اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتقاد از عملکرد نتانیاهو در برابر ایران: روابط با آمریکا را نابود کردید / شکست خوردید



وزیر دارایی سابق اسراییل، نتانیاهو را به تخریب روابط آمریکا - اسراییل به دلیل اختلاف بر سر برنامه اتمی ایران متهم کرد.

"نتانیاهو گمان می کرد می تواند در مجلس سنای آمریکا بر باراک اوباما (رئیس جمهور آمریکا) پیروز شود اما اکنون مجبور است در برابر ملت خود بایستد و به شکست خود اعتراف کند."

"یاییر لابید" وزیر سابق دارایی اسراییل که ریاست حزب اعتدالگرای "آینده ای وجود دارد" را برعهده دارد اظهار داشت: نتانیاهو به دلیل موضع گیری در برابر توافق هسته ای ایران، روابط اسرائیل و امریکا را به تشنج کشاند؛ او روابط را تخریب کرده است.
 
طبق گزارش رادیو رسمی اسرائیل، وی تصریح کرد: نتانیاهو گمان می کرد می تواند در مجلس سنای آمریکا بر باراک اوباما (رئیس جمهور آمریکا) پیروز شود اما اکنون مجبور است در برابر ملت خود بایستد و به شکست خود اعتراف کند.

 

اخبار,اخبار سیاست خارجی,نتانیاهو


دولت آمریکا نتیانیاهو را به دخالت در سیاست های خارجی خود متهم کرده است.
 
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه توانست حمایت تعداد کافی از سناتورها برای وتوی طرح رد توافق هسته ای ایران در کنگره آمریکا را به دست آورد.

سنای آمریکا قصد دارد در 2 هفته آینده طرحی را برای رد توافق هسته ای به رای بگذارد. در صورتی که این طرح رای بیاورد اوباما می تواند آن را وتو کند. اوباما برای وتوی مصوبات کنگره نیازمند حمایت حداقل 34 رای مجلس سناست اما هم اکنون 37 عضو مجلس سنا از توافق حمایت کرده اند.
 
در واکنش به سخنان این وزیر سابق اسرائیلی، حزب راستگرای (حزب حاکم) "لیکود" در بیانیه ای که رادیو اسرائیل آن را نقل کرد گفت: "به جای انتقاد از نخست وزیر اسرائیل از وی حمایت کنید زیرا او توانست توجه عمومی را به تروریسم و دشمن ایرانی ها جلب کند."
 
بینامین نتانیاهو ریاست حزب لیکود را برعهده دارد.
در ادامه بیانیه آمده است: "اکثریت مطلق اعضای کنگره آمریکا با توافق هسته ایران مخالف اند."
 
کاخ سفید در راه تایید توافق هسته ای به شدت با جمهوری خواهان و کمیته روابط آمریکایی – اسراییلی سنا درگیر شد.
 
گزارش ها حاکی از آن است که کمیته روابط آمریکایی – اسراییلی 20 تا 40 میلیون دلار به تبلیغات علیه توافق هسته ای اختصاص داده است.
 
این کمیته در تبلیغات خود تلاش کرد تا مردم را تشویق کند به نمایندگان خود در سنا فشار وارد کنند تا با توافق مخالت کنند.


انتظار می رود کار رای گیری برای تایید توافق هسته ای در روز  26 شهریور ماه جاری انجام شود
 
ایران و گروه 5+1 در تیرماه گذشته به توافقی برای پایان دادن به نزاع بر سر برنامه اتمی تهران دست یافتند.


گروه 5+1 از اعضای دائم شورای امنیت یعنی روسیه، چین، آمریکا، انگلستان، فرانسه به علاوه آلمان تشکیل شده است.

اخبار سیاست خارجی - عصر ایران


ویدیو مرتبط :
سخنرانی نتانیاهو علیه ایران در کنگره آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نیویورک تایمز: نتانیاهو به دنبال خرابکاری در روابط آمریکا-ایران است



نتانیاهو ,تلاش نتانیاهو برای خرابکاری روابط آمریکا و ایران

نیویورک تایمز: نتانیاهو به دنبال خرابکاری در روابط آمریکا-ایران است

یک روزنامه آمریکایی ضمن فاجعه‌آمیز خواندن تلاش نتانیاهو و حامیان وی در کنگره آمریکا برای خرابکاری و کارشکنی در فرصت ایجاد شده برای بهبود روابط واشنگتن و تهران، از سخنرانی اخیر نتانیاهو علیه ایران در سازمان ملل انتقاد کرد.

 روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در واکنش به سخنرانی اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل، در سرمقاله خود به انتقاد شدید از وی پرداخت.

این روزنامه آمریکایی نوشته است که نتانیاهو در طول سخنرانی تهاجمی روز گذشته (سه شنبه) در سازمان ملل، از کلمات طعنه آمیز و ستیزه جویانه برای توصیف دکتر «حسن روحانی» رئیس جمهور جدید ایران استفاده و «محمود احمدی نژاد» رئیس جمهور سابق ایران را «گرگی در لباس گرگ» و آقای روحانی را «گرگی در لباس میش» توصیف کرد.

در این گزارش آمده است که فاجعه آمیز است اگر نتانیاهو و حامیان وی در کنگره آمریکا قرار باشد با چشمان کور و بی اعتمادی به ایران، در بهترین فرصت برای ایجاد یک رابطه جدید میان آمریکا و ایران از سال 1979 میلادی کارشکنی کنند و مانع از آن شوند که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا از فرصت های جدید دیپلماتیک بین واشنگتن و تهران استفاده کند.

*‌ نتانیاهو مشتاق جنگ و درگیری است
این روزنامه در ادامه با اشاره به اینکه آقای روحانی و «جواد ظریف» وزیر خارجه ایران مصرانه تاکید کرده اند که ایران صرفا خواستار تولید انرژی هسته ای است، نوشته است که نتانیاهو اغلب به اقدام نظامی برای دور نگه داشتن ایران از سلاح هسته ای اشاره می کند و به نظر می رسد که نخست وزیر اسرائیل مشتاق درگیری و جنگ است.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو روز گذشته نیز بار دیگر از اقدام نظامی علیه ایران صحبت کرد و مدعیانه هشدار داد که اسرائیل حق حمله به تاسیسات هسته ای ایران را در صورت نزدیک شدن این کشور به قابلیت تولید تسلیحات هسته ای، برای خود محفوظ می داند.

نیویورک تایمز در ادامه به خشم ایران از سخنرانی تحریک آمیز نتانیاهو و تاکید ایرانی ها بر ضرورت حفظ جو مثبت فعلی به منظور موفقیت دیپلماسی اشاره کرده و نوشته است که ایرانی ها در عین حال از اینکه آقای اوباما در نشست روز دوشنبه خود با نتانیاهو در کاخ سفید، لحنی تند علیه ایران گرفت، ناخشنود هستند.

در انتهای این گزارش آمده است که هم آقای اوباما و هم آقای روحانی مخاطبان داخلی تندرویی دارند که در عین تلاش ها برای حل بحث هسته ای و ایجاد یک رابطه جدید میان آمریکا و ایران، روحانی و اوباما باید این مخاطبان تندرو را قانع کنند و این برای اوباما بدین معناست که او با اسرائیل همکاری نزدیک داشته باشد و به نتانیاهو کمک کند تا نخست وزیر اسرائیل ببیند که کارشکنی در دیپلماسی با ایران، صرفا منجر به افزایش  احتمال استفاده از زور نظامی می شود و این بدترین نتیجه ای است که می توان به آن رسید./فارس