اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد شدید رفسنجانی از منتقدان برجام


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در قزوین با انتقاد شدید از منتقدین برجام گفت: اگر دولت لیست مشکلات حل‌شده به واسطه برجام را منتشر کند، این افرادی که می‌گویند برجام دستاوردی نداشته به واسطه این دروغ بزرگ نزد خانواده خود نیز شرمنده می‌شوند.

خبرگزاری فارس: آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی طی اظهاراتی در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با انتقاد شدید از منتقدین برجام گفت:برجام راه‌های بسته شده بر ما را گشوده است به طوری که رشته‌هایی که قبلاً بر دستان متخصصان بسته شده بود امروز باز شده است.

وی یادآور شد: امروز با برجام، در همه دانشگاه‌ها به روی متخصصان و مردم باز شده است. وی افزود: در دولت قبل نفت توسط برخی افراد با واسطه فروخته می‌شد ولی امروز به قبل از تحریم برگشته‌ایم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: پیش از برجام کشتی‌های ما را به دریا راه نداده و کشتی‌های خود را نیز به سمت ما نمی‌آوردند و شخصیت‌های ما را نیز در مجامع و هیأت‌ها راه نمی‌دادند ولی امروز به واسطه برجام تمام این درهای بسته باز شده است.

هاشمی‌رفسنجانی عنوان کرد: نصف صنایع تولیدی کشور تعطیل یا نیمه‌تعطیل بود که پس از برجام توفیق زیادی در بخش تولیدات به وجود آمد و امروز این برجام شایسته جشن گرفتن است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد:‌ اگر دولت لیست مشکلات حل‌شده به واسطه برجام را منتشر کند، این افرادی که می‌گویند برجام دستاوردی نداشته به واسطه این دروغ بزرگ نزد خانواده خود نیز شرمنده می‌شوند.

وی تأکید کرد: منتقدان برجام برخی که ندانسته انتقاد می‌کنند هیچ، ولی آنها که از روی قصد و غرض در مجلس و سایر فضاها نامه‌ می‌نویسند، بی‌تردید نمی‌دانند که چه مصلحتی برای برجام بوده است.

هاشمی اضافه کرد: باید با مسؤولان داخلی هم‌صدا شویم نه با دشمنان و امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت است؛ چراکه اختلاف و زندگی با اختلاف، مشکلات را دوچندان می‌کند.

وی تصریح کرد: درهای بسته به لطف برجام، امروز باز شده است و کشتی‌ها به‌ سهولت در منطقه به حرکت درآمده‌اند که اینها از نتایج برجام است.

رفسنجانی همچنین ضمن تقدیر از دانشگاه آزاد تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدای عمرش یک ریال هم از دولت پول نگرفته و اگر دولت می‌خواست هزینه تحصیل دانشجویان را بپردازد باید چهار برابر هزینه یک دانشجو در دانشگاه آزاد هزینه می‌کرد.

وی همچنین تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی را 6 میلیون نفر عنوان کرد و خواستار توسعه کشور، رشد و گسترش تولیدات علمی و همچنین تولیدات آماده برای بهره‌برداری شد.

هاشمی رفسنجانی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد تلویحی از رد صلاحیت یکی از منتخبان مجلس دهم خاطرنشان کرد: چرا کسی را که صلاحیتش محرز شده، رد می‌کنند. باید از عاقبت این کار بترسید؛ با آبروی افراد بازی نکنید.


ویدیو مرتبط :
انتقاد شدید عباسی از هاشمی رفسنجانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد شدید هاشمی رفسنجانی از اقدام نظامی علیه سوریه



حمله به سوریه,انتقادهاشمی رفسنجانی از اقدام نظامی علیه سوریه,رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

حمله به سوریه توجیه ندارد
انتقاد شدید هاشمی رفسنجانی از اقدام نظامی علیه سوریه

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: حمله به سوریه به بهانه بمباران شیمیایی توجیه سیاسی و انسانی ندارد.

به‌گزارش  فارس، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ابراز نگرانی از آینده مردم سوریه که در تهدید حملات داخلی و خارجی قرار دارند، گفت: انتظار از عقلای جهانی و حاکمان کشورهای قدرتمند این است که گره‌ای را که با دست در مذاکرات باز می‌شود، به جنگ و دندان نکشانند.

وی که عصر دیروز در دیدار اعضای مؤسسه خیریه زنجیره امید سخن می‌گفت، افزود: هم بمباران شیمیایی و هم بهانه آن برای به زحمت انداختن مردم سوریه، هیچ توجیه سیاسی و انسانی ندارد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش فعالیت‌های مؤسسات خیریه مخصوصاً مؤسساتی را که برای سلامتی انسان‌ها تلاش می‌کنند، ارزشمند خواند.

هاشمی رفسنجانی گفت: گرفتاری‌های دنیا زیاد است و یکی از آنها مشکلات کودکان نیازمند در بخش‌های غذا و درمان است که به خاطر بعضی از مخمصه‌ها، مانند سیل‌ها، زلزله‌ها و جنگ‌های داخلی و منطقه رو به افزایش است.

وی ابراز امیدواری کرد که مؤسسه زنجیره امید در دولت تدبیر و امید و با همکاری پزشکان متخصص ایرانی در سراسر جهان، مانند مراکز پیشرفته دنیا برای درمان کودکان در بیماری‌های قلبی، ارتوپدی و ترمیمی موفق باشد.

در آغاز این دیدار، مریم مرعشی و دکتر مسعود مرعشیان (مدیرعامل و قائم مقام مؤسسه خیریه زنجیره امید)، دکتر ربانی (رئیس مرکز طب کودکان)، دکتر هاشمی (رئیس سازمان بهزیستی کشور)، دکتر مزدا (پرفسور ارتوپدی)، دکتر امیر حسنخانی (چشم پزشک) و دکتر حمید میرزاده، گزارشی از اوضاع کودکانی که نیازمند کمک‌های خیریه برای درمان بیماری‌ها می‌باشند، ارائه دادند./فارس