اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امام(ره) همواره سعي در تقسيم قدرت داشت



 

 

 

امام(ره) همواره سعي در تقسيم قدرت داشت

 

آرمان‌هاي بنيانگذار انقلاب؛ دو دهه پس از عروج

پزشكيان:امام(ره) همواره سعي در تقسيم قدرت داشت

در جامعه فعلي مشكلاتي همچون فقر،حاشيه نشيني و محرومين وجود دارد و اين در حاليست كه امام بر حل اين مشكلات تاكيد بسيار زيادي داشت/جامعه فعلي با آرمان‌هاي حضرت امام(ره) فاصله دارد

يك عضو فراكسيون خط امام(ره)گفت::امام همواره سعي در تقسيم قدرت داشت.
مسعود پزشكيان نماينده تبريز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا در ارتباط با آرمان‌هاي مغفول مانده حضرت امام(ره)در جامعه فعلي گفت:آنچه كه امام همواره به دنبال ايجاد وحدت در جامعه بود و تاكيد بر شكل گيري استقلال،آزادي و جمهوري اسلامي داشت.
وي با تاكيد بر اينكه جامعه فعلي از آرمان هاي امام(ره)فاصله دارد،تاكيد كرد:در جامعه فعلي مشكلاتي همچون فقر،حاشيه نشيني و محرومين وجود دارد و اين در حاليست كه امام بر حل اين مشكلات تاكيد بسيار زيادي داشت.
به گفته اين نماينده مجلس پس از اتمام جنگ تحميلي لازم بود كه براي حل اين مشكلات اقدامات اساسي صورت گيرد اما هنوز اقدامات موثري براي رسيدن به آرمان‌هاي امام در سطح جامعه شكل نگرفته است.
اين عضو فراكسيون خط امام(ره)مجلس با بيان اينكه «استقلال،آزادي و جمهوري اسلامي»هر سه در كنار يكديگر جامعه را تثبيت مي‌كند،خاطرنشان كرد:اسلام بدون استقلال و جمهوري تحقق پيدا نخواهد كرد و اين سه مولفه تنها در كنار يكديگر معنا پيدا خواهند كرد.
پزشكيان ادامه داد:در شرايط فعلي بعضا مشاهده مي‌شود كه هر كسي يك گوشه از اين شعار را مي‌گيرد و بر آن تاكيد مي‌كند و مي‌توان گفت مشكلاتي كه در چند وقت اخير براي برخي گروه‌هاي سياسي به وجود آمد به همين علت بود.
وي معتقد است كه امام خميني(ره)همواره با رهنمودهاي خود جامعه را هدايت مي‌كرد و هيچ گاه از كسي به شكل مستقيم نام نمي‌برد.
پزشكيان با اشاره با ماجراي بني صدر و خلق مسلمان يادآور شد:در اين مباحث نيز امام خميني(ره)حتي به بني صدر نيز توصيه به توبه و بازگشت كرد و حتي در يك سخنراني هم از كسي به شكل مستقيم نام نمي‌برد.
وي تقسيم قدرت را از ديگر خصوصيات امام(ره)دانست و گفت:امام همواره سعي در تقسيم قدرت داشت و جناح‌ها را حس مي‌كرد...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
قبر همسر گرامی امام خمینی (ره) در جوار ضریح امام (ره)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هاشمی رفسنجانی:مخالفان امام (ره) به باندهای قدرت راه پیدا کرده اند



آیت الله هاشمی رفسنجانی:

مخالفان امام (ره) به باندهای قدرت راه پیدا کرده اند/ باید تلاش كنیم كه تفسیری هر چه مردمی‌‌تر از "اصل ولایت فقیه" ارائه دهیم

متأسفانه امروز اخلاقیات اسلامی، آسیب جدّی دیده به نحوی كه دروغ، تهمت، شایعه‌سازی، غیبت و ریاكاری متأسفانه آن هم در نزد برخی مدعیان ارزش‌مداری به راحتی ترویج می‌شود كه باید توجه داشت این امور ضد فرهنگ‌هایی است كه اگر از آن جلوگیری نشود، دیر یا زود آثار سوء آن به جامعه باز خواهد گشت.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با جمعی از فعالان جوان و دانشجویان استان البرز با تشریح روند مبارزه حضرت امام(ره) و نیروهای مؤثر در انقلاب اسلامی به خصوص طیف مذهبی با رژیم طاغوت گفت: مخالفان حكومت اسلامی و ولایت فقیه از قبل از انقلاب زمانی كه مبارزه با شاه به مرحله خطر و جانفشانی رسید، تحت عنوان «ولایتیون» با برنامه و اعتقادات حضرت امام برای مبارزه و تشكیل حكومت اسلامی به مخالفت پرداختند.

