اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقام خونین از همسر سابق، وسط خیابان!


مردی انتقامجو در اقدامی جنون‌آمیز همسر مطلقه‌اش را وسط خیابان اصلی گرگان هدف ضربات مرگبار چاقو قرار داد.

روزنامه ایران: مردی انتقامجو در اقدامی جنون‌آمیز همسر مطلقه‌اش را وسط خیابان اصلی گرگان هدف ضربات مرگبار چاقو قرار داد.

این جنایت تلخ بازتاب گسترده‌ای در بین مردم گرگان داشت و مقامات قضایی از رسیدگی خارج از نوبت به این پرونده خبر دادند.

صبح سه‌شنبه هفته گذشته در چهارراه تابلو گرگان، رهگذران شاهد قتل هولناک یک زن جوان 19 ساله بودند که توسط مرد جوانی با ضربات شدید چاقو به قتل رسید.

زن جوان که بلافاصله پس از وقوع حادثه توسط اورژانس 115 به بیمارستان پنجم آذر گرگان منتقل شد به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

مرتضی 32 ساله یکی از مغازه‌دارها که شاهد جنایت بوده، اظهار کرد: صبح ساعت 08:35 دقیقه کنار خیابان در حال گفت‌وگو با یکی از دوستانم بودم که ناگهان متوجه شدم زن جوانی در حال دویدن و فرار از دست مرد جوانی است که آن مرد نیز با چاقویی در دستش در تعقیب وی است.

وی افزود: در مدت زمان کوتاهی که زن جوان از خیابان عبور کرد و دوباره برای فرار از دست آن مرد می‎خواست عرض خیابان را بدود، در بین خودروها تعادلش را از دست داده و مرد جوان نیز با چاقویی که در دست داشت تعدادی ضربه بسیار شدید از پشت به بدن آن زن زد و بلافاصله از محل متواری شد.

مرتضی گفت: این حادثه در کمتر از 20 ثانیه روی داد و پس از فرار آن مرد، مردم بلافاصله وی را در کوچه‎های پایین‎تر دستگیر کرده و موضوع را به پلیس 110 و اورژانس 115 برای اقدامات ویژه اطلاع دادند.

جواد یکی دیگر از شاهدان حادثه در این گفت‌وگو بیان کرد: مردمی که در صحنه بودند بسیار تلاش کردند که با نگه داشتن محل جراحت جلوی خونریزی را بگیرند، اما تعداد ضربات چاقو به قدری شدید و زیاد بود که خون بسیار زیادی کف خیابان را پر کرده بود.

وی اضافه کرد: در همه عمرم چنین صحنه ناراحت‌کننده‎ای را ندیده بودم و هر شخصی که این صحنه را دید بسیار متأسف و ناراحت بود و از لحظه وقوع حادثه کسبه و کسانی که صحنه را مشاهده کردند از نظر روحی بسیار آشفته هستند.

رضا 43 ساله یکی دیگر از کسبه محل و شاهدان وقوع حادثه، اظهار کرد: من در حال حرکت به سمت محل کارم بودم که مشاهده کردم زن جوانی از یک تاکسی پیاده شد و بلافاصله از خودروی پشت سر، یک مرد جوان از خودرو خارج شد و بلافاصله به سمت این زن دوید و وی نیز در حال متواری شدن از دست این مرد جوان بود.

وی اضافه کرد: پس از مدت کوتاهی دویدن و تلاش زن جوان برای فرار از چنگال مرد جنایتکار، به زمین افتاد و مرد جوان نیز با ضربات چاقو چند ضربه‎ به پیکر این زن وارد کرد و بلافاصله متواری شد که مردم وی را در خیابان پایین‎تر از وقوع حادثه دستگیر کردند.

رضا ادامه داد: تا رسیدن اورژانس در صحنه حاضر بودم و متأسفانه مشاهده کردم که این زن جوان حتی در خودروی آمبولانس نیز زجر زیادی کشید.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان در خصوص زوایای دیگر وقوع این حادثه، اظهار کرد: صبح سه‌شنبه و در پی اعلام مرکز فوریت‎های پلیسی 110 گرگان مبنی بر وقوع یک نزاع و درگیری در چهارراه تابلو گرگان مأموران بلافاصله برای بررسی صحنه به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

سرهنگ محمدرضا اکبری ادامه داد: مأموران هنگام رسیدن به صحنه جرم مشاهده کردند که شهروندان مرد چاقو‌کش را دستگیر کرده‌اند و تحویل مأموران داده‌اند که یکی از شاهدان حادثه به مأموران گفت که این مرد با زنی درگیر شده و با چاقو وی را مجروح کرده است و پس از این عمل چاقو را به داخل حیاط‎ یکی از خانه‌های اطراف پرت کرده و در حال فرار بود که مردم وی را دستگیر کردند.

وی در ادامه اضافه کرد: پویا 23 ساله تحت بازجویی قرار گرفت.

مأموران چاقوی وی را در حیاط یکی از خانه‌های اطراف محل جنایت کشف کردند که بر اثر شدت پرتاب شدن دچار شکستگی شده و هنگام بازرسی از پویا یک پنجه بوکس نیز بدست آمد.

