اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش خودسرانه شهریه مهدهای کودک



 

 

مهدکودک

 

 

 

مهر: در حالی که شهریه مهدهای کودک باید تا پایان شهریورماه تعیین و توسط بهزیستی ابلاغ می شد مسئولان این سازمان با گذشت هشت ماه از سال خبر از تشکیل کارگروهی برای بررسی موضوع داده اند. حال آنکه این بلاتکلیفی سبب شده بسیاری از مهدها شهریه خود را با توجیه بیشتر شدن هزینه ها افزایش دهند.

زهرا نوع پرست سرپرست سابق معاونت امور اجتماعی سازمان بهزیستی اواسط آبانماه جاری اعلام کرده بود که تعرفه مهدهای کودک در 9 استان کشور با 10 درصد افزایش نهایی شد و تاکید کرده بود که افزایش تعرفه قبل از ابلاغ در استان تهران ممنوع است. از سوی دیگر سرپرست این سازمان نیز گفته بود که پیشنهاد افزایش شهریه مهدهای کودک در 9 استان به مرحله نهایی رسیده و کمیته سه جانبه ای شامل وزارت بازرگانی، سازمان بهزیستی و اتحادیه صنفی مهدهای کودک تشکیل و به زودی میزان افزایش شهریه مهدهای کودک را تعیین می کنند.

این در حالی بود که علی هاشم مطوریان سرپرست سابق بهزیستی استان تهران اوایل مهرماه مدعی شد که تا چند روز آینده نرخ شهریه مهدهای کودک در تهران ابلاغ می شود اما با وجود اعلام قبلی این سازمان مبنی بر نهایی شدن افزایش 10 درصدی شهریه مهدهای کودک در 9 استان، در جدید ترین اظهار نظر احمد اسفندیاری گفته است که تا به امروز شهریه مهدهای کودک افزایش نیافته و کارگروهی در حال بررسی موضوع است.

اعلام اخیر سرپرست سازمان بهزیستی مبنی بر افزایش نیافتن شهریه ها و ابلاغ نشدن آنها در حالی است که مدیر عامل کانون همیاری و توسعه مهدهای کودک می گوید تعرفه جدید در برخی استانها ابلاغ شده است.

فاطمه دعایی با بیان اینکه از جزئیات افزایش تعرفه ها در این استانها اطلاع کامل ندارد ادامه می دهد: در جلسه آینده ای که با مهدهای کودک استانها داریم جزئیات این افزایش تعرفه ها را بررسی و اعلام می کنیم.

شهریه مهدهای کودک در سال 88، 33 تا 186 هزار تومان محاسبه شد. در حال حاضر 25 درصد مهدهای کودک فاقد ستاره، 28 درصد یک ستاره، 31 درصد 2 ستاره و 10 درصد نیز 3 ستاره هستند.

در استان تهران 5 درصد مهدهای کودک 3 ستاره، 65 درصد مهدها یک و 2 ستاره هستند. شهریه مهدهای کودک بی ستاره در سال 88 افزایش نیافت و از 33 تا 96 هزار تومان بود. بر اساس ابلاغ بهزیستی شهریه مهدهای یک، 2 و 3 ستاره نیز در طبقات مختلف 86 تا 186 هزار تومان است. مهدهای کودک بدون ستاره فوق برنامه ندارند و مهدهای یک ستاره دارای 2 فوق برنامه، 2 ستاره دارای 3 فوق برنامه و مهد کودک 3 ستاره دارای 4 فوق برنامه هستند.

اگر چه اغلب خانواده ها از بالا بودن شهریه مهدها ناراضی هستند اما از سوی دیگر مدیران مهدها نیز معتقدند که شهریه های دریافتی کفاف مخارجشان را نمی دهد. در این زمینه فاطمه دعایی می گوید که در بسیاری از مهدها هزینه و شهریه دریافتی تقریبا برابری می کند.

وی ادامه می دهد: در بسیاری از مهدها نیز تنها به اندازه حقوق یک کارشناس برای مدیران سود باقی می ماند در حالی که 90 درصد مدیران تحصیلات لیسانس دارند..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
افزایش سه برابری شهریه ی دانشجویان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش شهریه مهدهای کودک از اول مهر اعمال می‌شود



افزایش شهریه مهدکودک ها

افزایش شهریه مهدهای کودک از اول مهر اعمال می‌شود

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه تا اعلام شهریه جدید مهدهای کودک، افزاش شهریه‌ها خلاف قانون است، اظهار کرد: از تیرماه عدد مربوط به شهریه جدید اعلام و اجرایی شدن آن از ابتدای مهرماه خواهد بود.

بالا رفتن شهریه مهدهای کودک تا قبل از مهرماه سال جاری را خلاف قانون دانست و گفت: در صورت مشاهده هرگونه افزایش شهریه مهدهای کودک توسط خانواده‌ها، آنها این موضوع را به شماره پیامک 30008530 اعلام کنند تا برخوردهای لازم در این خصوص انجام گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته برخی از مهدهای کودک به علت افزایش پیش از موعد شهریه‌ها اخطار کتبی گرفته‌اند، گفت: علاوه بر این اخطار کتبی، پرونده فعالیت برخی از مهدهای کودک ابطال شده است و در صورت مشاهده این امر در سال جاری نیز همین موضوع را دنبال می‌کنیم.

نفریه در مورد ساماندهی افزایش شهریه مهدهای کودک عنوان کرد: کمیته‌های استانی مربوط به شهریه مهدهای کودک تشکیل می‌شود و این افزایش را ساماندهی خواهد کرد و در مورد شهریه در مهدکودک‌های استان‌ها بر اساس شرایط ویژه و خاص هر استان تصمیم‌گیری می‌شود.

وی در مورد میزان افزایش این شهریه‌ها نیز خاطرنشان کرد: در سال گذشته میانگین افزایش شهریه‌ مهدهای کودک 15 درصد بود و در سال جاری نیز حداکثر بر اساس تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی افزایش شهریه‌ها را اعلام و اعمال خواهیم کرد./ایسنا