اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افزایش خطر ابتلا به زوال عقل در اثر حسادت!


بر اساس تحقیقات جدید، حسادت موجب افزایش خطر ابتلا به آلزایمر می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: بر اساس تحقیقات جدید، حسادت موجب افزایش خطر ابتلا به آلزایمر می‌شود.
 
بر اساس تحقیقی 40 ساله مشخص شد در زنان میانسالی که مضطرب و یا ترشرو هستند، احتمال ابتلا به مشکلات عصبی در آینده افزایش خواهد یافت.
 
دکتر لنا جانسون، سرپرست این تحقیق از دانشگاه گوتنبرگ سوئد اظهار کرد: بیشتر تحقیقات در مورد آلزایمر به تحصیلات، قلب و عوامل خطر خونی، آسیب‌های وارده به سر، سابقه خانوادگی و ژنتیک اختصاص دارند، اما شخصیت افراد، رفتار، واکنش به استرس و سبک زندگی نیز بر خطر ابتلا به زوال عقل تاثیر دارند.
 
در این تحقیق محققان، 800 زن را که در اوایل 46 سالگی بودند مورد بررسی قرار دادند. محققان از شرکت‌کنندگان تقاضا کردند آزمون‌های شخصیتی را کامل کنند تا میزان روان رنجوری، درونگرایی، برونگرایی آنان مشخص شود.

همچنین به همراه این موارد آزمون‌های گوناگون حافظه نیز انجام شد. از این افراد در مورد میزان استرس، زودرنجی، ترس، تنش، ناآرامی، اختلالات خواب و دیگر موارد اخلاقی سوال شد و به این افراد نمره صفر تا پنج داده شد.
 
نتایج نشان داد افرادی که بیشترین نمره روان رنجوری را کسب کردند دو برابر افرادی که نمره کمتری داشتند در معرض خطر ابتلا به زوال عقل بودند.
 
نتایج این تحقیق در نشریه نورولوژی منتشر شده است.


ویدیو مرتبط :
کاهش احتمال ابتلا به زوال عقل و آلزایمر با روش های پیشگیرانه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زوال عقل سبب افزایش خطر ابتلا به آنفلوآنزا می‌شود



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,آنفلوآنزا

مدیرانجمن آلزایمر انگلستان می گوید، سیستم ایمنی افرادی كه به زوال عقل (دمانس) مبتلا هستند ضعیف می‌شود بنابراین احتمال ابتلای آنها به بیماری‌های ویروسی مانند آنفلو آنزا افزایش می‌یابد.

 به گزارش ایرنا ازساینس، جرمی هیوز افزود:افزایش موارد مرگ در انگلیس و ولز در زمستان گذشته به علت افزایش عفونت‌های تنفسی مثل آنفلوآنزا و نیز دمانس (زوال عقل) در سالمندان بوده است.سال گذشته موارد مرگ در انگلیس و ولز در قیاس با سال 2014 حدود 5.6 درصد افزایش داشت كه این افزایش در 86 درصد موارد در افراد بالای 75 سال رخ داده است.

افزایش موارد مرگ بیشتر در ماه‌های اول سال 2015 و همزمان با شیوع آنفلوآنزا و همچنین افزایش موارد بستری در بیمارستان بوده است.


بر اساس این آمار رسمی كه در انگستان و ولز منتشر شده مبتلایان به دمانس و آلزایمر به خصوص در مقابل آنفلوآنزا آسیب‌پذیر بوده‌اند.


به گفته كلودیا ولز از اداره آمار ملی، سال گذشته در یك سوم موارد مرگ در مبتلایان به دمانس و آلزایمر عفونت‌های تنفسی مثل آنفلوآنزا گزارش شده است.


پروفسور جان نیوتون از موسسه بهداشت انگلیس نیز می‌گوید دلایل مختلفی می‌توانند در یك سال خاص موارد مرگ در سالمندان را افزایش دهند؛ از جمله شیوع آنفلوآنزا می‌تواند تاثیر شدیدی داشته باشد به خصوص در كسانی كه بیشتر در معرض خطر هستند یا بیماری‌های دیگری مثل دمانس دارند.

 

اخبار پزشکی - ایرنا