اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اعلام دلیل مسمومیت مردم در مشگین شهر


استاندار اردبیل گفت: بر اساس بررسی‌های کارشناسان عامل مسمومیت مردم در دو روستای شهرستان مشگین شهر بوی انتشار یافته در محل امحای سموم تاریخ گذشته، تخمین زده شده است.

خبرگزاری ایسنا: استاندار اردبیل گفت: بر اساس بررسی‌های کارشناسان عامل مسمومیت مردم در دو روستای شهرستان مشگین شهر بوی انتشار یافته در محل امحای سموم تاریخ گذشته، تخمین زده شده است.

مجید خدابخش استاندار اردبیل در جریان عیادت از مصدومان انتشار گاز نامعلوم در بیمارستان حضرت ولعیصر(عج) مشگین شهر، افزود: آثاری از این سموم در اطراف سالن ورزشی روستا بدست آمده اما تحقیقات بیشتر هم چنان ادامه دارد.

وی هم چنین دردیدار با اهالی روستای هیق با بیان این که مردم به شایعات توجه نکنند، به روستاییان اطمینان داد هیچ گونه خطری اهالی را تهدید نمی‌کند.

خدابخش هم چنین از اقدام نیروهای امدادی از جمله فوریت‌های پزشکی، هلال احمر، کارکنان مدیریت شبکه بهداشت و درمان، آتش نشانی، محیط زیست، نیروی انتظامی، ستاد مدیریت بحران و فرمانداری شهرستان مشگین شهر در حضور به موقع در محل و درمان آسیب دیدگان قدردانی کرد.

استاندار در جریان سفر به مشگین شهر با حجت‌الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین شهر نیز دیدار کرد.

سه شنبه گذشته 90 نفراز اهالی دو روستای هیق و احمدآباد شهرستان مشگین شهربه محض استشمام و استنشاق نوعی گاز بد بو دچار ناراحتی‌هایی مانند سوزش سینه و چشم و حالت تهوع شدند که 25 نفر این افراد از جوانان در حال انجام بازی در یک زمین فوتبال بودند.


ویدیو مرتبط :
تاریخ آذربایجان شهر باستانی یئری مشگین شهر اردبیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلیل مسمومیت گسترده مردم شهر پردیس


اورژانس کشور اعلام کرد: حادثه شکستگی لوله آب شهر پردیس و آلودگی آب ناشی از آن هیچ بیمار اورژانسی و بدحالی نداشت و تعدادی از شهرندان که دچار مسمومیت و ناراحتی شده بودند خودشان به بیمارستان شفای پردیس مراجعه کرده، درمان شدند.

خبرگزاری فارس: اورژانس کشور اعلام کرد: حادثه شکستگی لوله آب شهر پردیس و آلودگی آب ناشی از آن هیچ بیمار اورژانسی و بدحالی نداشت و تعدادی از شهرندان که دچار مسمومیت و ناراحتی شده بودند خودشان به بیمارستان شفای پردیس مراجعه کرده، درمان شدند.

آرزو دهقانی، مدیر روابط عمومی اورژانس کشور گفت: حادثه شکستگی لوله آب در شهر پردیس به این علت که شکستگی لوله آب شرب در کنار لوله فاضلاب بوده موحب انتقال آلودگی به آب شرب این شهر شده که بر اثر این حادثه عده‌ای از مردم این شهر دچار مسمومیت شدند.

وی گفت: با وجود این هیچ یک از شهروندان پردیس بدحال نشدند و نیازی به حضور اورژانس در این حادثه نبود به همین علت نیروهای اورژانس در این مسئله ورودی نداشتند.

دهقانی افزود: برخی شهروندان پردیس خودشان بعد از احساس مسمومیت به بیمارستان شفای پردیس مراجعه کردند و درمان شدند اما آمار هزار نفری مسمومان این شهر مورد تأیید اورژانس نیست. البته آمار دقیق را بیمارستان این شهر در اختیار دارد.

تکذیب آلودگی آب پردیس


خبرگزاری ایسنا: معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفای استان تهران مسمومیت تعدادی از شهروندان پردیس به علت آلودگی آب را به شدت تکذیب کرد و گفت: 80 درصد کسانی که مسموم شدند کودکان زیر 12 سال هستند و تنها در بخشی از پردیس این اتفاق افتاده در حالی که آب شرب پردیس از مرکزی تامین می‌شود که سه شهر رودهن، بومهن و پردیس را پوشش می‌دهد.

علیرضا نوذری‌پور اظهار کرد: به محض مطلع شدن از موضوع مسمومیت تعدادی از شهروندان در پردیس با وجود این که هشداری توسط سیستم‌های آنلاین به ما داده نشده آب را آزمایش کردیم و در نهایت مشخص شد که آب پردیس مطابق با استاندارد جهانی است و مشکلی ندارد.

وی تصریح کرد: آزمایش آب آشامیدنی پردیس در زمان قبل و بعد از بروز حادثه نشان می‌دهد که آب مشکلی نداشته است. تجهیزات شرکت آب و فاضلاب به صورت آنلاین کیفیت آب را رصد می‌کند و آزمایشگاهی که آب را مورد مطالعه قرار داده نیز این مطلب را تایید کرده که آب آلوده نبوده است. این آزمایشگاه گواهینامه بین‌المللی دارد و آزمایشگاهی مجهزی است.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفا استان تهران تاکید کرد: به نظر می‌رسد مسمومیت بخشی از شهروندان پردیس به دلیل مواد غذایی از جمله شیر توزیع شده در مدارس است که این موضوع در حال بررسی توسط مرکز بهداشت است.

نوذری‌پور همچنین تصریح کرد: بر اساس آزمایشات انجام شده بر روی آب توزیعی در پردیس مشخص شد که میزان کلر باقیمانده در آب نیز بین 0.5 تا 1 میلی‌گرم در لیتر است و آب از نظر میزان کلر نیز مشکلی ندارد؛ موضوع مذکور توسط مرکز بهداشت نیز تایید شده است.

وی با تاکید بر وجود تجهیزات آنلاین برای رصد کیفیت آب در ورودی شهر‌ها گفت: منبع آبی که پردیس را پوشش می‌دهد تامین کننده آب رودهن و بومهن نیز هست و اگر آب مشکلی داشت در آن مناطق نیز باید مسمومیت مشاهده می‌شد.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفا استان تهران با اشاره به ادعاهای مدیر روابط عمومی اورژانس کشور مبنی بر این که دلیل مسمومیت شهروندان شکستگی لوله آب است، گفت: روابط عمومی یک مرکز چگونه می‌تواند در مورد چنین مساله‌ای قضاوت کند، از مسوولین خواهشمندم از دایره انصاف خارج نشوند.

نوذری‌پور در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر چه مواردی به عنوان علت مسمومیت در حال پیگیری است، گفت: بر اساس آزمایشات صورت گرفته مشخص شد که آب مشکلی نداشته و اکنون مواردی چون آلودگی‌های مدفوعی و مشکل سایر مواد غذایی از جمله نوشیدنی و مواد جامدی که در منطقه توزیع می‌شود، مورد بحث قرار گرفته است.

روز گذشته بر اساس قضاوت‌های پیش از نتیجه‌گیری از آزمایشات مباحثی در مورد مسموم شدن تعدادی از شهروندان در پردیس به خاطر آب شرب توسط مسوولینی از جمله فرماندار پردیس مطرح شد اما اکنون شرکت آب و فاضلاب پس از دریافت نتایج آزمایش‌ها این ادعا را به شدت تکذیب کرده است.