اخبار
2 دقیقه پیش | عکس: استهلال ماه مبارک رمضانهمزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ... |
2 دقیقه پیش | تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریموزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که میتواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام میشود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ... |
امام جمعه بندرعباس: باید به آقای مشایی بگوییم که "اسفندیار دست از رستم بردار ما علی داریم"
امام جمعه بندرعباس:
باید به آقای مشایی بگوییم که "اسفندیار دست از رستم بردار ما علی داریم"
نماینده ولی فقیه در هرمزگان تشخیص قانونمدار و قانونگریز را مهمترین نیاز فضای انتخاباتی دانست و گفت: عوامل فتنه جدید به دنبال احیای نام رستم، کوروش و داریوش هستند.
به گزارش فارس، آیتالله غلامعلی نعیمآبادی امروز در آیین نخستین یادواره شهدای دهستان کریان نقش یادوارههای شهدا را در ایجاد معنویت در جامعه غیر قابل انکار خواند و بیان کرد: ترویج معنویت تنها یکی از آثار این محافل است.
وی خطاب به برخی که برگزاری یادواره شهدا را بینیاز میدانند، ابراز داشت: این نگرش تنگنظرانه نوعی مصیبت است که از نگاه صرف به مادیات و بیتوجهی به معنویات سرچشمه میگیرد.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اینکه هر سال بیش از 20 میلیون زائر حرم امام سوم شیعیان را زیارت میکنند افزود: این حجم زائر، روح انسانهای آزاده را زنده میکند و در پمپاژ معنویت و اصلاح جامعه نقش اساسی دارد.
وی همچنین گفت: مساجد، تکایا، حسینیهها، مجالس عزاداری و اطعام دادن به یاد اهل بیت (ع) و برگزاری یادواره شهدا فضای جامعه را روحانی میکند.
امام جمعه بندرعباس با طرح این پرسش که اگر عاشورا و فاطمیه نباشد جامعه به چه سمتی حرکت میکند، مجالس و محافل معنوی را مانعی برای نفوذ حرکات ناسالم در جامعه ذکر کرد و گفت: برکات و آثار مجالس معنوی باید مورد توجه آحاد مردم باشد.
نعیمآبادی برگزاری یادواره شهدا را موثرترین راه برای اصلاح جامعه در برهه کنونی دانست و تصریح کرد: امور معنوی در ایجاد امنیت اجتماعی و اخلاقی نیز تاثیر مستقیم دارد.
وی در ادامه با بیان این مطلب که عدهای که فکر میکنند رزمندگان و شهدا ناآگاهانه به جبههها رفتند خود گمراه و ناآگاه هستند، افزود: وصیت نامه شهدا بیانگر اوج اندیشه آنان است و نهایت آگاهی و بصیرت در آن هویداست.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان تجلیل از مقام شامخ شهیدان و عمل به وصیتنامه آنان را تکلیف آحاد جامعه عنوان کرد و افزود: شهدا عدد صحیح ایران اسلامی هستند که استکبار جهانی از آن هراس دارد.
وی شهیدان را فخر و اعتبار کشور معرفی کرد و اظهار داشت: شهدا کسانی هستند که نه برای نان و نه برای نام بلکه تنها برای اسلام به میادین جبهه و جنگ رفتند.
امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و با حساس خواندن این دوره از انتخابات ابراز داشت: در انتخابات باید اسلام محور انتخاب باشد و گوش به فرمان رهبری بود.
وی با ذکر راههای جلوگیری از فریب در انتخابات، گفت: "اگر به دنبال این هستیم که سرمان کلاه نرود باید کلاهشناس باشیم."
نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه در انتخابات مجلس نیز برای آگاهیبخشی به مردم شعاری را مبنی بر "کبابهای کاندیدا را بخورید و به آنها رای ندهید تا کباب شوند" و لزوم شناخت کاندیدای اصلح را مطرح کرده است، گفت: حال نیز باید به آقای مشایی بگوییم که "اسفندیار دست از رستم بردار ما علی داریم".
نعیم آبادی در ادامه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دو سال گذشته پیرامون در راه بودن فتنهای بزرگتر از فتنه 88 اشاره کرد و گفت: مردم علاوه بر شناسایی صاحبان فتنه باید به معیارها دقت کنند.
