اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

افتتاح اولین مسجد زنانه در آمریکا +عکس


برای نخستین بار مسجد ویژه زنان در آمریکا افتتاح شد.

عصر ایران: سازمان غیرانتفاعی "بیکو - یونیون پروجکت" نخستین مسجد ویژه زنان را در شهر لوس آنجلس آمریکا افتتاح کرد.

روزنامه لوس آنجلس تایمز در این باره نوشت: بیش از 100 زن روز جمعه گذشته در کنار یکدیگر جمع شدند تا اولین نماز را در اولین مسجد ویژه زنان در آمریکا به جا آوردند.

 این سازمان غیرانتفاعی گفته امیدوار است با راه اندازی این مسجد، فضایی فراهم شود تا زنان مسلمان بتوانند به راحتی آموزش ببینند و با دیگر زنان ارتباط داشته باشند.

افتتاح اولین مسجد زنانه در آمریکا +عکس

یکی از مساجد لس آنجلس

"یاسمین روهچی" پزشک قلب در این مسجد حضور دارد و منتظر نماز است. او می گوید: زنان مسلمان جایی را برای دیدار با یکدیگر ندارند.

وی ادامه داد: هنگامی که به مسجد می رویم باید در یک سمت مسجد بنشینیم اما در این مسجد این آزادی را داریم که به نام همه زنان سخن بگوییم و نقش های آینده را ایجاد کنیم.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار این خبر نوشت: مساجد ویژه زنان در حال حاضر تنها در چین، شیلی و هند وجود دارند.

این مسجد نخستین عبادتگاه از این نوع در آمریکا به شمار می رود.

براساس نتایج منتشر شده یک تحقیق در سال 2011، در دوم سوم مساجد آمریکا به هنگام اقامه نماز، زنان و مردان از یکدیگر جدا می شوند. علاوه بر این، در این مساجد معمولا تعداد زنان نمازگزار از مردان بیشتر است.


ویدیو مرتبط :
افتتاح مسجد مخصوص خانم ها در آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین فیلم سه بُعدی آنگ لی جشنواره نیویورک را افتتاح می کند+عکس



اولین اثر سه بُعدی «آنگ لی» کارگردان تایوانی تبار آغازگر جشنواره نیویورک امسال خواهد بود.

اولین فیلم سه بُعدی آنگ لی

شبکه ایران/حـــامد مظفــــری: اولین اثر سه بُعدی «آنگ لی» کارگردان تایوانی تبار آغازگر جشنواره نیویورک امسال خواهد بود. «زندگی پی» عنوان این اثر آنگ لی است که بناست در افتتاحیه جشنواره فیلم نیویورک که از 28 سپتامبر تا 14 اکتبر در نیویورک برگزار می شود به نمایش در آید. این در حالی است که سال قبل هم اولین اثر سه بعدی اسکورسیزی با عنوان «هوگو» آغازگر این جشنواره بود.

بنا به گزارش indiewire.com آنگ لی دوازده سال قبل با فیلم به یاد ماندنی «ببر خیزان اژدهای پنهان» آغازگر جشنواره کن بود و در سال 1997 هم با «طوفان یخی» همین جشنواره را افتتاح کرد. با این اوضاع آنگ لی را هم باید در کنار کارگردانانی مانند «رابرت آلتمن»، «پدرو آلمادوار»، «فرانس تروفو» قرار داد که همواره آثارشان به عنوان افتتاحیه جشنواره های معتبر به کار می رفته.

جالب اینجاست که آنگ لی درباره فیلمبرداری «زندگی پی» به صورت سه بعدی از مشورتهای اسکورسیزی استفاده کرده است. داستان فیلم جدید آنگ لی درباره یک پسر هندی به نام «پی» است که بعد از درگیری یک کشتی با طوفان با همراه یک ببر، گورخر، کفتار و اورانگوتان در آبهای اقیانوس آرام سرگردان می ماند.

بسیاری از آنها که «زندگی پی» را دیده اند آن را ترکیبی از محتوای انسانی و پیشرفت تکنولوژیکی صنعت سینما می دانند؛ فیلمی پویا که مخاطب از دیدن آن حیرت زده می شود./شبکه ایران