اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افطار امسال با ربنای شجریان ... لطفا!


رییس جمهور جدید ایران انتخاب شد. احتمالا زمانی که این مطلب را می خوانید، نام حسن روحانی به عنوان رییس جمهور چهار سال آینده کشور اعلام شده و روی سکان دار کشور خواهد بود.

روزنامه تماشا: رییس جمهور جدید ایران انتخاب شد. احتمالا زمانی که این مطلب را می خوانید، نام حسن روحانی به عنوان رییس جمهور چهار سال آینده کشور اعلام شده و روی سکان دار کشور خواهد بود.

خیلی از اهالی موسیقی هم همگام با مردم ایران از این اتفاق خوشحال هستند و البته توقعاتی هم از دولت آینده دارند. در این گزارش توقعات یک خواننده و یک تهیه کننده با سابقه موسیقی کشور را از دولت آینده می خوانید، توقعاتی که بعضا خواست خیلی دیگر از مردم و علاقمندان به موسیقی نیز هست ...

محسن رجب پور، یکی از تهیه کننده های قدیمی حوزه موسیقی است که با اکثر دولت های بعد از انقلاب کار کرده است. او خیلی صریح در مورد توقعاتش از دولت آقای روحانی اظهارنظر می کند و به تماشا می گوید: «من فکر می کنم الان خیلی زود است که راجع به توقعاتمان از ایشان (آقای روحانی) صحبت کنیم. هیچ وقت به حوزه موسیقی بها داده نشده، حتی به اندازه ساخت یک عروسک بچگانه! این طبیعی است که در کشوری که براساس قوانین شرعی اسلام تصمیم گیری می شود، موسیقی رکن اصلی محسوب نشود اما این هم بی انصافی است که در کشوری که بیش از نیمی از جمعیت آن را جوانان زیر 30 سال تشکیل می دهند، اینقدر بی اهمیت به موسیقی نگاه کرد.»

افطار امسال با ربنای شجریان ... لطفا!

محسن رجب پور که انگار دل پری از وضعیت چند وقت اخیر داشته می گوید: «مردم ما بدون هیچ آسیب و اتفاقی شادی می کنند و دوست دارند حتی سختی هایی که تحریم های اقتصادی برایشان ایجاد کرده را فراموش کنند، یادشان برود سخت پول درمی آورند و ... مردم دوست دارند وقتی آفتاب غروب کرد و از کار فارغ شدند، به حداقل های رفتار اجتماعی و شاد بودن برسند.»

وی همچنین می گوید: «آقای روحانی یادش باشد موسیقی بلیت چرخه اقتصاد است. موسیقی نشاط غیرمستقیم در جامعه است. متاسفانه طی 20 ماه گذشته در حوزه فرهنگی، مخصوصا موسیقی اتفاقت ناخوشایندی را تجربه کردیم. از آنجایی که در صدر اسلام، صنعتی به نام سینما وجود نداشته، هیچ عالم دینی در مورد آن اظهار نظر منفی نمی کند اما از آنجایی که موسیقی ابزاری برای لهو و لعب ابوسفیان و خانواده اش بوده، بسیاری به موسیقی ایراد می گیرند. یادمان نرود که یکی از ابزارهای مهم حکمرانی در قرن بیست و یکم همین موسیقی است. این چیزی است که حکمران های ما هم می دانند اما هرگز به آن بها نمی دهند.»

مدیر برنامه های سابق بنیامین با بیان اینکه آقای روحانی تیغ دو لبه است، اضافه می کند: «دیروز که نتیجه انتخابات مشخص شد می خواستم مقاله ای بنویسم با این عنوان: سلام گروه فشار! چند سالی بود که این گروه ها فعالیت نداشتند اما فکر می کنم از این به بعد اوضاع طور دیگری خواهد بود. تا الان دایره مجوز دادن و خواندن کوچک بود و به همین دلیل تعداد غیرمجازها زیاد می شد اما از این به بعد دایره مجوز دادن زیاد می شود اما گیرهای غیررسمی مثل کنسل شدن کنسرت ها افزایش پیدا خواهد کرد. اگر آقای روحانی از همه ظرفیت ها و ابزارهای ریاست جمهوری خود برای صیانت از مجوزهایی که زیر مجمومعه هایش صادر می کنند، استفاده نکند، اوضاع شبیه مقطعی از ریاست آقای خاتمی خواهد شد که دولت مجوز می دهد اما توان حمایت از آن را ندارد. در واقع این موضوع می تواند آغاز دوباره ای باشد برای فعالیت آدم های خودسر در این کشور!»

رجب پور در پایان به تماشا می گوید: «آرزو می کنم آقای روحانی به عنوان مدیر اجرایی کشور به این واقعیت اشراف پیدا کنند که در جامعه ما بین خواست بدنه جامعه با چیزی که در این دو سه سال اخیر برای مردم تصمیم گیری شده، اختلاف نظر زیادی وجود دارد. باید این اختلاف نظر را کم کنیم.»

رضا صادقی: امیدوارم امسال با ربنای شجریان افطار کنیم


رضا صادقی یکی از مشهورترین خواننده های ایران است که در بین همکاران و هم نسل های خودش در موسیقی پاپ، حکم پیشکسوت را دارد و معمولا اظهارنظرهای جالبی در مورد سیاست های کلان فرهنگی در مورد موسیقی انجام می دهد. رضا صادقی در مورد توقعاتش از دولت تدبیر و امید می گوید: «انتظارات شخصی من از آقای روحانی و دولت ایشان این است که موسیقی را خیلی جدی تر از حضورش در سمینار، همایش و انتخابات و ... ببینند و به نوعی برای موسیقی به همان اندازه ای که از آن استفاده می شود، حرمت قائل باشند.»