وی عنوان کرد: قانونمداری و قانونگریزی نخستین گام و معیار برای شناخت صاحبان فتنه است.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری قانونمداری را عامل تضمین کننده سلامت جامعه ذکر کرد و افزود: مدیریت انتخابات فقط با قانون است چرا که قانون با گذر از مجلس در نهایت از مردم است.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان افزود: کسانی که در انتخابات به دنبال کشاندن مردم به خیابانها هستند از صفینیان هستند و بدانند که ملت ایران به آنان رای نخواهند داد.
نعیمآبادی استفاده غلط از نام مردم را فریب برشمرد و بیان کرد: کسانی که شعار "انتخابات را مردم مدیریت میکنند و مدیریت آن با مردم است" را سر میدهند افرادی فریبکار و توطئهگر هستند.
وی تاکید کرد: مردمیترین چهره نظام، رهبر معظم انقلاب است که مردم به شخصیت ایشان عشق میورزند و افتخار میکنند.
وی تشخیص قانونمدار و قانونگریز را مهمترین نیاز فضای انتخاباتی دانست و گفت: عوامل فتنه جدید به دنبال این هستند تا فریب را از مسیر ملیگرایی و احیا نام رستم، کوروش و داریوش آغاز کنند.
امام جمعه بندرعباس با نقل ابیاتی از شعر سعدی، تصریح کرد: مردم ایران به علی (ع) عشق میورزند و محبت محمد (ص) و آلش را به هیچ چیز عوض نمیکنند.
وی که به عنوان سخنران ویژه یادواره شهدا در دهسان کریان میناب سخن میگفت همچنین اطاعت از ولایت فقیه و مقام معظم رهبری را بر آحاد جامه واجب و لازم دانست و افزود: اطاعت با ارادت راهش جداست و مملکت با ارادت درست نمیشود.
دهستان کریان جز بخش مرکزی میناب است که چهار شهید جنگ تحمیلی، یک شهید سانحه هواپیمایی دارد و دو شهید را در درگیری با اشرار مسلح تقدیم انقلاب و نظام کرده است.
در این آئین که در جوار حسینیه امام حسین (ع) کریان برگزار شد امام جمعه میناب، نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل امور روستایی استانداری هرمزگان، فرماندار میناب، خانواده معظم شاهد و ایثارگر و جمعی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند./فارس
ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟
خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :
«ملاحسنی» امامجمعه ارومیه: مادامی که کلاشینکف در دست ماست اجازه نمیدهیم که فتنه گران دوباره برگردند
امامجمعه ارومیه: مادامی که کلاشینکف در دست ماست اجازه نمیدهیم که فتنه گران دوباره برگردند
فارس: امامجمعه ارومیه گفت: دولت خاتمی دولت اصلاحات نبود دولت افسادات بود؛ در آن دوره در رسانهها و روزنامهها توهین به امام و انقلاب و زیر سوال بردن مقدسات باب شد و لازم بود که با این افسادات مبارزه شود.
آیتالله حاج شیخ غلامرضا حسنی معروف به «ملاحسنی» نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه شهر ارومیه یکی از روحانیون مبارز و مجاهد در آذربایجان است زندگی نامه، فعالیتها و مبارزات وی گنجینه ارزشمندی از تاریخ انقلاب اسلامی در این استان را تشکیل میدهد به طوری که انقلاب اسلامی در این خطه بدون نام و یاد ملا حسنی معنا و مفهوم نخواهد داشت.