سرهنگ اکبری ادامه داد: مأموران برای بررسی وضعیت زن جوان به نام فائزه نیز به بیمارستان اعزام شدند که بر اساس اعلام کادر پزشکی، فائزه 19 ساله به علت شدت جراحات وارده بر اثر ورود سه ضربه چاقو از پشت جان خود را از دست داد.

طلاق مرگبار


رئیس پلیس آگاهی گلستان خاطرنشان کرد: پویا در اعترافاتش گفته است که فائزه همسر وی بوده و در خیابان وی را با مردی غریبه دیده و با آن مرد درگیر شده، اما همسرش برای مداخله وارد شده و ضربه چاقو به وی اصابت کرده است.

سرهنگ اکبری بیان کرد: در تحقیقات دیگر مأموران مشخص شد که فائزه همسر سابق پویا بوده و چهار سال پیش با هم ازدواج کرده بودند و به دلیل اختلافات خانوادگی سه ماه پیش در جلسه رسمی دادگاه از هم جدا شده‌اند.

وی اضافه کرد: با بررسی‎های تکمیلی در خصوص نحوه حادثه و با بررسی تصاویر ضبط شده توسط دوربین‎های مداربسته محل وقوع حادثه و تحقیقات میدانی مأموران مشخص شد که اظهارات پویا دروغ بوده و در خصوص نحوه حادثه بسیاری از زوایای موضوع برای مأموران مشخص شد.

رئیس پلیس آگاهی گلستان در پایان گفت: با توجه به اهمیت موضوع و حساسیت پلیس در خصوص چنین جرایمی، تحقیقات گسترده و جدی پلیس برای مشخص شدن علل اصلی وقوع این جنایت هولناک و زوایای مختلف علت وقوع این قتل ادامه خواهد داشت.

رسیدگی خارج از نوبت


دادستان مرکز استان گلستان نیز گفت: این زن توسط شوهر سابق خود که چند ماه پیش از هم جدا شده بودند به قتل رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین «مصطفی حقی» بر برخورد سریع قانونی دستگاه قضایی با عامل این‌جنایت تأکید کرد و گفت: برخورد قضایی باید به‌گونه‌ای باشد که آرامش را به جامعه برگرداند.

وی ادامه داد: وقوع حادثه فجیع روز سه‌شنبه در انظار عمومی و نیز نوع جرم که قتل است، آرامش جامعه را برهم زده و رسیدگی نیز باید به‌گونه‌ای باشد که روح آسیب دیده مردم آرام شود.

حقی در خصوص این جنایت گفت: در این حادثه مردی که سه ماه قبل همسر خود را به دلیل اختلافات خانوادگی طلاق داده بود به دلیل ظن و گمان در ملاء عام و مقابل دیدگان مردم اقدام به قتل او کرد.

به گفته برخی شاهدان عینی این جنایت، زن جوان پس از پیاده شدن از تاکسی توسط مردی که از خودروی دیگری پیاده می‌شود تحت تعقیب قرار گرفته و خیلی‌زود لابه‌لای خودروهای در خیابان با اصابت چند ضربه چاقو به قتل رسید.

این زن جوان که بلافاصله با کمک مردم و توسط آمبولانس اورژانس به بیمارستان پنجم آذر گرگان منتقل شد، به‌دلیل شدت جراحات و خونریزی جان خود را از دست داد.


ویدیو مرتبط :
انتقام خونین پارت 1

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زن وشوهر فراری دستگیر شدند،راز جنایت خونین خیابان مقدم فاش شد



زن وشوهر فراری دستگیر شدند،راز جنایت خونین خیابان مقدم فاش شد

ایسنا: کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ فردی که به دلیل اختلاف و کدورت قدیمی، دوستش را با ضربات متعدد قمه از پای درآورده بود، دستگیر کردند.

مأموران کلانتری 161 ابوذر در ساعت سه بامداد اولین روز از خرداد ماه سالجاری، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان یک فقره درگیری منجر به قتل در میدان مقدم قرار گرفتند.

با حضور مأموران کلانتری در محل و تأیید خبر، موضوع به قاضی کشیک ویژه قتل و پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد که با حضور تیم بررسی صحنه جرم اداره دهم پلیس آگاهی و آغاز تحقیقات مقدماتی، به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم قرار گرفت.

با حضور کارآگاهان در محل جنایت و آغاز تحقیقات، در بررسی‌های اولیه مشخص شد که جنایت در یک نزاع و درگیری، میان دو نفر به اسامی «مهرزاد.ز»34 ساله و «موسی.ب»46 ساله و در حضور یک زن و شوهر به اسامی «فاطمه . ر» و «علی. هـ» به وقوع پیوسته که مهرزاد، طبق نظریه پزشکی قانونی به علت اصابت جسم نوک تیز به قفسه سینه به قتل رسیده و «موسی» نیز که آثار جراحت‌های ناشی از اصابت جسم تیز بر روی دست، کتف و گردنش کاملا مشخص بود، برای انجام اقدامات درمانی به بیمارستان سینا انتقال پیدا کرده اما فاطمه و علی پس از درگیری از محل متواری شدند.

