اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افت 40 درصدی فروش شیرینی نوروزی


رئیس اتحادیه شیرینی فروشان اهواز از کاهش 40 درصدی تقاضا و فروش شیرینی نسبت به ایام نوروز سال گذشته خبر داد.

ایسنا: رئیس اتحادیه شیرینی فروشان اهواز از کاهش 40 درصدی تقاضا و فروش شیرینی نسبت به ایام نوروز سال گذشته خبر داد.

با ابراز نارضایتی از بازار شیرینی امسال اظهار کرد: متأسفانه امسال واحدهای شیرینی فروشی دچار زیان و خسارت شدند و به علت تقاضای پایین مردم با مازاد عرضه مواجه شدند.

وی در خصوص علل کاهش تقاضا افزود: تعداد بالای واحدهای شیرینی فروشی در سطح شهر می‌تواند به عنوان یکی از عوامل اصلی مطرح شود، به طوری که اکنون 280 واحد شیرینی فروشی دارای مجوز داریم و 30 واحد نیز در نوبت اخذ مجوز هستند.

جعفری تصریح کرد: کاهش نقدینگی مردم، دستفروشان و تداخل واحدهای نان فانتزی با صنف شیرینی از دیگر عوامل کاهش تقاضای شیرینی است؛ واحدهای نان فانتزی که تنها باید به عرضه نان‌های فانتزی بپردازند، اقدام به فروش شیرینی با قیمت و کیفیت پایین در بسته بندی‌های نایلونی می‌کنند.

وی عنوان کرد: شکایات و اعتراضات مردم از طریق اتحادیه پیگیری خواهد شد و همچنین از طریق سامانه پاسخگویی 124 نیز این شکایات دریافت می‌شوند و از ابتدای نوروز 9 شکایت که شامل گران فروشی و عدم رعایت نرخ نامه می‌شد، به دفتر اتحادیه گزارش و پرونده برای این اصناف تشکیل شد.

جعفری ادامه داد: واحدهای متخلف را در هفته جاری احضار می‌کنیم و این واحدها موظف به پرداخت مازاد پولی که از مشتری گرفته‌اند، هستند و علاوه بر آن محکوم به پرداخت جریمه می‌شوند و این تخلف در پرونده آن‌ها درج می‌شود.


ویدیو مرتبط :
طرز تهیه شیرینی نخودچی؛ محبوب ترین شیرینی نوروزی را در

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پس از تخلف پدیده شاندیز در فروش سهام، وعده سود 40 درصدی سهام یک پروژه عمرانی/ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: پروژه «سارینا 2» زمین میخورد!



اخبار,اخبار اجتماعی , پروزه سارینا

یک مجموعه اقتصادی نمی تواند سود 40 درصد بدهد که حالا تضمین می کند و مردم نیز می گویند وقتی در روز روشن اطلاعیه می دهند که این کار را می کنند پس دولت اطلاع دارد و نظارت می کند

 پیش از این برخی پروژه های عظیم عمرانی،  وقتی با کسری بودجه برای اتمام پروژه و به مرز ورشکستگی میرسیدند دست به فروش سهام غیر قانونی با سودهای کلان بدون پشتوانه و توجبه اقتصادی میزدند تا از این راه هزینه های تکمیل پروژه ها را تامین کنند و چه بسا در برخی موارد مشابه پس از دریافت مبالغ میلیاردی از خریداران سهام طرحهی ساختمانی را نیمه کاره رها میکردند.

همچنین در بعضی موارد شرکتها دست به فروش سهام بدون پشتوانه و بدون مجوزهای لازم میزنند که پلمپ دفاتر فروش سهام پدیده شاندیز از این قبیل است.

اخیرا شرکت انبوه سازان سارینا کیش با تبلیغات گسترده تلویزیونی و بیلبوردهای سطح شهر اقدام به پیش فروش واحدها کرده است.

نکته قابل توجه آن است که در تماس با این شرکت پیشنهادی قابل تامل به شما داده میشود، که میتوانید سهامی با سود قطعی بیش از چهل درصد از این شرکت بخرید. اما در حقیقت این سهام مربوط به فروشگاهی در این پروژه نیمه کاره است.

 یك عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با پیش بینی شكست پروژه سارینا ٢ در كیش گفت: در این صورت وزارت اقتصاد و بانك مركزی مقصر خواهند بود.


غلامعلی جعفرزاده ،نماینده رشت در مجلس در گفت و گو با پارسینه اظهار كرد :فکر می کنم وزارت اقتصاد و بانک مرکزی باید به فعالیت این مجموعه های که نمی توانند این سودها را احصاء کنند ورود پیدا کنند و سود 40درصد در اقتصاد ما تقریبا مثل روز روشن است که نتیجه نمی دهد و برای پروزه سارینا 2 که در کیش وعده سود 40 درصد را داده است عاقبت خوشی را پیش بینی نمی کنم

.مردم دارند در این پروژه ها سرمایه گذاری می کننند و به احتمال بسیار قوی این پرژه زمینه بخورد و اگر زمین بخورد مقصر اصلی وزرائ اقتصاد و بانک مرکزی است
.
وی افزود: اکنون  نقش بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دستگاههای نظارتی را ضعیف می بینم و یک مجموعه اقتصادی نمی تواند سود 40 درصد بدهد که حالا تضمین می کند و مردم نیز می گویند وقتی در روز روشن اطلاعیه می دهند که این کار را می کنند پس دولت اطلاع دارد و نظارت می کند و در واقع مردم به دولت تکیه کرده اند و دولت نباید بی تفاوت شود و بگوید مردم عقل دارند و باید خودش اطلاع رسانی کند و جلو برود و بگوید نمی توانی 40 درصد را بدهید پس کنار بروید و به مردم اسیب نرسانید

 این انتظار را از دولت داریم که در زمینه پروزه سارینا 2 اطلاع رسانی شفاف کند.

این نماینده مجلس در پایان تصریح كرد: از اقدامات از این دست ما نگران هستیم زیرا این اقدامات نشان می دهد که متاسفانه نقش نظارتی مجموعه های اقتصادی کشور بی نهایت کم شده است و هرکس هرکاری دوست دارد در این کشور انجام می دهد.


اخبار  اجتماعی  -  انتخاب