آنچه می خوانید گفتوگوی آدینه تهران با آیتالله حسنی است:
حضرت آیت الله حسنی از اینکه امروز جمعه پیش از خطبههای نماز وقت گرانبهای خود را به هفته نامه آدینه تهران اختصاص دادید کمال سپاسگزاری را دارم. میخواهم بحث را از سوابق مبارزاتی شما در پیش از انقلاب اسلامی آغاز کنم. حضرت عالی از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نماز جمعه را در ارومیه اقامه میکردید. برگزاری نماز جمعه دراوایل دهه چهل با چه محدودیتهایی همراه بود و چه کمکی به عمق گرفتن مبارزات در ارومیه میکرد؟
ما در مقابل امام جمعه شهر ارومیه که در آن زمان منصوب شاه بودند مثل افرادی مانند آقای میر و آقای زاهدی که مرتب در خطبهها شاه را دعا میکردند و مجیزگوی رژیم پهلوی بودند در منطقه خودمان و همچنین در روستای «بزرگ آباد» که زادگاه بنده است نماز جمعه برگزار میکردیم و مشکلات مردم در آن زمان که « لا تعد و لا تحصی» بود را متذکر میشدیم.
رژیم مخالفتهای زیادی با این نماز جمعهها میکرد و حتی در مقطعی اسلحه بنده را نیز گرفتند. جمعه ها قبل از برگزاری نماز جمعه اهل نماز اول صبح جمع می شدند و برای کمک به باغات پیرزنان و نیازمندان، برای عمران و آبادی روستا و ... با بیل و کلنگ حرکت می کردند و ظهر هنگام نماز مجددا به مسجد روستا برمی گشتند. آن روزها در کنار مسجد انبار زکات داشتند و روحیه خاصی بر نمازگزاران حاکم بود که اقامه نماز جمعه را بسیار لذت بخش می کرد چرا که برگزاری نماز موجب کمک به محرومین و مستضعفین، آبادی و عمران روستا می شد.
حضرت عالی همواره یکی از نقاط اتکای مردم در مقابل جریانات تجزیه طلب مثل احزاب کموله و دموکرات و... بعد از پیروزی انقلاب بودید. فکر میکنید چرا تجزیه طلبان بعد از پیروزی انقلاب به اهداف خود نرسیدند و ارزیابی شما از وضعیت این گروه ها در شرایط کنونی چیست؟
به نظر من مهمترین عامل در ناکامی تجزیه طلبان اتحاد و وحدتی است که در بین ملت ایران اعم از شیعه و سنی حضرت امام خمینی(ره) و امام خامنهای ایجاد کردهاند. ما در اوایل انقلاب مطیع صرف فرامین امام بودیم و اوامر ایشان را به هر قیمت اجرا میکردیم. ما اولین کسانی بودیم که به فرمان امام خمینی(ره) بسیج را در ابتدای انقلاب تشکیل دادیم.
حتی باید بگویم پیش از پیروزی انقلاب نیز یک گروه مسلح شبیه بسیج تشکیل داده بودیم که مطیع اوامر امام خمینی(ره) بودند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قرار شد بنده به اتفاق جمعی از علما خدمت حضرت امام خمینی برسیم. روز ملاقات من احساس کردم که محافظین و اطرافیان حضرت امام مخالفند که من مسلح خدمت ایشان شرفیاب شوم.
علاقه من به امام به حدی بود که ما دیوانه ایشان بودیم. اما این علاقه با زمین گذاشتن اسلحه جور در نمیآمد. مرحوم حاج احمد آقای خمینی خدمت امام رسیدند و عنوان کرده بودند که نظر حسنی این است که مسلح خدمت شما بیاید. امام در پاسخ به حاج احمد آقا سه بار فرموده بودند: بگذارید بیاید بگذارید بیاید بگذارید بیاید. امام فرموده بودند که من ایشان را از قبل انقلاب میشناسم. وقتی خدمت ایشان رسیدم حضرت امام در آن جمع فرمودند: ما هم مثل حسنی باید مسلح شویم.
در دوره اصلاحات خطبههای تند و آتشین شما در نقد عملکرد برخی مسئولین مورد توجه بسیاری از رسانهها بود. آیت الله حسنی در این دوره خط مقدم دفاع از انقلاب و مردم است. اما در دولت آقای احمدی نژاد به مراتب این انتقادات کم رنگ تر شده است. چه تفاوتی بین دولت احمدی نژاد و خاتمی میبینید که شما از این دولت کمتر انتقاد میکنید؟
تفاوت دولت احمدی نژاد و خاتمی از زمین تا آسمان است. دولت احمدی نژاد یک دولت اصولگراست و من همین الان هم به احمدی نژاد علاقه دارم. اگر علاقه نداشتم حتما مبارزه میکردم. خدماتی که آقای احمدی نژاد مخصوصا در سفرهای استانی به شهرهای مختلف و روستاها انجام داده است در تاریخ انقلاب کم نظیر است. احمدی نژاد در هفت سال گذشته شب و روز برای عمران و آبادانی کشور تلاش کرده است.
