اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

انتصاب مشاوران و معاونان جدید رحمانی‌فضلی/حکم فیروزآبادی برای وزیر سابق ارتباطات/"طه هاشمی" ، قائم مقامی ارشاد



عبدالرضا رحمانی فضلی ,اخبار روز سیاسی

در احکام جداگانه‌ای مشاوران و معاونان جدید رحمانی‌فضلی منصوب شدند

وزیر کشور در احکام جداگانه‌ای، تعدادی از مشاوران و معاونان جدید وزیر کشور را منصوب کرد.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، از سوی عبدالرضا رحمانی فضلی؛ تعدادی از مشاورین و معاونین جدید وزیر کشور منصوب و معرفی شدند.

 دراین احکام جداگانه، «علی عبدالعلی زاده» مشاور عالی وزیر در امور توسعه مناطق، «حسینعلی امیری» قائم مقام وزیر در امور مجلس،«جواد ناصریان» معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، «هوشنگ خندان دل» معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی، «غلامحسین واحدی» مشاور وزیر در امور حقوقی و «سیدسلمان سامانی» رئیس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی شدند.

 

عبدالرضا رحمانی فضلی ,اخبار روز سیاسی


حکم فیروزآبادی برای وزیر سابق ارتباطات

امیر سرتیپ دکتر محمد حسن نامی با حکم سرلشکر بسیجی دکتر فیروز‌آبادی به عنوان جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس منصوب شد.

در حکم سرلشکر سید حسن فیروز‌آبادی خطاب به امیر محمد حسن نامی آمده است: با استعانت از خدای سبحان و به استناد اختیارات تفویضی فرمانده معظم کل قوا شما را که از تجربه و دانش در نیروهای مسلح برخوردارید به عنوان جانشین رئیس بنیاد حفظ و آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  منصوب می کنم.

امید است با توجه خاص که شایسته پیروان امامت و ولایت و دلسوختگان انقلاب اسلامی و سربازان فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) است وظایف محوله را انجام دهید و در همه امور رعایت امانت و تقوا را بنمایید.

گفتنی است امیر سرتیپ دکتر محمد حسن نامی پیش از این به عنوان رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دهم مشغول به فعالیت بوده است.

 

عبدالرضا رحمانی فضلی ,اخبار روز سیاسی


"طه هاشمی" ، جدی ترین گزینه قائم مقامی ارشاد

وی که سالیان طولانی در حوزه فرهنگ فعالیت داشته، در واکنش به انتشار این دست گمانه زنی ها می گوید: در این مورد صحبت های کلی با من شده است اما حقیقت آن است که هیچ چیز مشخص نیست.

طی روزهای اخیر بازار گمانه زنی در مورد معاونین وزیر ارشاد حسابی داغ شده است، در این میان اما بیش از هر کس، نام سید طه هاشمی به گوش می رسد.
 
شنیده های خبرنگار عصر ایران حکایت از آن دارد که سید طه هاشمی نماینده سابق مجلس و مدیرمسؤول سابق روزنامه انتخاب، در حال حاضر یکی از گزینه های اصلی علی جنتی برای قائم مقامی و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد است.
 
وی که سالیان طولانی در حوزه فرهنگ فعالیت داشته، در واکنش به انتشار این دست گمانه زنی ها به خبرنگار عصر ایران می گوید: در این مورد صحبت های کلی با من شده است اما حقیقت آن است که هیچ چیز مشخص نیست.
 
هاشمی در واکنش به انتشار برخی اخبار در مورد «مدیرعاملی ایرنا» با بیان این که « هیچ صحبت رسمی با من نشده » ، گفت: در این مورد آنچه منتشر شده گمانه زنی رسانه ای است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سید طه هاشمی متولد 1337 در طغرالجرد زرند، پزشک و کارشناس و صاحب نظر در رشته معماری و شهرسازی است،‌ وی نماینده مردم قم ورئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تا ابتدای مجلس پنجم و پس از‌ آن به عنوان نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بود.

عضویت در هیئت رئیسه مجلس در دوره پنجم، ریاست مجمع مستقل حزب الله مجلس پنجم، دبیرکلی جمعیت مستقل ایران اسلامی، عضویت در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مدیر مسئولی روزنامه انتخاب، عضویت در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری،‌ معاونت پژوهشی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ریاست پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بخش دیگری از سمت‌های سید طه هاشمی در سال‌های اخیر بوده است.

 

وی در مرداد 87 از سمت مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دلیل بیماری و کسالت استعفا داد.
 
