اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد جرج کلونی از نامزد انتخابات 2016 آمریکا


جرج کلونی بازیگر و کارگردان آمریکایی در بخش بازار فیلم جشنواره فیلم تورنتو با معرفی فیلم کمدی سیاسی «برند ما بحران است» گفت تاریخ به امیدهای ریاست جمهوری جمهوریخواهان خواهد خندید.

خبرگزاری مهر: جرج کلونی در این نشست گفت حرف‌های دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری و خطاب کردن مهاجران مکزیکی به عنوان متجاوز و جنایتکار، دیوانه‌وار است. وی افزود: هر کسی که چنین حرف‌های ناشکیبایانه‌ای به زبان بیاورد باید بداند تاریخ به او خواهد خندید و این دقیقا همان کاری است که اتفاق می‌افتد.

کلونی به عنوان تهیه کننده این فیلم جدید با عنوان «برند ما بحران است» در جشنواره تورنتو ظاهر شد. دیوید گوردون گرین این اثر سینمایی را کارگردانی کرده و فیلم، اثری کمدی با بازی ساندرا بولاک است.

انتقاد جرج کلونی از نامزد انتخابات 2016 آمریکا

بولاک در نقش یک فعال انتخاباتی ظاهر شده که به بولیوی دعوت شده تا به سناتوری که می‌خواهد وارد انتخابابت ریاست جمهوری شود، کمک کند. این فیلم بر مبنای یک فیلم مستند از سال ۲۰۱۵ به همین نام ساخته راشل بوینتون است که با تمرکز بر رقابت انتخاباتی گونزالو سانچز دی لوزادا که سال ۲۰۰۲ انتخابات ریاست جمهوری بولیوی را برد، ساخته شده است.

بولاک هم در این نشست حضور داشت و گفت این فیلم درباره کسب و کاری است که نشان می‌دهد ما به عنوان مردم چطور به عنوان مشتری مطرح هستیم. وی گفت: ما باید شروع به گرفتن حق خودمان بکنیم و ببینیم واقعیت‌ها چه هستند، تا این که اجازه بدهیم افکارمان را خرید و فروش کنند.  

در فیلمنامه شخصیتی که بولاک بازی می‌کند برای یک مرد نوشته شده بود، اما با انتخاب بولاک برای بازی در این نقش، شخصیت اصلی به زن بدل شد. این شخصیت در عین حال که باهوش است، اما افسرده و معتاد به الکل هم هست و بولاک گفت: در حالی که این شخصیت هیچ علاقه‌ای به بچه داشتن ندارد، می‌توان متوجه شد که فیملنامه ابتدا برای یک مرد نوشته شده بود.

انتقاد جرج کلونی از نامزد انتخابات 2016 آمریکا

بولاک افزود: ما زن‌ها از زندگی، رویاها و کار هیجانزده می‌شویم. حالا گاهی اوقات شامل حال بچه هم می‌شود و گاهی نمی‌شود. ما پیچیده هستیم. مخلوقات کوچک دیوانه... و به همین دلیل شایسته این هستیم که داستان‌هایی باشند که به انعکاس این خصلت‌ها بپردازند.

وی افزود: نقشی که من بازی کردم شخصتی باهوش است، دوست دارد سفر کند و کارهایی هم برای خودش انجام بدهد اما می تواند همه این کارها را مدتی طولانی انجام دهد؟

کلونی هم به شوخی گفت: بعدش هم می‌رویم فیلم «۱۲ زن خشمگین» را می‌سازیم.

کلونی در پاسخ به این سوال که اگر قرار بود یکی از نقش‌هایی که بولاک بازی کرده برای یک مرد نوشته می‌شد، او دوست داست در کدامشان بازی کند؟ وی در پاسخ گفت: هه می‌دانیم که باید «دختر شایسته اخلاق» باشد.