در این دولت توجه به محرومین و مستضعفین بسیار پر رنگ شد. اما دولت آقای خاتمی دولت اصلاحات نبود دولت افسادات بود. در آن دوره در رسانهها و روزنامه ها توهین به امام و انقلاب و زیر سوال بردن مقدسات باب شده بود و لازم بود که با این افسادات مبارزه شود.
یعنی شما تمام عملکرد دولت احمدی نژاد را تایید میکنید و کلیه عملکرد خاتمی را رد؟
البته به تمام معنا نه! ولی بعضی مسائلی که اطراف رئیس جمهور پیش آمده باید مراقبت بیشتری شود. بنده تذکراتی را به شکل خصوصی به آقای احمدی نژاد و کسانی که میتوانند حرف های ما را به ایشان برسانند دادهام. ما تذکرات لازم را به موقع دادهایم.
صف شکنی حضرت عالی و پیشتازی شما در دوره اصلاحات سبب شده بود که جریاناتی رو به ترور شخصیت شما بیاورند. و حتی یک سایت به همین منظور راه بیندازند. اما شخصیت شما نه تنها ترور نشد بلکه آنهایی که چنین رویایی در سر داشتند سر در آخور بیگانگان دارند. فکر میکنید علت این هجمههای ناجوانمردانه چه بود؟
البته فقط ترور شخصیت نبود آنها حتی قصد ترور فیزیکی من را هم داشتند. من حمایت از انقلاب، ولایت فقیه، امام خمینی و امام خامنهای را تکلیف خودم میدانم. همین حمایت صریح علت این حملهها بود. من تصور میکنم که اینها عوامل استکبار بودند. مبارزات من با این جریانات منحرف منطقی بود.
ملت در حماسه نهم دی جواب تمام یاوه گوییها را دادند. شعارهای مردم در نهم دی گواهی بر مبارزات من با این جریانات منحرف در دوره اصلاحات بود. من امروز به این نتیجه رسیدم که اگر آن روز بالاتر از این مطالب را هم میگفتیم جا داشت.
این روزها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری برخی جریانات ساختار شکن و فتنه گر رویای بازگشت به قدرت را دارند و به گونهای طلبکارانه اظهار نظر میکنند که گویی نظام باید توبه کند و نه آنها یا نظام برائت بجوید و نه آنها. فکر میکنید این توهم که نظام بار دیگر بخواهد زمینه را برای حضور مجدد فتنه گران فراهم کند محقق میشود؟
خیر! مگر ماها بمیریم که فتنه گران دوباره برگردند. مادامی که کلاشینکف در دست ماست اجازه نمیدهیم که فتنه گران و آنهایی که دستشان در دست بیگانگان بود و هنوز هم هست در سرنوشت انقلاب دخالت کنند.
راز اسلحهای که همیشه در دست شما بوده و هست چیست؟ آیا در اسلحه شما فشنگ هم هست؟ فکر نمیکنید یکی از دلایلی که امروز مسلمانان در برخی مناطق تحت ظلم و ستم هستند این است که در تفنگهای آنها فشنگی نیست؟
امام خمینی(ره) جواب این سوال را دادند که به خود بنده فرمودند ما باید مثل حسنی مسلح باشیم. استان ما یک استان ویژه است. ما مرزداریم. بنده از دوران کودکی، نوجوانی و جوانی با اسلحه مانوس بودهام. در همیشه زندگی مسلح بودهام و الان هم در خطبههای نماز جمعه با اسلحه حاضر میشوم. حتی شبها هم که میخوابم اسلحه زیر بالش من است.
