اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

امامزاده ای که جنازه ندارد اما زائر دارد!


در منطقه عجیرب واقع در بخش مرکزی شهرستان دزفول، بقعه‌ای به نام "سید نور" وجود دارد که اولاً جسدی در آن نیست و 60 سال قبل جنازه شخص سید نور را به نجف منتقل کردند، ثانیاً بعضی منسوبین این شخص با اقدامات خرافی و تصرف زمین‌های قبرستان اطراف و دعانویس‌ها، کارهای خرافی و دعوت مردم به زیارت این بقعه خالی، از مردم ساده دل اخاذی می‌کنند.

تابناک: در منطقه عجیرب واقع در بخش مرکزی شهرستان دزفول، بقعه‌ای به نام "سید نور" وجود دارد که اولاً جسدی در آن نیست و 60 سال قبل جنازه شخص سید نور را به نجف منتقل کردند، ثانیاً بعضی منسوبین این شخص با اقدامات خرافی و تصرف زمین‌های قبرستان اطراف و دعانویس‌ها، کارهای خرافی و دعوت مردم به زیارت این بقعه خالی، از مردم ساده دل اخاذی می‌کنند.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: وجود این بقعه علاوه بر ترویج خرافات در منطقه به وسیله‌ای برای تن پروری و عیاشی عده‌ای که خود را خادمان آن می‌دانند شده و به راهی برای زمین خواری توسط آنان تبدیل شده است.

متأسفانه علیرغم دستور سازمان اوقاف در سال 91 مبنی بر تخریب این بقعه جعلی و خرافی، اداره اوقاف شهرستان دزفول هنوز به وظیفه خود در این زمینه عمل نکرده است. اهالی منطقه خواستار اقدام فوری می‌باشند.


ویدیو مرتبط :
هر وقت جنازه بقیه را آوردید جنازه حمید را هم بیاورید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشهد اردهال امامزاده ای در کاشان



 

 

مشهد اردهال

 

 

حضرت سلطان علي بن امام محمد باقر (ع) يکي از چهار امامزادة معلوم النسب مدفون در ايران است. امام پنجم شيعيان در اوايل قرن دوم هجري به دعوت اهالي فين و کاشان، فرزندش علي را براي تبليغ دين اسلام و ارشاد مردم اين نواحي به منطقه مي فرستد.

 

 

خبر به گوش ارقم شامي که در آن زمان از طرف حکـام اموي، فرمانـرواي قم بود مي رسد.وي در سال ۱۰۶ هجري سپاهي را براي قتل حضـرت سلطان علي به منطقـه ميفرستد و آن حضرت سرانجام در يک جنگ نابرابر که ۱۳ روز طول کشيد، همراه يارانش در منطقه ييلاقي اردهال به شهادت مي رسد.

 

هرسال در دومین جمعه مهر ماه، اهالی شهر کاشان و روستاهای اطراف، درمشهد اردهال جمع می شوند تا در مراسمی با نام قالی شویان که نمادی از شستن خون علی بن محمد باقر است، شرکت کنند. آنها در این مراسم، در حالی که چوبهایی در دست دارند، قالی‌ای را در چشمه می شورند و به صحن حرم باز می گردانند.