اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد یک مجری از طرح تفکیک مجریان تلویزیون


در تلویزیون ما ابتدای انقلاب اسلامی همواره مقرراتی آمد و رفت داشته است كه بر پایه‌ی دین سلیقه‌یی مدیران بوده است نه بر پایه احكام خالص‌ الهی و اسلام؛ از این دست است منع حضور و ظهور با لباس آستین كوتاه در تابستان یا مورد اخیر یعنی نشست یك زن و مرد در صحنه یك برنامه!

خبرگزاری ایسنا: علی درستكار درباره‌ی اجرای طرح تفكیك مجریان زن و مرد در گفت‌وگوهای تلویزیونی، اظهار كرد: مجری و میهمانی كه از جنس مخالف باشند، قرار نیست در تلویزیون جمهوری اسلامی به گونه‌ای غیرعادی، غیرشرعی، غیراخلاقی و حتی غیرعرفی برخورد كنند؛ اینكه چنین دستوراتی چه می‌شود كه ساخته می‌شود و به دنبال آن هم در رسانه‌ای مانند این ها موضوع می‌شود، سوال‌هایی است كه برایم به وجود می‌آید.

مجری و كارشناس برنامه‌ی گفت‌وگو محور «این‌ شب‌ها» با بیان اینكه البته تا به امروز ابلاغیه‌ی رسمی برای اجرای این طرح فرستاده نشده است، خاطرنشان كرد: در تلویزیون ما ابتدای انقلاب اسلامی همواره مقرراتی آمد و رفت داشته است كه بر پایه‌ی دین سلیقه‌یی مدیران بوده است نه بر پایه احكام خالص‌ الهی و اسلام؛ از این دست است منع حضور و ظهور با لباس آستین كوتاه در تابستان یا مورد اخیر یعنی نشست یك زن و مرد در صحنه یك برنامه!



وی ادامه داد: نمی‌دانم واقعا اگر پیامبر اسلام (ص) امروز حضور داشتند چنین حكمی می‌دادند؟! شاید هم مدیران كنونی صادركننده‌ی چنین ابلاغ‌هایی خود را تا این حد آگاه از نظرات صاحب دین می‌دانند! با این جمع‌بندی به نظر می‌رسد با توجه به اسلامی كه صدا و سیما دارد، دستور عجیب و غریبی نباشد، اما اگر بر اساس اسلام محمد بن عبدالله باشد، دستوری مغایر با آن است.

درستكار در پایان گفت‌وگوی خود گفت: نه تنها این دستور در مقام عمل به برنامه لطمه‌ می‌زند بلكه تقریبا هر نوع رفتاری كه خلاف عرف و هنجار اجتماعی یك جامعه باشد و روی هر یك از رسانه‌ها از طرف مخاطبان مشاهده شود به ارتباط آن رسانه با جامعه لطمه حتمی و نسبی می‌زند.    


ویدیو مرتبط :
غش کردن مجریان تلویزیون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد شدید ابتکار از طرح تفکیک جنسیتی؛ در مقدس ترین مکان عبادی، زن و مرد کنار یکدیگرند



اخبار,اخبار اجتماعی , تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران


 اخبار اجتماعی - استدلال جالب معصومه ابتکار در مخالفت با تفکیک جنسیتی

ما چطور می گوییم زن و مرد در اجتماع نباید در کنار هم باشند، در حالی که در مقدس ترین مکان عبادی و در زیارت بیت الله الحرام ، زن و مرد کنار یکدیگرند. در آنجا هیچ امکانی برای تفکیک وجود ندارد چطور می توانند زن و مرد را در طواف خانه خدا از هم تفکیک کنند؟..

 معصومه ابتکار از دانشجویان پیرو خط امام و رئیس فعلی سازمان محیط زیست در گفتگو با مجله مهرنامه( شماره ۲۳- ۳۰تیر۹۱) استدلال زیر را برای مخالفت با تفکیک جنسیتی بیان کرده است:

یکی از جلسات کنوانسیون رفع تبعیض از زنان( زمان ریاست جموری آقای هاشمی)، یکی از آقایان خیلی با تعصب می گفت : که ما هیچ چیز و هیچ جایی را در دنیای اسلام نداریم که زن و مرد بتوانند در یک موقعیت اجتماعی در کنار هم قرار بگیرند .

 

از نظر اسلامی، در هیچ جایی نباید زن و مرد در کنار هم باشند . ایشان وقتی با تعصب و حرارت این موضوع را مطرح می کرد، حجة الاسلام تسخیری(دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی) وارد حرف ایشان شد و گفت << الّا مطاف بیت الله الحرام>> یک دفعه ایشان متوجه شد که تئوری اش چقدر سست بوده است.


ما چطور می گوییم زن و مرد در اجتماع نباید در کنار هم باشند، در حالی که در مقدس ترین مکان عبادی و در زیارت بیت الله الحرام ، زن و مرد کنار یکدیگرند. در آنجا هیچ امکانی برای تفکیک وجود ندارد چطور می توانند زن و مرد را در طواف خانه خدا از هم تفکیک کنند؟..
 اخبار اجتماعی - مجله مهرنامه