به گزارش ایسنا، با توجه به اطلاعات بدست آمده از تحقیقات مقدماتی، بلافاصله کارآگاهان با مراجعه به بیمارستان اقدام به دستگیری «موسی» که اعتیاد به مصرف مواد دارد، کرده و در همان تحقیقات مقدماتی ، موسی صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف و در اظهارات خود به کارآگاهان گفت که در خانه نشسته بودم که ناگهان صدای صحبت‌های بلند دو مرد را شنیدم که در حال جر و بحث کردن بودند؛ به داخل اتاقی که مهرزاد و علی در آن بودند رفته تا ببینم موضوع از چه قرار است که پس از دقایقی از حضور من در داخل اتاق، میان من و مهرزاد مشاجره و جر و بحث اتفاق افتاد ؛ ناگهان چاقویی را که در پشت کمرم قرار داده بودم ، به قصد ترساندن مهرزاد، بیرون کشیده اما مهرزاد در حالیکه او نیز یک چاقو به همراه خود داشت به سمت من آمد که در یک لحظه چاقو به مهرزاد خورد و محل چاقو شروع به خونریزی کرد؛ در همین لحظه «علی» نیز با قمه، به دست و سر و گردنم چندین ضربه زد و می خواست مرا بکشد که من به طبقه پائین ساختمان فرار کردم و علی و زنش ( فاطمه ) نیز از محل فرار کردند.

متهم درباره انگیزه اصلی خود درمورد درگیری منجر به قتل، به کارآگاهان گفت که به خاطر تهمتی که مقتول به من زده بود، از دست مهرزاد عصبانی و ناراحت بودم و در زمان حضور در داخل اتاق به خاطر فحاشی‌های رکیک و ناسزا گفتن‌های مهرزاد، با ضربات چاقویی که از آشپزخانه برداشته و در کمرم پنهان کرده بودم ضرباتی را به او وارد کردم.

با وجود اعتراف صریح «موسی» به ارتکاب جنایت، کارآگاهان به علت حضور علی و همسرش در درگیری و متواری شدن آنها از محل وقوع جنایت و به منظور انجام تحقیقات تکمیلی، دستگیری این زن و شوهر متواری در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

بنابراین گزارش، تحقیقات درباره این زوج نشان داد که علی و همسرش، هر دو نفر اعتیاد شدیدی به مصرف کراک و شیشه داشته و چند روز قبل از وقوع جنایت نیز با مراجعه به موسی ( متهم ) اقدام به اجاره یک اتاق در منزل پدری وی کرده و پس از جنایت نیز از محل متواری شدند.

با وجود نامشخص بودن محل فرار علی و همسرش، کارآگاهان با انجام تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این زوج در سمنان شدند که بلافاصله هماهنگی‌های لازم با پلیس آگاهی سمنان انجام و هر دو نفر پس از دستگیری توسط پلیس آگاهی سمنان و برای انجام تحقیقات تکمیلی به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال داده شدند.

با انتقال علی و فاطمه به اداره دهم پس از گذشت 10 روز از وقوع جنایت، تحقیقات پلیسی از آنها در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و هر دو در اظهاراتشان صراحتا به حضور خود در محل جنایت اعتراف کردند.

«علی» در اظهارات خود به کارآگاهان گفت که مهرزاد یکی از دوستان من بود که در شب حادثه پیش من آمده بود و در حال خوردن چای بودیم که ناگهان موسی وارد اتاق شد و پس از چند دقیقه با مهرزاد درگیری لفظی پیدا کرد که ناگهان موسی با چاقویی که از کمر خود در آورده بود به سمت مهرزاد حمله‌ور شد؛ من نیز با برداشتن چاقوی همراه مهرزاد به سمت موسی حمله ور شدم و به همراه همسرم از خانه فرار کردیم.

«فاطمه» نیز در اظهارات خود به کارآگاهان گفت که در شب حادثه ناگهان موسی وارد اتاق شد و شروع کرد با مهرزاد به جر و بحث کردن؛ آندو از قبل با یکدیگر ناراحتی و کدورت داشتند؛ تا مهرزاد از جایش بلند شد، موسی چاقو در آورد و به سر و سینه مهرزاد فرو کرد. همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد؛ همسرم تا این صحنه را دید ، بلند شد و چاقوی مهرزاد را از روی زمین برداشت و دو ضربه به موسی زد که چاقو از دستش بیفتد؛ پس از آن و به محض افتادن چاقو از دست موسی، دست مرا گرفت و از ترس، هر دو نفر از آنجا فرار کردیم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: با دستگیری متهم اصلی پرونده و اعتراف صریح به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت برای موسی صادر و برای انجام تحقیقات تکمیلی و مشخص شدن انگیزه اصلی جنایت در اختیار اداره دهم قرار گرفته است همچنین «علی» و همسرش نیز با توجه به حضورشان در محل جنایت و درگیری آنها با متهم اصلی پرونده و فرار از صحنه، با قرار بازداشت موقت و به دستور بازپرس پرونده، برای تکمیل تحقیقات در اختیار اداره دهم قرار دارند./ایسنا