او پیش از این عضو هیئت رئیسه مجلس در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی و معاون کمیسیون فرهنگی مجلس، عضو شورای ممیزی کتاب در قم از 72 تا 76، عضو شورای نظارت بر صدور پروانه فیلم از سال 75، عضو هیئت امنا و رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در قم و ... بوده است./فارس,عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
ادبیات جالب رحمانی فضلی وزیر محترم کشور و ....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راه‌اندازی کمپین مخالفان رحمانی فضلی،وزیر کشور پیشنهادی حسن روحانی+ تصاویر



راه‌اندازی کمپین مخالفان رحمانی فضلی + تصاویر

در حالی که تا پیش از این خبرها حکایت از آن داشت که رحمانی فضلی گزینه نهایی وزارت کشور است اما شنیده‌های جدید حاکی از آن است که احتمال رفتن او به ساختمان معروف میدان فاطمی کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، آریا با ذکر این مقدمه ادامه داد: گزارش‌های جدید حاکی از آن است که پس از به میان آمدن نام رحمانی فضلی، اصلاح‌طلبان و طیف‌های نزدیک به اکبر هاشمی رفسنجانی به این تصمیم حسن روحانی اعتراض کرده‌اند.

پیش از این رحمانی فضلی که از نیروهای نزدیک به علی لاریجانی به شمار می‌رود و هم‌اکنون رئیس دیوان محاسبات است در مصاحبه‌ای تایید کرده بود که با او برای پست وزارت کشور رایزنی شده است.

مدافعان انتخاب رحمانی فضلی می‌گویند با توجه به نزدیکی این گزینه به علی لاریجانی و اصولگرایان، تعامل مجلس و دولت برای سایر گزینه‌ها و رای‌آوری آنها بیشتر خواهد شد؛ ضمن اینکه آنها می‌گویند انتخاب گزینه اصلاح‌طلب برای این پست رای اعتماد به همراه نخواهد داشت. از سوی دیگر گزارش‌های جدید حکایت از آن دارد که منتقدان انتخاب رحمانی فضلی گفته‌اند باید در مرحله اول علی یونسی و در نهایت محمد شریعتمداری را برای این پست معرفی کنیم.

 

در همین حال با افزایش مخالفت‌ها پیرامون رحمانی فضلی شانس اسحاق جهانگیری هم برای رفتن به ساختمان فاطمی بار دیگر بیشتر شده است. پیش از این گزارش‌ها حکایت از آن داشت که با علوی هم پیش از مذاکره برای رفتن به وزارت اطلاعات برای بر عهده گرفتن وزارت کشور رایزنی شده بود.

همزمان با انتشار این اخبار، کمپینی در فضای مجازی با عنوان "کمپین مخالفت با رحمانی فضلی برای وزارت کشور" تشکیل و شعارش را هم "دولت تدبیر و امید، دولت تحمیلی نیست" انتخاب کرده است.

سایت روز نو که از جمله رسانه‌های حامی حسن روحانی است، در مطلبی در مخالفت با رحمانی فضلی در مطلبی چنین نوشته است: «برخی اخبار از سهم‌خواهی مجلس و رئیس آن برای تحمیل رحمانی فضلی به کابینه دولت تدبیر و امید حکایت دارد. این سهم‌خواهی غیر منتظره مجلسی‌ها کار معرفی کابینه دکتر روحانی در روز تحلیف را با مشکل روبه‌رو کرده است.

 

در همین حال گفته می‌شود که رحمانی فضلی یکی از پیشنهادات لاریجانی به دکتر روحانی برای حضور در کابینه دولت یازدهم است و وی قصد دارد با نفوذ در فراکسیون «رهروان ولایت» رای اعتماد به کابینه حسن روحانی را منوط به موافقت وی با پذیرفتن سمت وزارت کشور توسط رحمانی فضلی نماید اما جالب اینجاست که بعد از مصاحبه رحمانی فضلی با یکی از خبرگزاری‌ها، رسانه‌های نزدیک به لاریجانی با مصاحبه‌های پی در پی در تایید مناسب بودن رحمانی فضلی برای تصدی وزارت کشور، شروع به ایجاد فضاسازی برای انتخاب این گزینه از سوی رئیس‌جمهور منتخب کردند!

نیم‌نگاهی نیز به فعالیت‌های رحمانی فضلی از نمایندگی مردم شیروان در دوره چهارم مجلس تا قائم مقامی شورای عالی امنیت ملی و معاونت اجتماعی، فرهنگی رسانه‌ای در دوره لاریجانی نیز می‌تواند مدعای رابطه نزدیکش با علی لاریجانی را تایید کند.

رحمانی فضلی از نزدیک‌ترین افراد به علی لاریجانی است که معاونت او را در شورای عالی امنیت ملی و صدا و سیما بر عهده داشت. او توسط لاریجانی به عنوان رئیس دیوان محاسبات کشور پیشنهاد و پس از رای مجلس به این عنوان منصوب شد. اکثر پست‌های رحمانی فضلی در جمهوری اسلامی در همراهی با علی لاریجانی بوده است.