شما یکی از ائمه جمعه هستید که علاوه بر نمایندگی ولی فقیه در استان از ابتدای انقلاب به کشاورزی هم مشغول بودهاید. با توجه به کهولت سن به نظر میرسد دیگر کشاورزی نمیکنید. آیا فرزندانتان این مسئولیت را بر عهده گرفتهاند؟
نخیر! الان هم من کشاورزی میکنم و دست برنداشتم. فرزندانم مشغولند من هم به مزرعه و باغات سرکشی میکنم. علاقه من به کشاورزی یک علاقه فطری است.
آیا امسال محصول خوبی هم برداشت کردید؟
الحمد لله محصولات هم خوب بوده است.
آیا از عملکرد دولت در زمینه کشاورزی راضی هستید؟
خیر! از عملکرد دولت در زمینه کشاورزی راضی نیستم. کشاورزی زیربنای کشور ماست. دولتمردان باید بیش از اینها به کشاورزی بها بدهند. بعضی مسئولین ما روبنایی به مسائل کشور نگاه میکنند ما باید زیر بنایی مشکلات را حل کنیم.
یکی از آرزوهای همیشگی شما آباد کردن کویر و و تبدیل زمینهای بایر کویر به زمین کشاورزی بوده است. خوب امروز دولت برنامههایی برای انتقال آب دریای خزر به کویر دارد. فکر میکنید برنامههای دولت در این زمینه به نتیجه برسد؟
ان شاء الله میرسد. چون کار خیر و یک اقدام زیربنایی است. امیدوارم که با همت مسئولین به نتیجه برسد.
در خصوص دریاچه ارومیه گلایههای زیادی از جانب شما و جناب حجت الاسلام و المسلیمن فخری امام جمعه موقت ارومیه در رسانهها منعکس می شود. شما فکر میکنید علت این بحران و راهکار برای حل آن چیست؟
یک سری عوامل مختلف در رابطه با کم شدن آب دریاچه ارومیه وجود دارد. مهمترین آنها خشک سالی و عدم بارش برف و باران است که ان شاء الله خداوند این نعمت عظیم را نازل کند. عامل مهم دیگر جمع آوری آبهای روان توسط سدهایی است که بر روی رودخانههای منتهی به دریاچه زده شده است. من اوایل انقلاب به مسئولین گفتم به دریاچه ارومیه رحم کنید.
سدها به گونهای باشد که به دریاچه صدمهای نزند اما برخی مسئولین گوش شنوا نداشتند. امروز به نظر من مهمترین راهکارها اولا دعا برای نزوال بارشهای رحمت الهی است.ثانیا رها کردن آب از پشت سدها به سمت دریاچه است. دولت باید به این مسئله بیشتر توجه کند و از آب رودخانههای دیگری مثل رودخانه ارس برای تغذیه دریاچه باید استفاده کرد.
شما بارها فرمودهاید در مورد انقلاب با کسی شوخی ندارید حتی اگرآن فرد پسرتان باشد. موضوع اعدام فرزندتان «رشید حسنی» در سالهای اول انقلاب و افشای محل اختفای وی توسط شما گواهی بر این مدعاست. اولا هیچ وقت از اعدام پسرتان احساس پشیمانی نکردید؟ ثانیا فکر میکنید چرا برخی خواص وقتی پای فرزندان و خانواده شان وسط میآید علی رغم سالها مبارزه برای انقلاب اما به یک باره در امتحان و ابتلای الهی دچار تردید میشوند و نمیتوانند سربلند بیرون بیایند؟
خیر! این کلام امام علی(ع) است که میفرماید ما در زمان حضرت رسول اکرم(ص) به گونهای پرورش یافتیم که اگر خانواده مان یا اقواممان احیانا در مقابل اسلام و انقلاب پیامبر(ص) قرار می گرفتند آنها را رد میکردیم. اسلام و ادای تکلیف برای ما مهم است. قرآن کریم درباره عموی پیامبر میفرماید "تَبَّت یَدَا أَبی لَهَبٍ وَ تَب" خود پیامبر با خیلی از اقوام و طایفه قریش اینگونه عمل کردند
خوب! پاسخ سوال دوم
کدام سوال؟
اینکه چرا برخی خواص وقتی پای فرزندان و خانواده شان وسط میآید علی رغم سالها مبارزه برای انقلاب اما ...
پاسخ: (سکوت معنادار)
عصرایران