اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امکان پیش بینی نتیجه مذاکرات وجود ندارد؛ شانس موفقیت گفتگوها 50-50 است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

ایتارتاس:
امکان پیش بینی نتیجه مذاکرات وجود ندارد؛ شانس موفقیت گفتگوها 50-50 است / تمدید مذاکرات منتفی نیست / جان کری پس از 25 ژوئن به وین سفر می کند

یک منبع دیپلماتیک در مصاحبه با ایتارتاس گفت در حال حاضر هیچ پیش بینی دقیقی نمی توان برای نتیجه دور کنونی مذاکرات ایران و شش مذاکره کننده بین المللی ( آمریکا ، روسیه ، فرانسه ، چین ، انگلیس و آلمان ) مطرح کرد.

به گزارش انتخاب، این منبع دیپلماتیک افزود :« اگر به مسائل موجود نگاهی واقع بینانه داشته باشیم متوجه می شویم که شانس موفقیت این مذاکرات 50 - 50 است.»

وی تاکید کرد مذاکراتی که جریان دارد یک چانه زنی واقعی است و هیچکس جرات ندارد با قطعیت بگوید دو طرف به موفقیت دست خواهند یافت یا خیر.

همه هیئت هایی که وارد وین شده اند اولویت های خاص خودشان را دارند. برخی از آنها خواستار دستیابی به موافقتنامه و برخی دیگر نیز به دنبال تامین منافع ملی خودشان هستند.

این منبع تمدید مذاکرات به پس از ضرب الاجل 30 ژوئن را در صورت لزوم منتفی ندانست.

در همین حال مدیران سیاسی ایران ، آمریکا و اتحادیه اروپا در وین گردهم آمده اند تا رایزنی هایی را درباره برنامه هسته ای ایران برگزار کنند. هیئت های روسی و چینی نیز روز جمعه به آنها ملحق خواهند شد.

ایران و گروه پنج به اضافه یک کمتر از دو هفته برای دستیابی به موافقتنامه ای نهایی درباره برنامه هسته ای ایران فرصت دارند. دو طرف همچنین برسر متن سند نهایی اختلاف هایی دارند.

یک منبع در یکی از هیئت های دخیل در مذاکرات به ایتارتاس گفت این اختلاف ها به دسترسی کارشناسان بین المللی به تاسیسات و کارشناسان فعال در صنعت هسته ای ایران و همچنین بخش هایی از برنامه غنی سازی اورانیوم این کشور و روند لغو تحریم ها مربوط می شود.

وی افزود با این حال دو طرف تلاش خواهند کرد مواضع خودشان را نزدیک تر و زمینه را برای ورود وزیران امور خارجه ایران و گروه پنج به اضافه یک فراهم کنند.

این منبع اضافه کرد: نشست وزیران امور خارجه ایران و شش قدرت جهان ( پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به اضافه آلمان ) پس از 25 ژوئن می تواند برگزار شود زیرا پزشکان در حال حاضر به جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اجازه سفرهای خارجی را نمی دهند.

این منبع دیپلماتیک افزود برنامه های کری پس از شکستگی پای وی تغییر کرد اما وی خواستار آن است که بتواند هرچه سریعتر به وین سفر کند.

 

اخبار سیاست خارجی - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
امکان جعل ایران چک 50 هزار تومانی وجود ندارد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شانس برگشتن نتیجه 50 درصد است


رامین طباطبایی قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ تاکید می‌ کند شانس ایران برای پیروزی در داستان دوپینگ بازیکن عراق بیش از 50درصد نیست.

ورزش سه: رامین طباطبایی قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ تاکید می‌ کند شانس ایران برای پیروزی در داستان دوپینگ بازیکن عراق بیش از 50درصد نیست.

او می‌ گوید با توجه به اینکه فیفا دوپینگ بازیکن عراقی را تایید کرده، ما به این پرونده امیدورانه تر نگاه می‌ کنیم و امیدواریم رای کمیته انضباطی ای اف سی به سود ایران باشد.

او در توضیح این موضوع که چگونه ممکن است رای به سود تغییر کند می‌ گوید: احتمال اینکه نتیجه بازی تغییر کند، 50 درصد است که البته شانس پایینی نیست. ما امیدواریم بتوانیم حقمان را از فیفا بگیریم اما اگر نشود، این حق را داریم که به دادگاه بین المللی کاس شکایت کنیم. تمام تلاشمان این است که بهترین اتفاق برای ایران بیافتد.