 

رحمانی فضلی در انتخابات ریاست جمهوری سال 84، ریاست ستاد انتخابات صدا و سیما را بر عهده داشت و به دلیل ارائه اخباری که شائبه سوگیری به نفع علی لاریجانی و مخالفت با هاشمی و معین را ایجاد می‌کرد بارها مورد انتقاد قرار گرفت. از جمله این موارد می توان به پخش مستقیم سفر لاریجانی به استان آذربایجان شرقی اشاره کرد؛ درحالی که در آن زمان آقای لاریجانی تنها به عنوان یک عضو شورای عالی امنیت ملی مسئولیت مهم دولتی نداشت و با پایان دوره ریاستش بر صدا و سیما، برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری 84 آماده می‌شد.

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 84 و تنها یک هفته قبل از انتخابات، رحمانی فضلی با ضرغامی در مورد حمایت از لاریجانی یا قالیباف به اختلاف نظر رسید و از مسئولیت خود استعفا کرد. در سازمان گفته می‌شد که دلیل استعفای رحمانی فضلی، حمایت ضرغامی از قالیباف بوده است.»

در همین حال موافقان انتخاب رحمانی فضلی که در رسانه‌های خود با این مواضع مخالف هستند.

 

سایت انتخاب که اخبار مربوط به حسن روحانی را پوشش می‌دهد و از هواداران رسانه‌ای او به شمار می‌رود، چنین نوشته است: «در حالی که تنها یک روز به برگزاری مراسم تنفیذ ریاست جمهوری حجت‌الاسلام روحانی و سپس تحلیف و معرفی کابینه باقی مانده، طرح موضوع احتمال معرفی رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور، باعث شد حملات شدید و اندکی غیر طبیعی علیه لاریجانی در فضای مجازی و برخی نخبگان به وجود آید که شائبه ایجاد سناریوی اختلاف‌افکنی بین معتدلین را به وجود آورده است.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

این فضا که با خبرسازی غیرواقعی یکی از رسانه‌های خارج از کشور و ایجاد کمپین‌هایی علیه معرفی رحمانی فضلی شدت گرفت، درست در آستانه نیاز روحانی به فضای تعامل با مجلس برای رای اعتماد ایجاد شد، آن هم در شرایطی که با خط و نشان کشیدن افراطیون، اتحاد روحانی و لاریجانی برای تثبیت خط اعتدال در کشور ضرورت دارد.

پیش از این هم در دوران قدرت اصلاح‌طلبان، در آستانه انتخابات مجلس ششم، فضای منفی بسیار شدیدی علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شکل گرفت که حملات یکی دو روز اخیر اصلاح‌طلبان به رئیس مجلس، برخی را به یاد حملات این طیف پس از دوم خرداد به هاشمی انداخت؛ حملاتی که امروز پس از بیش از 10 سال اصلاح‌طلبان از آن پشیمانند.

این در حالی است که لاریجانی با وجود انتقاداتی که به‌ویژه به عملکردش در زمان صداوسیما و حتی برخی اقدامات و رفتارهای فعلی وی وارد است، در طول یک دهه اخیر، عملکرد بهتری نسبت به سایر چهره‌های اصولگرا داشته است و حتی در فضای اختناق بعد از حوادث سال 88، با عقلانیت مقاومت‌هایی را مقابل هجمه بیشتر به معترضین انجام داد که البته بخشی از آنها به نتیجه رسید و برخی ناکام ماند. همین رویه باعث برکناری وی توسط احمدی‌نژاد از دبیری شورای عالی امنیت ملی و سپس درگیری‌های افراطیون با وی در مجلس شد و نه تنها به وی لقب ساکت فتنه دادند بلکه تا بر هم زدن سخنرانی‌اش در قم نیز پیش رفتند.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

راه‌اندازی کمپین مخالفان رحمانی فضلی

برخی گزارش‌ها حاکی است در این انتخابات هم در حالی که برخی در صدد جلوگیری از تمدید زمان رای‌گیری بوده‌اند، وی با حضور در وزارت کشور و ماندن در آنجا، زمینه‌ساز ادامه دو ساعت سرنوشت‌ساز زمان رای‌گیری شده و در جلوگیری از توطئه به دور دوم کشاندن انتخابات هم نقش مهمی ایفا کرده است.

در شرایطی که فضای منفی شدید علیه هاشمی و خاتمی در بخش‌هایی از حاکمیت با وجود پیروزی گزینه آنها ادامه دارد، رئیس مجلس یکی از پشتوانه‌های مهم دولت یازدهم برای حل مسائل مردم در نظام است؛ از همین‌رو به نظر می‌رسد که ایجاد شکاف بین لاریجانی (اصولگرایان میانه‌رو) و دولت روحانی، بازی حساب‌شده افراطیون برای زمین‌گیر کردن دولت و تضعیف رئیس مجلس و پیش بردن برنامه‌های خود است.

به هر تقدیر اعتدال‌گرایان باید بدانند به رغم پیروزی در انتخابات 24 خرداد، همچنان بخش‌های قدرتمندی بر تداوم قدرت افراطیون اصرار دارند و دولت روحانی نیز گردنه‌های سختی از جمله «معرفی» و «رای» به کابینه را پیش رو دارد.» /ایسنا