اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان کشوری



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: شیوه افزایش پلکانی حقوق برای بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری انتخاب شد.

به گزارش مهر، علی ربیعی گفت: بحث افزایش حقوق بازنشستگان کشوری با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی مورد مطالعه قرار گرفت و شیوه افزایش پلکانی برای بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری انتخاب شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این روش به منظور رفع تبعیض به کار گرفته شده است و به این ترتیب افرادی که دریافتی پایین تری دارند می توانند به یک نسبت مناسبی به دریافتی بالاتر دست پیدا کنند که این موضوع را از سال آینده از طریق سازمان بازنشستگی عملیاتی و اجرایی خواهیم کرد.

وی درباره مسکن اجتماعی گفت: از دیگر اقدامات دولت ایجاد مسکن اجتماعی است که وزارت تعاون به همراه وزارت راه این مهم را پیگیری می کنند.

وی یکی دیگر از برنامه های ششم توسعه را پیگیری سیاست های رفاهی از سوی نهادهای مدنی در کشور نظیر دهیاری ها و یا سازمان های غیردولتی ذکر کرد و گفت: طرح خوشه بندی مشاغل از مواردی است که در برنامه ششم توسعه پیگیری خواهد شد.

ربیعی ادامه داد: در این طرح مشاغل خرد و کوچک به شکل زنجیره در مناطق روستایی کشور با توجه به قابلیت های اقتصادی و اجتماعی این مناطق تنظیم می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اشاره به توزیع بسته امنیت غذایی از هفته آینده و اینکه در برنامه ششم توسعه این بسته به شکل هدفمندتر توزیع می شود، گفت: به غیر از زدودن فقر غذایی باید در جهت فقر آموزشی اقدام کنیم. هم اکنون ۹ میلیون نفر در کشور بیسواد مطلق هستند.


 اخبار اقتصادی  - مهر 


ویدیو مرتبط :
افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تشریح جزئیات افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان دولت از 20 تا 12 درصد/ خداحافظی با حقوق 750 هزارتومانی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دبیر هیأت دولت اعلام کرد: افزایش ۲۰ درصدی حقوق تنها به بازنشستگانی با دریافتی ۷۵۰ هزار تومان تعلق می‌گیرد.

به گزارش خبرآنلاین، محسن حاجی میرزایی، با اشاره به اینکه انتشار اخبار مصوبه هیات دولت درباره افزایش حقوق بازنشستگان سبب برداشت نادرستی از میزان دقیق افزایش حقوق شده است گفت: براساس مصوبه هیأت دولت، افزایش حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران، مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح بسته به اینکه حداقل حقوق یعنی هفت میلیون و 500 هزار ریال دریافت می کرده اند یا حقوق آنها بالاتر از 15 میلیون ریال بوده، بین حداکثر 20 تا حداقل 12 درصد تعیین شده است.

دبیر هیأت دولت با بیان اینکه، افزایش 20 درصدی حقوق، تنها متعلق به آن دسته از بازنشستگانی است که حداقل حقوق یعنی مبلغ هفت میلیون و 500 هزار ریال را دریافت می کرده اند، گفت: به هر میزان که فرد بازنشسته از این رقم بیشتر دریافت می کرده، درصد افزایش حقوق او نیز از 20 درصد کمتر خواهد شد.

حاجی میرزایی توضیح داد: در واقع افزایش حقوق بازنشستگان، بین 20 تا 12 درصد متغیر خواهد بود و بیشترین میزان افزایش، یعنی 20 درصد متعلق به افرادی است که حداقل حقوق را دریافت می کرده اند و کمترین آن یعنی 12 درصد متعلق به افرادی است که 15 میلیون ریال به بالا دریافت می کرده اند. لذا به هر میزان که دریافتی افراد از حداقل حقوق یعنی هفت میلیون و 500 هزار ریال بیشتر باشد، درصد افزایش حقوق آنها نیز از 20 درصد به سمت 12 درصد کاهش پیدا می کند.


به گفته دبیر هیات دولت به طور مثال فردی که تا پیش از این هفت میلیون و 500 هزار ریال حقوق بازنشستگی دریافت می کرده افزایش حقوق 20 درصدی خواهد داشت و فردی که دریافتی او ده میلیون ریال بوده افزایشی 17 درصدی و فردی که دریافتی او 15 میلیون ریال به بالا بوده، افزایشی 12 درصدی خواهد داشت.