اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انفجار بزرگ در تیانجین چین؛ ۵۰ نفر کشته شدند/ زمین شناسی آمریکا زلزله ثبت کرد!



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دو انفجار بزرگ در چین موجب شد حداقل 50 نفر کشته شوند و 700 نفر هم مصدوم. گفته شده حال 71 نفر از مصدومان وخیم است.

نیمه شب گذشته به وقت چین محموله ای از مواد قابل اشتعال در تیانجین چین منفجر شد. شدت انفجار نخست موجب انفجار دیگری در یک انبار ماشین آلات شد.

چن بینگژی که خانه اش در 4 کیلومتری محل انفجار بود در این باره گفت: وقتی انفجار اول شکل گرفت احساس کردم که زلزله می آید کل خانه ما لرزید، من در طبقه پنجم زندگی می کنم، همه شیشه هایمان شکست.

چن پس از انفجار فریادهای زیادی را شنیده است که او را به بیرون خانه کشیده است: درخانه را که باز کردم،‌آدم‌هایی را غرق در خون دیدم.

گفته شده تعداد زیادی از مصدومان با پای پیاده و یا ماشین شخصی، خودشان را بیمارستان رسانده اند. مسوولان درمانی شهر می گویند تعداد زیادی از مصدومان با شیشه های شکسته، ضخمی شده اند، یک دوربین مدار بسته نشان داده است.

یکی از پزشکان بیمارستانی در تیانجین گفت: تعداد مصدومان انقدر زیاد هست نمی شود شمرد.

تیانجین شهری در 100 کیلو متری پکن است که حدود 7 میلیون نفر جمعیت دارد، تیانجین شهری تجاری ست و کارخانه های زیادی در این شهر قرار دارد، این دو انفجار هم در مکانی صنعتی اتفاق افتاد، البته در چند 100 متری این مکان خانه های مردم هم قرار دارد.

انفجار نخست در یک سوله صنعتی نزدیک به یک انبار ماشین اتفاق افتاد، سپس انفجار دوم نیز به وجود آمد. این انفجارها ابرهای سیاهی را در آسمان تیانجین به وجود می آورد.انفجار اول برابر با 3 تن تی ان تی بوده و انفجار دوم نیز برابر با انفجار 21 تن تی ان تی بوده است.

این انفجارها آنقدر شدید بود که سازمان زمین شناسی آمریکا ابتدا گمان کرده بود در پکن که در 160 کیلومتری محل انفجار است، زلزله آمده.

جان بلینی، یکی از مقامات زمین شناس آمریکا دراین باره گفت: بسیار نادر است که یک انفجار روی سطح زمین آن قدر شدید باشد که ما فکر کنیم زلزله آمده است.

دولت چین هنوز نگفته که چه چیزی عامل این آتش سوزی است، اما ممکن اشتباه در نگه داری از برخی محموله های آتش زا، عامل حادثه بوده است.

مشکلات ایمنی در چین در چند وقت اخیر منجر به کشته شدن 100 ها نفر شده است. 1 ماه پیش انفجار در یک انبار دیگر منجر به کشته شدن 15 نفر شد. سال قبل نیز در یک اتفاق در کارخانه ماشین سازی شانگهای تعداد زیادی کشته شدند.

 

اخبار حوادث - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
موج انفجار در بندر تیانجین چین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زلزله شدیدی چین را لرزاند/ تاکنون ۴۷ نفر کشته شده اند



زمین‌لرزه‌ درچین,زلزله درچین,مناطق زلزله دیده چین

زلزله شدیدی چین را لرزاند/ تاکنون ۴۷ نفر کشته شده اند

در پی وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 6.6 ریشتر در شمال غرب این کشور دست‌کم 47 تن جان خود را از دست دادند.

به گزارش  خبرآنلاین به نقل از سی ان ان، مرکز لرزه‌نگاری استان «گانسو» در همین رابطه اعلام کرد: این زمین‌لرزه ساعت 7:45 صبح امروز (دوشنبه) به وقت محلی منطقه‌ای در شمال غرب این کشور را به لرزه درآورد. همچنین کانون زمین‌لرزه در عمق 20 کیلومتری زمین بوده است.

در گزارش مقام‌های محلی چین آمده است که بر اثر این زمین‌لرزه، بیشتر مناطق روستایی زلزله‌زده خسارت دیده و تعداد قابل توجهی خانه نیز ویران شده است. همچنین بر اثر این زمین‌لرزه 270 نفر نیز مجروح شده‌اند.

شاهدان می‌گویند که در زمان وقوع زمین‌لرزه، لرزش خانه‌ها و درختان به وضوح قابل مشاهده بوده و همچنین این لرزش‌ها حدود یک دقیقه طول کشیده است.

تعدادی سرباز، نیروی پلیس و بیش از 300 نیروی محلی برای کمک به حادثه‌دیدگان به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

در پی وقوع چندین زمین لرزه در مناطق دورافتاده شمال غربی چین اداره لرزه نگاری چین برنامه ویژه فوری را برای نظارت بر زمین لرزه ها و اعزام گروه های امدادرسانی به مناطق زلزله زده به اجرا در آورده است.

خبرآنلاین