به گزارش سرویس سیاسی «انتخاب» ؛ وی تصریح كرد: «ولایتیون» اعتقاد داشتند تا ظهور امام عصر(عج) هیچ پرچمی تحت عنوان حكومت اسلامی به خصوص با نام اهل بیت(ع) نباید برافراشته شود كه همین امر امام(ره) را بر آن داشت تا با تدریس درس ولایت فقیه در نجف این طیف را به حاشیه براند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینكه، نظر منفی بنیانگذار جمهوری اسلامی با این طیف تا پایان عمر ادامه داشت، تصریح كرد: متأسفانه این طیف با نفوذ به برخی باندهای قدرت توانستند تحت شعارهای ظاهرالصلاح و اسلامی و البته عملكردهای ضداسلامی خود، ضربات خود را به انقلاب، نظام اسلامی و به خصوص ركن اساسی آن یعنی ولایت فقیه وارد آورند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، نظام نوپای جمهوری اسلامی را اولین نظام متكی بر مكتب اهل بیت(ع) پس از رحلت رسول خدا(ص) عنوان كرد و گفت: گرچه این نظام جوان و نوپا بدون نقص نبوده، اما از همان ابتدا الهام‌بخش و امیددهنده ملت‌های مسلمان دربند بود و همین امر استكبار را از نفوذ و ظرفیت جمهوری اسلامی به وحشت افكند.

ایشان افزود: نباید اجازه داد برخی عملكردهای سوء این امید و جلوه را كم‌فروغ كند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنانش ساختار و اصول حاكم بر قانون اساسی جمهوری اسلامی را مترقی خواند و تصریح كرد: البته این به این معنا نیست كه نقص و ایرادی به برخی از این اصول وارد نیست، اما بنیان، اساس و ساختار نظام جمهوری اسلامی اگر كامل، جامع و به دور از سلایق و علائق شخصی و گروهی اجرا گردد، پاسخگوی بسیاری از خواست‌ها و نیازهای جامعه اسلامی ایران است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، عملكردهای سلیقه‌ای و برداشت‌های شخصی و براساس منافع گروهی از قانون و اصول قانون اساسی را ضعف و ظلمی بزرگ به نظام اسلامی خواند و تصریح كرد: اگر همان‌گونه كه اصول مربوط به حقوق حكومت و حاكمیت در قانون اساسی مورد توجه قرار می‌گیرد، بخش حقوق ملت هم مورد توجه و تاكید قرار گیرد، جامعه و نظامی مشاركت‌جو، پویا، فعال و معتمد و امیدوار به آینده، همراه با پیشرفت و توسعه درخور نظام متكی بر مكتب تشیّع و اهل بیت(ع) خواهیم داشت. زیرا مردم وفادار به انقلاب و نظام اسلامی بسیارند و باید زمینه حضور و بروز آنها در فضایی سالم و سازنده فراهم شود.

آیت الله هاشمی اخلاقیات اسلام را بسیار عمیق دانست و گفت: نباید اخلاقیات در اموری سطحی و شعاری دیده شود، بلكه در متن و بطن جامعه وجود دارد و باید به آن توجه كرد.

وی افزود: متأسفانه امروز اخلاقیات اسلامی، آسیب جدّی دیده به نحوی كه دروغ، تهمت، شایعه‌سازی، غیبت و ریاكاری متأسفانه آن هم در نزد برخی مدعیان ارزش‌مداری به راحتی ترویج می‌شود كه باید توجه داشت این امور ضد فرهنگ‌هایی است كه اگر از آن جلوگیری نشود، دیر یا زود آثار سوء آن به جامعه باز خواهد گشت.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اصل ولایت فقیه را كانون مركزی قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی خواند و تأكید كرد: باید در عمل برای حفظ نظام جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه بكوشیم و البته تلاش كنیم كه تفسیری هر چه مردمی‌‌تر از این اركان در اختیار جامعه قرار دهیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، شكل‌گیری احزاب نیرومند، مشاركت فعال آنان در عرصه‌های مختلف، انتخابات آزاد، فضای باز سیاسی، سیاست خارجی مثبت براساس همكاری‌های متقابل بین‌المللی و كاستن از فضای  كنونی را راههای عملی برون‌رفت از معضلات و مشكلات خواند و به جوانان و دانشجویان توصیه كرد همواره با امید و نشاط به فعالیت خود ادامه داده چرا كه آینده از آن مردم آگاه، عالم و امیدوار است.

در ابتدای این دیدار آقای اسماعیل محمدی به تشریح فعالیت‌های «جوانان فعال استان البرز» پرداخت و با اشاره به لزوم مشاركت جوانان و دانشجویان در سرنوشت و آینده كشور از مسئولان امر خواستار ایجاد فضای كار و فعالیت تشكیلاتی و صنفی برای فعالان كشور شد.

همچنین تعدادی از حاضران در جلسه سؤالات خود پیرامون مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی كشور را مطرح و خواستار ارائه رهنمودهای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این زمینه شدند./انتخاب