اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشای رسوایی ارتباط ترکیه با القاعده


پایگاه تحلیلی خبری المانیتور به نقل از ارتش ترکیه گزارش داد که سرویس اطلاعات ملی این کشور برای القاعده سلاح فرستاده است.

ایرنا: پایگاه تحلیلی خبری المانیتور به نقل از ارتش ترکیه گزارش داد که سرویس اطلاعات ملی این کشور برای القاعده سلاح فرستاده است.

براساس این گزارش، افشای اسناد رسمی محرمانه در مورد بازرسی از 3دستگاه کامیون متعلق به سرویس اطلاعات ملی ترکیه بار دیگر به شبهات در این مورد که آنکارا در سوریه شفاف عمل نمی کند، قدرت بخشید.

این اسناد نشان داد که از این کامیون ها برای انتقال موشک، خمپاره و مهمات ضد هوایی برای القاعده استفاده شده است.

اما مردم ترکیه نتوانستند این اسناد را در نشریات خبری مشاهده کنند، زیرا دولت ترکیه بی درنگ زمینه صدور یک حکم قضایی را فراهم کرد که انتشار اخبار مربوط به این رسوایی را منع می کرد.

زمانی که 'رجب طیب اردوغان' رییس جمهوری ترکیه، نخست وزیر این کشور بود، گفت که نمی توانید جلوی حرکت کامیون های سرویس اطلاعات ملی را بگیرید و کامیون ها را مورد بازرسی قرار دهید. وی همچنین اضافه کرد که این کامیون ها کمک های بشردوستانه را برای ترکمن ها منتقل کرده اند.

از آن زمان اردوغان و 'احمد داود اغلو' نخست وزیر کابینه اش در هر فرصتی اعلام کرده اند که این کامیون ها حامل کمک برای ترکمن ها بوده است.

'عزیز تاکجی' دادستان عمومی ترکیه که دستور بازرسی از کامیون ها را صادر کرده بود، از سمت خود برکنار شد و 13 سرباز دخیل در عملیات بازرسی نیز به اتهام جاسوسی محاکمه شدند.

اگرچه این رسوایی ترکیه را چند پاره می کند، اما دولت این کشور ترجیح داده است روی آن سرپوش گذارد.

دادگاهی در ترکیه کلیه رسانه های مکتوب، دیداری و اینترنتی را از گزارش در مورد عملیات توقف و بازرسی از کامیون ها منع کرد. همچنین کلیه مطالب آنلاین در مورد این مساله از روی خروجی سایت ها برداشته شد.


ویدیو مرتبط :
افشای طرح استراتژیک امریکا ضد ایران: توسط رهبر القاعده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افشای کمک مالی ترکیه به القاعده



اخبار بین الملل - افشای کمک مالی ترکیه به القاعده

در گزارش ژاندارمری آدانا هم‌چنین آمده است که حسین عونی جوش در میانه‌ ‌بازرسی، از این کار جلوگیری به‌عمل می‌آورد و می‌گوید که کامیون‌های یادشده براساس دستور نخست وزیر وقت، رجب طیب اردوغان، ارسال شده و وی مجاز به تفتیش آن‌ها نیست.

یک گروه هکر از ترکیه، در شبکه توئیتر با انتشار اسناد محرمانه‌ مربوط به گزارش ژاندارمری شهر آدانا، از چگونگی عملیات ارسال تسلیحات نظامی این کشور به شبکه‌ القاعده برای جنگ علیه بشار اسد در سوریه پرده برداشت.

به گزارش عصرخبر به نقل از دویچه وله، هکرهای ترک، اسناد سری دولتی مبنی بر توقیف کامیون‌های "سازمان اطلاعات و امنیت" این کشور در حساب توئیتری @LazepeM منتشر کردند.

بر اساس گزارش هک شده‌ حسین عونی جوش، استاندار استان آدانا، کامیون‌های این سازمان که به "میت" معروف است، برای گروه‌های افراطی مخالف دولت سوریه، سلاح و مهمات حمل می‌کردند.

تفتیش "غیرمجاز"
این اسناد نشان می‌دهند که عملیات بازرسی، زیر نظارت شمار زیادی از افسران و سربازان عالی‌رتبه و بر اساس حکم عزیز تاکجی، دادستان ترکیه انجام گرفته است.

 

اخبار,اخبار بین الملل , افشای کمک مالی ترکیه به القاعده

 
در گزارش ژاندارمری آدانا هم‌چنین آمده است که حسین عونی جوش در میانه‌ ‌بازرسی، از این کار جلوگیری به‌عمل می‌آورد و می‌گوید که کامیون‌های یادشده براساس دستور نخست وزیر وقت، رجب طیب اردوغان، ارسال شده و وی مجاز به تفتیش آن‌ها نیست.

اردوغان چندی بعد، در مصاحبه‌ای در این رابطه گفت که دادستانی حق ندارد بدون اجازه‌ وی و یا وزیر دادگستری كامیون‌هایی كه از سوی "میت" بارگیری شده، تفتیش کند. از این ‌رو عزیز تاکیج، بلافاصله از کار برکنار شد و افسران و سربازانی که در امر بازرسی دخالت داشتند، به اتهام جاسوسی مورد پیگرد قرار گرفتند.

به گفته‌ اردوغان کامیون‌های "میت"، حامل کمک‌های انسانی برای ترکمن‌های سوریه بودند. او فتح‌الله گولن، مقام مذهبی متنفذ ترکیه را که نامش پس از رسوایی مالی بزرگ ۱۷ دسامبر ۲۰۱۳ بر سر زبان‌ها افتاد، به عنوان "رهبر دولت موازی که علیه دولت وی توطئه می‌کند"، متهم کرد. اردوغان در جریان افشای این رسوایی و پس از استعفای چند وزیر، مجبور به ترمیم کابینه‌ خود شد.

واکنش دولت ترکیه
"اشپیگل ـ آنلاین" گزارش می‌دهد که دادستانی ترکیه چند ساعت پس از انتشار اسناد محرمانه‌ دولتی، حکم بستن حساب توئیتری @LazepeM را صادر کرد. هم‌چنین بر اساس رای دادگاهی در استانبول، تمام فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توئیتر در این کشور، در صورتی که محتوای مدارک دولتی منتشر شده را "محو نکنند"، غیرقانونی اعلام شده است. این رای در مورد تمام سایت‌هایی که دست به انتشار اسناد هک‌شده بزنند، نیز قابل اجرا است.

 

اخبار,اخبار بین الملل , افشای کمک مالی ترکیه به القاعده

 
نیروهای اپوزیسیون ترکیه، "حزب عدالت و توسعه" اردوغان را متهم می‌کنند که از نظر نظامی از داعش پشتیبانی می‌کند و به این ترتیب، به هرج ‌و مرج در منطقه دامن می‌زند.

کارشناسان معتقدند که افشای اسناد دولتی از سوی هکرهای ترک، بخشی از کارزار انتخابات پارلمانی سال ۲۰۱۵ ترکیه است. احتمال می‌رود که سمیه اردوغان، دختر رجب اردوغان نیز به عنوان یکی از نامزدهای حزب پدرش در این انتخابات شرکت کند.
اخبار بین الملل - عصرخبر