اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش شدت پیگیری حادثه تهران - قم


حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای اظهار کرد: برای پرونده اتوبان تهران _ قم کارشناسانی معین شدند که مجموعه زوایای این حادثه مورد بررسی قرار گیرد.

ایسنا: دادستان کل کشور خبر داد: حادثه تصادف دو اتوبوس مسافربری در جاده تهران _ قم به شدت در حال بررسی است و مسائل مربوط به مصدومین و جان‌باختگان این حادثه با شتاب پیگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای اظهار کرد: برای پرونده اتوبان تهران _ قم کارشناسانی معین شدند که مجموعه زوایای این حادثه مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: قضایای مورد بررسی اتوبوس و رانندگان شرکت تعاونی مربوطه است و از طرفی دیگر علت ترکیدگی لاستیک و نواقص فنی اتوبوس مورد بررسی قرار می‌گیرد. علت این حادثه از لحاظ شرکت سازنده و تولید‌کننده و هم‌چنین راهدارخانه این مسیر باید مورد توجه قرار گیرد و کارشناسی دقیق شود.

وی با اشاره به این‌که «شدت پیگیری این حادثه توسط کارشناسان بالا گرفته است» گفت: مسائل مصدومین و جانباختگان در موازی قضایای در حال پیگیری است که با استفاده از قضات و کارشناسان مجرب نتیجه‌ نهایی به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.


ویدیو مرتبط :
حادثه تهران قم از زبان بی بی سی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیا ناشی از افزایش پارازیت‌ها بر فراز شهرست؟/ شدت‌مراجعه به مراكزدرمانی بخاطرسردرد‌وسرگیجه در تهران



افزایش پارازیت‌ها,ارسال پارازیت در تهران

آیا ناشی از افزایش پارازیت‌ها بر فراز شهرست؟

شدت‌مراجعه به مراكزدرمانی بخاطرسردرد‌وسرگیجه

اطلاعات و خبرهای دریافتی حاكیست با شدت گرفتن ارسال پارازیت‌ها از طی ۲ هفته اخیر میزان سردرد و سرگیجه در بین شهروندان تهرانی روبه افزایش قابل ملاحظه‌ای نهاده است.

از حدود دو هفته قبل تاكنون ارسال پارازیت برای محو شبكه‌های ماهواره‌ای در سطح تهران به چندین برابر افزایش یافته به گونه‌ای كه در بسیاری از نقاط تهران، این شبكه‌ها قابل دریافت نیستند. 

به گفته برخی آشنایان به امور امواج، پارازیت‌های تازه ارسالی از نوع «افقی» می‌باشد كه در سطح شهر پراكنده و امواج دریافتی را مختل می‌نماید.

پارازیت‌های ارسالی برای محو تصاویر شبكه‌های ماهواره‌ای از دو نوع متفاوت هستند.

یك نوع كه به صورت مقطعی مورد استفاده قرار می‌گیرد امواجی «عمودی» است كه به سوی ماهواره‌های ارسال‌كننده به طرف آسمان پرتاب می‌شود كه برای ساكنان شهرها خطرات كمتری دارد؛ اما ظاهرا به دلیل مشكلات بین‌المللی كه برای مسوولان كشور خصوصا در قطع شبكه‌های صدا و سیما توسط كمپانی‌هایی چون یوتل ست و ...داشته از ارسال آن كاسته شده و به همین دلیل ظاهرا، در فاز جدید عمده پارازیت‌ها به صورت «افقی» و در داخل و بر فراز شهرها ارسال تا باعث ایجاد اختلال و عدم‌گیرندگی فركانس‌ها شود.

در عین حال دغدغه مردم تهران این روزها موضوع ندیدن و قطعی شبكه‌های ماهواره‌‌ای نیست بلكه بنا به تایید بسیاری از مراكز درمانی و بیمارستان موج جدید و گسترده‌ای از مراجعه مردم از تمام رده‌های سنی شكل گرفته است.

یك پزشك شاغل در یكی از درمانگاه‌های میدان دوم صادقیه (آریاشهر) تهران به خبرنگار ماگفت: این روزها با بیماران انبوهی مواجه‌ایم كه عمدتا از سردرد مزمن، سرگیجه و كلافگی رنج برده و دچار بی‌خوابی‌های آنی شده و دلیل آن را نیز نمی‌دانند، زیرا از هیچ بیماری یا ناراحتی قبلی نیز برخوردار نبوده‌اند. 

این خانم پزشك افزود: من كارشناس امور پارازیت و امواج الكترومغناطیس نیستم؛ اما به هر حال اتفاق خاصی در سطح شهر رخ داده كه به یكباره این همه به مراجعان ما اضافه شده است. وی تاكید كرد: در بین همكاران خودمان نیز این علائم (سردرد، سرگیجه و كلافگی) طی یكی- دو هفته اخیر به شدت افزایش یافته است كه می‌تواند تبعات خطرناك‌تری بر جسم و روح مردم بگذارد./بهارنیوز