در رابطه با آثار باستانی گفت : سیاست ها تغغیر می کند،علاقه ها تغییر می کند اما آثار تاریخی باقی می ماند.

 

چگونه شما می خواهید این معبد قدیمی را بازسازی کنید.وقتی نمی توانید این معبد را نجات بدهید شما بسیار ناراحت می شوید،این معبد باید به عمر 2000 ساله اش ادامه می داد.


این اولین تخریب بزرگ داعش در شهر پالمیرا است،اینکار آنها را رئیس یونسکو نیز یک جرم نامیده.هفته پیش داعش ،خالد الاسد 82 ساله را که نگهبان پالمیرا بود ترور کرد.

 

اخبار,اخبار بین الملل,داعش

 

اخبار,اخبار بین الملل,داعش

 

اخبار,اخبار بین الملل,داعش

 

اخبار,اخبار بین الملل,داعش

 

اخبار,اخبار بین الملل,داعش

 

اخبار بین الملل - خبر آنلاین