اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افشاگری عضو القاعده درباره 11 سپتامبر



اخبار,اخباربین الملل,القاعده


 اخبار بین الملل -  عضو القاعده: دو شاهزاده سعودی پول 11 سپتامبر را دادند

یک عضو زندانی القاعده  زبان به اعترافاتی درباره تامین مالی عملیات 11 سپتامبر 2001 از سوی دو شاهزاده سعودی گشوده و گفته است که پادشاهی عربستان سعودی برای قتل بیل کلینتون رییس جمهور اسبق آمریکا و همسرش هیلاری کلینتون برنامه ریزی کرده بود.

به گزارش ایرنا به نقل از بخش عربی شبکه سی ان ان، زکریا موسوی، فرانسوی تبار و عضو القاعده، که با اقرار به اتهامات خود در زمینه مشارکت در عملیات 11 سپتامبر 2001 در حبس ابد به سر می برد اتهاماتی را متوجه شخصیت هایی در سفارت عربستان سعودی در آمریکا کرد و گفت که عربستان سعودی علاوه بر تامین مالی عملیات 11 سپتامبر در طرح ساقط کردن هواپیمای رییس جمهور اسبق آمریکا، بیل کلینتون و همسرش دست داشت.

موسوی 46 ساله گفت که چند ماه پیش با یکی از مسئولان اطلاعاتی آمریکا دیدار کرده و اطلاعاتش را در اختیار او گذاشته است؛ اطلاعاتی که طرح ترور رییس جمهور پیشین آمریکا را در سفر او به انگلستان افشا می کرد.

در دو سند مکتوب، موسوی به صورت دستنویس اقرار کرده که در خلال آموزش پرواز خود در اوکلاهاما، با دو زن و مرد که هر دو شاهزاده سعودی بودند دیدار کرده و از آنها پول هایی را برای مجریان حملات 11 سپتامبر دریافت کرده است.

حملات 11 سپتامبر سلسله ای از حملات انتحاری ست که در 11 سپتامبر 2001، برابر با 20 شهریور 1380هجری شمسی به دست گروه تروریستی القاعده در خاک آمریکا انجام شد.

در صبح آن روز، 19 تن از اعضای القاعده، چهار هواپیمای تجاری - مسافربری را ربودند.

هواپیماربایان، دو هواپیما را در فاصله های زمانی گوناگون تعمداً به برج های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک زدند. در نتیجه این دو برخورد، همه مسافران به همراه عده بسیاری که در ساختمان ها حضور داشتند، کشته شدند. هر دو ساختمان، پس از دو ساعت به طور کامل ویران شدند و آسیب های زیادی به ساختمان های پیرامون زدند. گروه هواپیماربایان، هواپیمای سوم را به پنتاگون، واقع در ارلینگتون در ویرجینیا زدند. هواپیمای چهارم اما در زمینی نزدیک شنکسویل، در ایالت پنسیلوانیا، سرنگون شد.

این حملات بهانه مناسبی را برای اجماع سازی بین المللی از سوی جورج بوش رییس جمهور وقت آمریکا و اشغال عراق و افغانستان فراهم آورد.

به نظر می رسد تهدید داعش به حمله به عربستان و انتشار این اعتراف عضو زندانی القاعده از سوی سی ان ان، در راستای برنامه ریزی های امریکا برای آینده نظام پادشاهی عربستان باشد.

 

 اخبار بین الملل - ایرنا


ویدیو مرتبط :
یازدهم سپتامبر به نام القاعده به کام اسرائیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جریمه 6 میلیارد دلاری ایران و القاعده به خاطر حملات 11 سپتامبر!



جریمه 6 میلیارد دلاری ایران و القاعده به خاطر حملات 11 سپتامبر!

تا کنون در دادگاه های متعددی در آمریکا احکامی مشابه برای بازماندگان برخی حوادث تروریستی صادر شده است اما با توجه به تعهدات دولت آمریکا به ایران در قرار داد سال 1359 الجزایر ، دولت آمریکا به لحاظ حقوقی توان اجرایی کردن این احکام را ندارد.

قاضی دادگاهی در نیویورک روز گذشته رای به پرداخت 6 میلیارد دلار غرامت از سوی القاعده و ایران به قربانیان و بازماندگان حادثه تروریستی 11 سپتامبر داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

قاضی دادگاهی در نیویوک روز گذشته در حکم خود ایران و القاعده را به پرداخت 6 میلیارد دلار جریمه به 110 بازمانده واقعه 11 سپتامبر از جمله خانواده قربانیان و کادر پرواز 175 که به برج جنوبی " مرکز تجارت جهانی" در نیویورک کوبیده شد ، محکوم کرد.

این قاضی آمریکایی در حکم خود با استناد به نتایج تحقیقات کمیته بررسی حادثه 11 سپتامبر در کنگره ، ایران را متهم کرده است که در این حادثه نقش داشته است و رهبران ایران از ماه می 2001 از حمله قریب الوقوع القاعده به اهدافی مهم در خاک آمریکا اطلاع داشته اند.

همچنین دادگاه مدعی شده است که پس از حملات 11 سپتامبر ایران به فراری دادن تعدادی از اعضای ارشد القاعده از افغانستان و پناه دادن به آنها در خاک خود کمک کرده است.

ایران تمامی این اتهامات را رد می کند و خواستار تشکیل کمیته مستقل بین المللی برای بررسی واقعه 11 سپتامبر است ، چرا که از نظر ایران این حادثه ، اقدامی مشکوک بوده است ودولت آمریکا عامدانه  اطلاعات زیادی درباره حادثه 11 سپتامبر را ارایه نمی کند و یا به صورت وارونه ارایه می کند.

خانواده قربانیان حادثه 11 سپتامبر طبق حکم قاضی می توانند از دولت آمریکا بخواهند تا این مبلغ غرامت را از اموال و دارایی های بلوکه شده ایران در آمریکا پرداخت کنند.

گفتنی است تا کنون در دادگاه  های متعددی در آمریکا احکامی مشابه برای بازماندگان برخی حوادث تروریستی صادر شده است اما با توجه به تعهدات دولت آمریکا به ایران در قرار داد سال 1359 الجزایر ، دولت آمریکا به لحاظ حقوقی توان اجرایی کردن این احکام را ندارد./عصرایران