اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد شدید از تشبیه ازدواج به یک «هیولا»!


رئیس ستاد اقامه نماز گفت: من با ازدواج دانشجویی مخالفم و به نظرم ازدواج باید در دوران دبیرستان اتفاق بیفتد چه اشکالی دارد جوانان در دوران دبیرستان ازدواج کنند ما امروز ازدواج را به یک هیولا تشبیه کرده‌ایم و این باعث شده که جوانان از تن دادن به ازدواج و تشکیل زندگی مشترک خودداری کنند.

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز گفت: شیرینی زندگی به مادیات یا شهرت نیست در حالی که برخی این دو را عامل موفقیت زندگی عنوان می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در همایش طرح همسفر تا بهشت که با حضور زوج‌های جوان دانشجو در رواق شیخ حر عاملی حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: جوهره زن و مرد یکی است، هم مرد می‌تواند برای زن الگو باشد و هم زن می‌تواند برای جامعه، خانواده و یا همسر خود الگویی شایسته باشد.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم همسر فرعون که زنی به دور از زرق و برق زندگی و مخالف تجملات و ثروت است را الگوی مردان قرار می‌دهد تا نشان دهد که یک زن موفق هم می‌تواند الگویی برای مردان باشد.

این استاد اخلاق بیان داشت: من با ازدواج دانشجویی مخالفم و به نظرم ازدواج باید در دوران دبیرستان اتفاق بیفتد چه اشکالی دارد جوانان در دوران دبیرستان ازدواج کنند ما امروز ازدواج را به یک هیولا تشبیه کرده‌ایم و این باعث شده که جوانان از تن دادن به ازدواج و تشکیل زندگی مشترک خودداری کنند.

وی ادامه داد: مشکل کشور ما لیسانس و دکتر نیست بلکه نسل امروز جوهره کار و تلاش ندارند، مدرک همانند شناسنامه‌ای است که هر چند در بسیاری مواقع به آن نیاز است اما میزان علم افراد به مدرک آنها نیست.

قرائتی تاکید کرد: اگر کسی به دلیل مشکلات اقتصادی و ترس از اینکه نتواند هزینه‌های زندگی مشترک را تامین کند، تن به ازدواج ندهد ایمانش نسبت به توحید ضعیف است.

وی خاطرنشان کرد: مال حرام بر نسل‌های آینده افراد تاثیر می‌گذارد حتی اگر در کودکی مال حرامی را استفاده کرده‌ایم باید نسبت به ادای دین اقدام کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز وضعیت اقامه نماز در کشور را نامناسب عنوان کرد و بیان داشت: چند روز پیش در جلسه هیئت دولت حضور یافتم و به رئیس جمهور و وزیران گفتم که باید نسبت به مسئله نماز و اقامه این فریضه دینی در کشور اهتمام جدی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: لحظات عمرمان را باید مدیریت کنیم، دو ساعت پای تلویزیون می‌نشینیم و ورزش کردن دیگران را تماشا می‌کنیم در حالی که خودمان می‌توانیم ورزش کنیم، ما یک سری قوانین کشوری که نه ریشه در عقل و نه در قرآن دارند را باید اصلاح کنیم.

قرائتی در پایان با بیان اینکه شهدای ما در دوران دفاع مقدس رشادت‌های فراوانی انجام دادند، خاطرنشان کرد: امروز توجیه نقاط منفی کشور حماقت است، اما نقاط مثبت کشور را هم نباید تضعیف کرد بلکه باید در راه شهدای انقلاب و دفاع مقدس حرکت کنیم.


ویدیو مرتبط :
انتقاد شدید یک دانشجو از وضعیت انتقاد در ایران.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد شدید از تشبیه تهرانی‌ ها به اهل کوفه


آیت الله محی الدین حائری شیرازی درباره اظهارات برخی مبنی بر اینکه مردم تهران مانند مردم کوفه هستند گفت:22 بهمن را تهران به وجود آورد یا اصفهان؟ کمر دولت شاه را تهران شکست. هرکس این حرف‌ها را زده نادان بوده است.

پایگاه خبری جماران: آیت الله محی الدین حائری شیرازی که در جریان انتخابات هفتم اسفند ماه از حضور در رقابت خبرگان رهبری جهت «اعلام همراهی با استخوان داران در اسلامیت و انقلابی بودن» انصراف داده بود، در پایان اجلاسیه آخر خبرگان دوره چهارم، انتخابات اخیر را خیلی خوب ارزیابی کرد و گفت: انتخابات (هفتم اسفند) نه تشریفاتی بود؛ نه ساختگی. بلکه حقیقی بود، سالم و خوب هم بود.

او درباره عناوینی مثل لیست انگلیسی که یک طرف علیه رقیب خود در انتخابات به کار برد، گفت: اصلا طرح آن غلط بود. انگلیسی‌ها یک حرفی چرندی زدند؛ من همان موقع گفتم سر این قضیه را باز نکنید و آن را مطرح نکنید.

کاری که انگلیسی‌ها کردند سیاسی بود؛ ما که این را جدی گرفتیم غیر سیاسی رفتار کردیم. مردم عقاید خودشان را دارند چه ربطی به انگلستان دارد؟ اگر انگلیسی‌ها نگفته بودند مردم رأی نمی‌دادند؟ اگر ما اینگونه فکر کنیم که یک یا دو میلیون حرف انگلستان را گوش می‌گیرند که کلاهمان پس معرکه است.

او همچنین درباره اظهارات برخی مبنی بر اینکه مردم تهران مانند مردم کوفه هستند گفت:22 بهمن را تهران به وجود آورد یا اصفهان؟ کمر دولت شاه را تهران شکست. هرکس این حرف‌ها را زده نادان بوده است.