فیلم «برند ما بحران است» در تورنتو برای اولین بار اکران شد و بنجامین لی منتقد گاردین در نقد خود به این فیلم ۳ ستاره از ۵ ستاره داد.


ویدیو مرتبط :
تقلب جرج دبلیو بوش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد دوباره نامزد انتخابات آمریکا از نقش سیا در برکناری دکتر مصدق در ایران



 اخبارسیاست  خارجی  ,خبرهای  سیاست  خارجی , برکناری دکتر مصدق

از نظر سندرز تاریخچه سازمان سیا پر است از اقداماتی چون برکناری دولت های مشروع و دموکراتیک و حمایت از دولت های فاسد و دیکتاتوری.

برنی سندرز نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای بار دوم در طول مبارزات انتخاباتی خود با نام بردن از دکتر محمد مصدق نخست وزیر فقید ایران نسبت به نقش سازمان سیا در برکناری دولت قانونی او در ایران ابراز تاسف کرد.انتقاد دوباره نامزد انتخابات آمریکا از نقش سیا در برکناری دکتر مصدق در ایران

به گزارش عصر ایران سندرز سه شنبه شب و چهار روز مانده به برگزاری انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در ایالت کارولینای جنوبی در مصاحبه ای انتخاباتی با شبکه سی ان ان آمریکا گفت هنوز هم مانند 40 سال پیش که یک فعال مدنی سوسیالیست بود از برخی فعالیت های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در گذشته و حال نگران و ناراحت است.

او با اشاره به اینکه سازمان سیا در گذشته تاریخی خود از رژیم ها و دیکتاتوری های فاسد حمایت کرده است، برای دومین بار در هفته های گذشته به دولت قانونی محمد مصدق در ایران و نقش سازمان سیا در سرنگونی آن اشاره کرد و گفت:" وقتی ما به گذشته رابطه خود با ایران نگاه می کنیم می بینیم سازمان سیا در سرنگونی یک نجیب زاده به نام محمد مصدق از قدرت نقش داشت. سیا این کار را به خاطر یک شرکت نفتی انگلیس انجام داد.

سندرز با اشتباه خواندن این اقدام گفت ریشه بسیاری از مشکلات امروزی در رابطه ایران و آمریکا به همین موضوع برمی گردد. او گفت: این اقدام سیا در سال 1953 منجر به وقوع انقلاب در ایران شد و امروز ما در وضعیت کنونی رابطه با ایران هستیم.

سندرز به اقدامات سازمان سیا در شیلی نیز اشاره کرد و گفت این سازمان از پینوشه ی جنایتکار و دیکتاتور در مقابل دولت آلنده که منتخب مردم بود حمایت کرد.

سندرز همچنین با حمایت از تصمیم دولت باراک اوباما برای تعطیلی زندان گوانتانامو با حمله به سابقه مواضع نامزد رقیب خود هیلاری کلینتون در موضوع زندان گوانتانامو این مساله را یادآوری کرد که در سنای آمریکا تنها سه سناتور از جمله او از سال های گذشته و از دوران بوش خواهان تعطیلی این زندان بوده اند و در این زمینه فعالیت می کردند در حالی که به گفته سندرز، هیلاری کلینتون در سال های ابتدایی از فعالیت زندان گوانتانامو حمایت می کرد.

سندرز و کلینتون روز شنبه آینده (27 فوریه) در رقابتی حساس و نزدیک در ایالت کارولینای جنوبی به مصاف هم خواهند رفت. با وجودی که تا کنون کلینتون نتایج انتخابات مقدماتی را در دو ایالت از سه ایالت (آیوا، نیوهمپشایر و نوادا) برنده شده است اما فاصله بسیار نزدیک آرای او با سندرز حاکی از رقابت بسیار نزدیک و کم شدن فاصله سندرز با کلینتون است.

 

 اخبارسیاست  خارجی  ,خبرهای  سیاست  خارجی , برکناری دکتر مصدق

 اخبارسیاست  خارجی  - عصر  ایران