رضا صادقی با بیان اینکه آقای روحانی مرد بسیار روشن و فهمیده ای هستند، ادامه می دهد: «وقتی دیدم آقای روحانی در برنامه تلویزیونی و در شرایطی که کمتر می توان از استاد شجریان حرف زد، با صلابت خاصی اسم استاد را آوردند و به مقام ایشان ادای احترام کردند، احترام خاصی برایشان قائل شدم. یکی از تاثیرگذارترین اتفاقات هر سرزمینی موسیقی است. آقای روحانی قطعا با دانشی که دارند درک می کنند که زبان موسیقی قدرتمندترین زبان تفاهم همه دنیاست. موسیقی قدرت خاصی دارد.»

آقای مشکی پوش صحبت هایش را اینطور ادامه می دهد: «از شخصی مثل آقای روحانی توقع دارم که در دولت خود فضای محترمی فراهم کنند تا بتوانیم خروجی قدرتمندی از موسیقی ایران به دنیا ارائه دهیم.»
خالق «وایسا دنیا» در پایان گفت و گو با تماشا هم می گوید: «به نظر من طی هشت سال گذشته فضای موسیقی خیلی باز شد و به نوعی بیشتر از آن چیزی که لازم بود، فضای موسیقی به دست هر نااهلی افتاد. فکر می کنم موسیقی در دولت آقای روحانی باید یک مقدار کانالیزه تر شود. محترم شمرده شدن موسیقی به طور رسمی در سرزمین من باعث می شود، برنامه ریزی ها مشخص تر شود. البته در هشت سالی که گذشت فضای خوبی بر موسیقی حاکم بود و نباید آن را کتمان کرد اما من از کسی مثل آقای روحانی توقع دارم که ساختاری که در موسیقی شروع شده است را با تدبیر ادامه دهند. ایشان قول دادند که دولت تدبیر و امید تشکیل دهند، ما روی قول ایشان حساب کرده ایم که این تدبیر در اتفاقات موسیقی دیده شود و به اهالی موسیقی این امیدواری را بدهد که در یک لحظه اتفاق شق القمری پیش نخواهد آمد که باعث گوشه نشینی هنرمندان شود.»

رضا صادقی در ادامه صحبت هایش با تماشا درخواست جالبی از آقای رئیس جمهور دارد و می گوید: «این خواسته چندین ساله من و احتمالا همه مردم ایران است که بتوانیم با صدای استاد شجریان افطار کنیم. امیدوارم امسال این موضوع محقق شود و ما یک بار دیگر، افطار را با صدای ربنای استاد شجریان تجربه کنیم و دوران پاک کودکی مان را با صدای ایشان مرور کنیم.»


ویدیو مرتبط :
نوای زیبای ربنای قبل از افطار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازگشت ربنای شجریان به سفره های افطار



اخباربازیگران,خبرهای هنرمندان,شجریان

مدیر شبکه یک سیما گفت: با توجه به صحبت‌های انجام گرفته، ماه رمضان امسال صدای ربنای استاد شجریان هنگام افطار از تلویزیون پخش می‌شود.

به گزارش صبا،سیدفضل‌الله شریعت پناهی، با اشاره به پخش صدای استاد «محمدرضا شجریان» از تلویزیون در ماه رمضان گفت: هفته گذشته، در جلسه مدیران سیما با ریاست آقای علی اصغر پورمحمدی صحبت‌هایی انجام گرفت مبنی بر اینکه که ماه رمضان امسال ربنای استاد شجریان از تلویزیون پخش شود.

شریعت پناهی ادامه داد: در آن جلسه؛ تصمیمی مبنی بر اینکه همه شبکه‌ها ربنا را پخش کنند یا یک یا چند شبکه خاص، گرفته نشده بود.

او همچنین با اشاره به تغییر معاون سیما و جایگزینی مرتضی میرباقری به جای علی اصغر پورمحمدی، گفت: باید منتظر ماند و دید که نظر معاون جدید سیما چیست؛ اما باتوجه به رابطه نزدیک آقای پورمحمدی و میرباقری؛ به نظر می‌رسد تصمیم آقای میرباقری نیز بر پخش ربنای استاد شجریان از تلویزیون باشد.

مدیر شبکه یک با بیان اینکه باید منتظر تصمیم قطعی معاون جدید سیما ماند، گفت: من فکر می‌کنم امسال صدای استاد شجریان پخش می‌شود.

شریعت پناهی همچنین با اشاره به برنامه‌های رمضانی شبکه یک گفت: شبکه یک در دوره ریاست آقای سرافراز بر صداوسیما، برنامه‌ریزی ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان را برای تولیدی‌ها و پخش زنده انجام داده بود اما با حضور آقای عسگری به عنوان رئیس جدید، ایشان ماموریت‌های جدیدی مثل ویژه برنامه‌های افطار به ما داد.

او یادآور شد: 50 درصد برنامه‌های ویژه رمضان شبکه یک تغییر کرده است و ما مترصد برگزاری جلسه‌ای با حضور آقای میرباقری؛ معاون جدید سیما هستیم تا برنامه‌های قطعی اعلام شود.